Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
laetitia schreef:dus Pharagirlke: jij vindt het dan ook een kwestie van cultuur dat bijvoorbeeld in Ethiopie nog steeds meisjes zonder verdoving en goede medische apparatuur worden besneden?
Ook een pijnlijk ritueel...
laetitia schreef:dus Pharagirlke: jij vindt het dan ook een kwestie van cultuur dat bijvoorbeeld in Ethiopie nog steeds meisjes zonder verdoving en goede medische apparatuur worden besneden?
Ook een pijnlijk ritueel...
pharagirlke schreef:Vanaf wanneer ben je oud genoeg? Wie ben jij om te bepalen wanneer ze oud genoeg zijn? Met zijn 29 zal die iig nog geen 18 jarige hebben rond lopen. Denk er wel aan dat ze daar andere normen en waarden hebben als wij hier.Dat is empathie... er rekening mee houden dat ze in een ander land ook anders denken. Je kan ergens tegen zijn maar je mag een vrouw haar man niet doodwensen omdat ze, ondanks zijn negatieve kant, toch van hem houd. Je hoort haar niet te veroordelen omdat ze verdriet heeft om de liefde van haar leven omdat die toevallig stierenvechter is in een land waar stierenvechten razend populair is. Je mag kinderen hun vader niet doodwensen omdat ze toevallig in dat gezin geboren zijn...
liedje89 schreef:Denk dat dat met heel veel diersporten die eigenlijk niet door de beugel kunnen al heel lang is afgelopen . Honden of hanengevechten zijn al bijna overal verboden waarom dit dan niet.
Daarin zitten ook gewoon mensen die niet beter willen weten maar de dieren hebben nu igg bescherming. Ik vind dat dit bij stierenvechten ook wel eens mag komen. Net als dat ik denk dat 23/7 je paard op stal ook wel eens verboden mag worden.
IK vind spanje echt een ander verhaal dan ontwikkelings landen, Is note bene lid van de europeese unie en alles. Turkeije heeft ook allerlei dingen moeten veranderen om lid te kunnen worden, ook dingen waar niet iedereen daar fan van was. We moeten daar als europa maar eens een beetje druk opzetten.
pharagirlke schreef:liedje89 schreef:Denk dat dat met heel veel diersporten die eigenlijk niet door de beugel kunnen al heel lang is afgelopen . Honden of hanengevechten zijn al bijna overal verboden waarom dit dan niet.
Daarin zitten ook gewoon mensen die niet beter willen weten maar de dieren hebben nu igg bescherming. Ik vind dat dit bij stierenvechten ook wel eens mag komen. Net als dat ik denk dat 23/7 je paard op stal ook wel eens verboden mag worden.
IK vind spanje echt een ander verhaal dan ontwikkelings landen, Is note bene lid van de europeese unie en alles. Turkeije heeft ook allerlei dingen moeten veranderen om lid te kunnen worden, ook dingen waar niet iedereen daar fan van was. We moeten daar als europa maar eens een beetje druk opzetten.
ontwikkelingslanden noemen ontwikkelingslanden omdat ze nog moeten ontwikkelen, daarbij krijgen ze gratis ontwikkelingshulp... Me dunkt dat een dergelijk land ook wel mag veranderen. Je moet de lijn wel doortrekken dan...