kazary schreef:Dat zal in veel gezinnen niet zo zijn.
Dit is juist een kenmerk van een typisch allochtoon gezin.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:Wildgirl schreef:Je dient je te gedragen waar je ook bent, en als een nederlander een strafbaar feit pleegt dan wordt hij daarvoor gestraft. Gelijkwaardigheid betekent imo dat ook een allochtoon gestraft wordt bij het plegen van iets strafbaars.
dat dat dan betekent dat hij of zij terug moet naar zijn of haar geboorteland is algemeen bekend en had vantevoren bedacht kunnen worden.
En ik vind een goed begin de "kraan dichtdraaien", en niet gaan "dweilen".
Dit kan je toch geen gelijkwaardigheid noemen?????? De een mag blijven, de ander moet oprotten??
Ik zeg overigens nergens dat alles met praten op te lossen is. Dat jij dat wel denkt, bewijst wederom dat je geen idee hebt wat preventie precies is. Verdiep je nou toch eens, voor je gaat "discussiëren".
Wildgirl schreef:Ik scheer niemand over 1 kam, ik heb het over allochtonen zonder nl identiteit die strafbare feiten plegen.
Natuurlijk moet je verder kijken en het onderwijs,de buurt,de ouders, het werk van de ouders en ga zo nog maar even door erbij betrekken.
Maar je moet wel ergens een streep zetten met wat je wil accepteren en wat niet.
Moeten wij dan maar iedereen bij het handje nemen en gaan uitleggen wat wel en niet mag?
Bij autochtonen doen we dat niet, iedereen hier schreeuwt om gelijkwaardigheid maar bij de allochtonen moet het wel?
Dát is pas meten met 2 maten
@ heino, dat je het niet met mij eens bent is prima maar een klein beetje meer respect mag wel, die denigrerende toon mag wel weg hoor
W_W schreef:LimaMambo schreef:geef eens een goed voorbeeld dan hoe jij het zou oplossen..
Als je mijn post's leest dan zie je dat ik wel met een oplossing kom... Lees het dan ook en blijf niet het zelfde roepen.
Denk jij niet dat je meer moet veranderen dan alleen strengere regels?
Heino schreef:LimaMambo schreef:geef eens een goed voorbeeld dan hoe jij het zou oplossen..
Nu praat je weer om de gelijkwaardigheid heen...
LimaMambo schreef:als je de partij visie van pvv had gelezen pleit hij ook voor meer leraren voor de klas
schijnbaar is er nu te weinig voor om kinderen normen en waarden mee te geven
op school leer je ook veel..
Heino schreef:Anyway, ik ben geen politicus, en ook geen tovenaar.
Maar wat ik zou voorstellen als ik het voor het zeggen zou hebben, is:
- Lessen normen en waarden/respect op school
- Strenger toezicht op discriminatie, door discrimatie hou je in mijn ogen het cirkeltje "wij-zij" in stand en doorbreek je dit niet. Je krijgt een "zie je wel!" klimaat, waardoor mensen ook niet de neiging hebben zich naar het stereotype te gaan gedragen
- Jeugdzorg weer bij een brengen in minder kantoren, meer praktijk. Toezicht houden op probleemgezinnen en deze de hulp bieden die zij nodig hebben
Citaat:Meer aandacht voor onderwijs, gezin en opvoeding kinderen: veilige scholen, kwaliteitsverbetering lerarenopleiding, normen en waarden terug in gezin en onderwijs.
Wachtlijsten jeugdzorg wegwerken
W_W schreef:Kijk maar eens in het gemiddelde partij programma, staat overal. Is er wat gebeurd? Nee!
Waarom denk je dat Wilders het wel doorvoert en niet eerst als een gek probeert de regels strenger te maken, mensen te deporteren, afschaffen van 1e grondwet, preken in andere talen verbieden... Naar mijn idee heeft meneer dit veel hoger op de agenda dan onderwijs. Ik heb de goede man er nooit over horen spreken...
Heino schreef:@ Wildgirl: niks denigrerends aan, ik vind het niet meer dan logisch dat je weet waar je over praat als je mee wilt praten
LimaMambo, ik ben geen konijn ofzo dat ik binnen 5 seconden antwoord kan gevenGa je mij nu uitleggen waarom niet-Nederlanders uitzetten getuigt van gelijkwaardigheid?
Consort schreef:@ Wildgirl: Even m.b.t. je citaat; Welke partij wil dit niet? Uiteindelijk wil elke partij beter onderwijs, betere zorg, minder criminaliteit, enz. enz. Het gaat er om hoe dat bereikt moet worden. Daar zitten de verschillen...
Wildgirl schreef:@ W W ik heb GW een dik jaar geleden hier in Groningen horen spreken, hij begon toen uit zichzelf als 2e agenda punt over het preventief aanpakken van criminaliteit dmv de gezinnen en de schoolsituatie door te lichten.
W_W schreef:Wildgirl schreef:@ W W ik heb GW een dik jaar geleden hier in Groningen horen spreken, hij begon toen uit zichzelf als 2e agenda punt over het preventief aanpakken van criminaliteit dmv de gezinnen en de schoolsituatie door te lichten.
Ja natuurlijk begint meneer hier over. Hij is helemaal niet dom. Zo krijgt hij wel stemmen.
Welke partij begint daar niet over als ze publiekelijk spreken?
Wildgirl schreef:Consort schreef:@ Wildgirl: Even m.b.t. je citaat; Welke partij wil dit niet? Uiteindelijk wil elke partij beter onderwijs, betere zorg, minder criminaliteit, enz. enz. Het gaat er om hoe dat bereikt moet worden. Daar zitten de verschillen...
Ben ik helemaal met je eens consort, ik denk dat dit hele belangrijke punten zijn die constant in de aandacht mogen blijven zodat er effectief vernieuwingen doorgevoerd kunnen worden.
GW weet drommelsgoed dat hij als hij in het kabinet komt, met méér moet komen dan alleen zijn allochtonen beleid.
Hij zal het moeten waarmaken, en ik heb daar bij hem wel vertrouwen in.
@ Heino, één van de zaken waar GW mee bezig is om meer geld voor de jeugdzorg te krijgen is een strengere controle op bijvoorbeeld uitkeringen en bijstand.
Dat gaat over alle mensen, niet alleen over allochtonen.
Waar haal jij nou toch vandaan dat dit weer over de rug van Mohammed gaat?
Waarom stel je je niet open voor een andere mening/visie?