Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Diane65 schreef:Het is wel weer duidelijk dat dit soort landen nog een inhaalslag van een eeuw of vijf te maken heeft. Misschien is de suggestie in de vorm van een schaap ook nog wel een optie voor de hitsige heren daar.
Knoffer schreef:Citaat:De wet werd vorige maand aangenomen, maar na internationale kritiek beloofde president Karzai de wet nog eens te onderzoeken en eventueel aan te passen als die in strijd is met de grondwet.
Hij moet nodig elke 4 dagen is in z'n kontje genomen worden.
Huertecilla schreef:_Anca_ schreef:Trouwen is daar GEEN keuze.
De optie niet te trouwen hebben ze niet.
Daarom was/is de Koran ook een enorme stap vooruit: daarin zijn voor de vrouw heel veel zekerheden vastgelegd. Ook wanneer ze weduwe wordt.
Lees nog even een paar paginas terug.
Hier in ons christelijke westen is de katholieke kerk nog VEEL lomper mbt de rol van de vrouw.
Onze maatschappij is anders georganiseerd en of dat als geheel, onder de streep van het totaal, ´beter´ is, kan ik niet zeggen.
In veel landen in Afrika zijn het juist de vroúwen die willen dat de islam en staat zelfs in de rechterlijk macht verenigd worden.
Je kan niet naar één elementje kijken zonder perspectief en bovendien is het als buitenstaander niet mogelijk om een gefundeerde mening te hebben omdat je het totale plaatje niet kent.
hc
Karin schreef:Als ik dit soort dingen lees, dan ben ik toch blij dat ik in een land (en cultuur) leef waar ik mijn eigen keuzes mag maken.
Karin schreef:Mij lijkt het allebei niets. Niet met een door oorlogstrauma's gekwelde werkeloze ex-militair en niet onder een burka in een tuin in Afghanistan.
Huertecilla schreef:Karin schreef:Als ik dit soort dingen lees, dan ben ik toch blij dat ik in een land (en cultuur) leef waar ik mijn eigen keuzes mag maken.
...en waar er genoeg geld is om die keuzes te kúnnen maken.
Zo is er het afghaanse meiske dat dacht een lot uit de loterij te hebben in de vorm van een amerikaanse soldaat die op haar viel.
Ze vlucht van haar familie die haar wilde uithuwelijken aan de zoon van een plaatselijk tapijtenhandelaar. Met alle geluk van de wereld dat ze door haar soldaat en zijn sergeant over de amerikaanse amtelijke hindernissen geholpen wordt.
Terug in de VS kan hij door de economische malaise geen werk vinden en zijn oorlogstraumas zorgen voor veel spannning, waarbij het niet helpt dat er inmiddels twee kinderen liggen te janken.
Zij vindt werk als danseres in een kroeg in de buurt.
Vijf jaar na haar vlucht is haar soldaat een psychisch wrak, zijn haar kinderen door de staat ´opgenomen´ en is zij alleen bekend in het politieregister als prostituee zonder adres of verblijfplaats.
Is werkelijkheid!
Het naschrift is dat de zoon van de tapijthandelaar getrouwd is met haar zus en deze geeft vanachter haar burka in de paradijselijk tuin een interview aan de amerikaanse verslaggeefster.
Deze is van anti-uithuwelijken nu volledig uit haar evenwicht en vooral geschokt over het beeld wat ze van haar eígen amerikaanse samenleving heeft gekregen.
Eigenlijk zou ze liever in de paradijselijke tuin blijven dan weer te moeten ´lobbyen´ bij de tv-bonzen voor werk....
hc
_Anca_ schreef:Maar goed, de mannen die het nodig vinden om hun vrouw te dwingen gaat het meestal toch niet om de kwaliteit van de sex, die willen gewoon hun kwakje kwijt en de rest zal hun worst zijn.
Huertecilla schreef:_Anca_ schreef:Maar goed, de mannen die het nodig vinden om hun vrouw te dwingen gaat het meestal toch niet om de kwaliteit van de sex, die willen gewoon hun kwakje kwijt en de rest zal hun worst zijn.
Heb jij al eens gekeken in NL hoe groot de wereld van de prostitutie daar is?
Zijn dat alleen ongetrouwde mannen of de ándere getrouwde mannen? Of denk je dat het mannen zijn die het thuis wel lekker hebben en tóch voor hun lol geld uitgeven wat ze ook aan een motorfiets zouden kunnen besteden?
hc
tita schreef:jezus zou niks voor mij zijn denk ik zo, of ik moet in een harem zitten met 300 vrouwen dan schuil ik gauw naar achteren
Huertecilla schreef:tita schreef:jezus zou niks voor mij zijn denk ik zo, of ik moet in een harem zitten met 300 vrouwen dan schuil ik gauw naar achteren
Ach, in NL zijn er universitaire studierichtingen waarvan 2/3 van de vrouwelijke studenten in de vermakelijkheidsindustrie hun studiebeurs aanvult.
Dat is vrijwillig ja en bepaald niet met de mannen van hun leven....
Anca, denk jij werkelijk dat mannen in het algemeen kíezen om naar de prutsmutsen te gaan????
Voor velen is dat een trieste afgang in hun zelfrespect!
Het is niet zwart, niet wit en NL-grijs is ook niet alles.
hc