Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mick75 schreef:Klopt, maar een aanzienlijk aantal Wilders- aanhangers kan je meteen herkennen aan het vaak erg onhebbelijke taalgebruik en de voorkeur voor grof gescheld als ze hun gelijk niet krijgen. Nogmaals, dat zal ongetwijfeld niet voor alle Wilders-adepten gelden alleen heb ik nog niet het genoegen gehad deze al dan niet virtueel te ontmoeten. Die mensen die voor rede vatbaar zijn of enigszins genuanceerd praten zijn vaak geen PVV- aanhangers, maar eerder VVD. Ook rechts, maar in elk geval nog enigszins fatsoenlijk. Ik wens ook niet iedereen die niet mijn (linkse) mening deelt dood, ik probeer met argumenten te komen. En dat mis ik nogal eens bij populistisch rechts.
mick75 schreef:Klopt, maar een aanzienlijk aantal Wilders- aanhangers kan je meteen herkennen aan het vaak erg onhebbelijke taalgebruik en de voorkeur voor grof gescheld als ze hun gelijk niet krijgen. Nogmaals, dat zal ongetwijfeld niet voor alle Wilders-adepten gelden alleen heb ik nog niet het genoegen gehad deze al dan niet virtueel te ontmoeten. Die mensen die voor rede vatbaar zijn of enigszins genuanceerd praten zijn vaak geen PVV- aanhangers, maar eerder VVD. Ook rechts, maar in elk geval nog enigszins fatsoenlijk. Ik wens ook niet iedereen die niet mijn (linkse) mening deelt dood, ik probeer met argumenten te komen. En dat mis ik nogal eens bij populistisch rechts.
joostvangestel schreef:LimaMambo: dan begrijp je inmiddels ook dat het probleem niet gerelateerd moet worden aan buitenlanders, maar eerder aan asiocalen. Kijk, de Familie Flodder is geweldig leuk om naar te kijken, maar niemand wil ze als buren hebben.. En dat ging toch om Nederlanders, als ik me niet vergis. Ik noem maar de familie Flodder, omdat die fictief zijn, maar ik denk dat iedereen wel weet dat er veel van dat soort families zijn.
joostvangestel schreef:LimaMambo: dan begrijp je inmiddels ook dat het probleem niet gerelateerd moet worden aan buitenlanders, maar eerder aan asiocalen. Kijk, de Familie Flodder is geweldig leuk om naar te kijken, maar niemand wil ze als buren hebben.. En dat ging toch om Nederlanders, als ik me niet vergis. Ik noem maar de familie Flodder, omdat die fictief zijn, maar ik denk dat iedereen wel weet dat er veel van dat soort families zijn.
slimmerik schreef:Vreemd dat mensen die mij aanvielen voor discriminatie van honden, het heel gewoon vinden om groepen mensen te discrimineren.
Criminele Nederlanders zijn imo zéker net zo erg als criminele buitenlanders. Voor criminele Nederlanders geldt nog eens extra dat ze uit net zo'n cultuur (horen te) komen en bij de nieuwkomers ligt dat wel even anders.
LimaMambo schreef:slimmerik schreef:Vreemd dat mensen die mij aanvielen voor discriminatie van honden, het heel gewoon vinden om groepen mensen te discrimineren.
heb al getemt voor deze opmerking..
uitlokking en zwaar offtopic
LimaMambo schreef:waarom zeg ik eigenlijk sorry voor mijn mening.. vrijheid van meningsuiting ole
Adil18 schreef:heb al getemt voor deze opmerking..
uitlokking en zwaar offtopic
LimaMambo schreef:waarom zeg ik eigenlijk sorry voor mijn mening.. vrijheid van meningsuiting ole
Lyonesse schreef:Hebben jullie eergisteren het debat op nederland 1 gezien dat de mogelijkheid om criminele buitenlanders terug te sturen allang bestaat? Dat er nu geevalueerd wordt hoeveel gebruik er van deze mogelijkheid gemaakt wordt en dat ze de mogelijkheden bekijken om hetzelfde te doen met mensen met een dubbel paspoort? En dat voorstel kwam niet eens van Geert Wilders
LimaMambo schreef:dan heb ik toch liever een familie flodder dan een criminele buitenlandse familie
sorry.. maar misschien heb ik te veel dingen gezien hier in de buurt.. dat mijn mening zo is..
joostvangestel schreef:LimaMambo schreef:dan heb ik toch liever een familie flodder dan een criminele buitenlandse familie
sorry.. maar misschien heb ik te veel dingen gezien hier in de buurt.. dat mijn mening zo is..
Mm, misschien was mijn voorbeeld niet zo goed, hoewel volgens mij de familie Flodder ook wel redelijk crimineel was. Ik denk dat we dan naar de volgende hypothetische vergelijking moeten kijken:
1) een even criminele Nederlandse familie en een even criminele Buitenlandse familie, dan heb je nog steeds liever de Nederlandse?
Of
2) je hebt liever de criminele Nederlandse familie dan wat voor een buitenlandse familie dan ook?
in geval 1) ben je al aan het discrimineren, in geval 2) dan heb je een probleem met werkelijkheidszin.
Ook ik denk dat er wat gedaan moet worden aan criminelen, maar dat zonder aanzien des persoons. Met het belonen van criminele Nederlanders of het straffen van gewone buitenlanders schiet je namelijk helemaal niets op.
Vrijheid van geloof beperken, dan zijn we echt eeuwen terug in de tijd. Maar goed, sommigen spelen daar al op in door zich een 18de eeuws kapsel aan te meten