Hond Rocky vastgebonden aan boom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:31

Maar de meeste hebben als pup die ziekte nog niet. Daarom zei ik al, die hond is ook ooit jong geweest.

Ik zou echt gaan zoeken voor een ander tehuis en zou ik dat niet kunnen vinden zou ik hem nog eerder in laten slapen.
Aan een boom binden, nooit!
Je weet gewoon niet waar hij dan terecht komt. Misschien schoppenz e hem wel in elkaar, je weet het met deze gekke wereld toch niet. Dat risico zou ik nooit durven nemen.

jesito

Re: Hond Rocky vastgebonden aan boom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:40

Ik weet niet wat ik in zo'n situatie zou doen met de hond maar aan de boom binden en aan z'n lot overlaten dat was toch wel het laatste.
Dat doe je niet, dan moet je hart wel van steen zijn, want zo'n hond blaft of jankt nog eens naar je, dat gaat je door merg en been.
Inslapen heeft het dier misschien niet verdiend maar vast gebonden worden en dan maar hopen dat iemand hem vind is ook niet dat de schoonheidsprijs wint.
Ik hoop dat ze diegene achtehalen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:19

beiden zou een dier niet verdienen,inslapen niet en vastbinden aan een boom niet.

ik weet eigenlijk niet of een hond met die aandoening,als ie goed behandeld word,nog een goed leven heeft?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:00

Als je het niet probeerd weet je het ook niet.
Mijn hond krijgt hyposensibilisatie, het is vrij kostbaar maar tot nu toe gaat het goed.
Zonder behandeling had mijn hond idd geen leven meer.
At niet, meer sliep niet meer en speelde niet meer.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 17:29

idd ,je zult het moeten proberen.
Snoevie, met een beetje geluk slaat zo'n kuur aan en kan de hond vrijwel of geheel jeukloos door het leven gaan.
Zonder medicatie had onze hond ook geen leven meer. We hebben op het punt gestaan om haar in te laten slapen, zo kaal had ze zich gekrabt. Met medicatie en goede KVV is de jeuk zo goed als weg en de haren zitten er weer op!
Ik vond dat Rocky er daarentegen nog niet eens zo slecht uitzag. Misschien had hij in mindere mate last van zijn allergie.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:06

ik bedoel alleen maar te zeggen,dat als je hond,ondanks behandeling,toch nog veel last heeft,het misschien eerlijker is om m in te laten slapen.
maar dat als je weet dat er goede ervaringen zijn,je het toch kan proberen.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 17:26

Citaat:
EIGENAAR BULL TERRIER ROCKY GEVONDEN!
De politie heeft de eigenares van de achtergelaten bullterriër Rocky gevonden. Het gaat om een 30-jarige vrouw uit Roermond. Zij kon dankzij een tip worden opgespoord. De hond werd twee weken geleden op de Meinweg in Herkenbosch vastgebonden aan een boom.

Omdat het dier was achtergelaten in openbaar gebied waar de kans groot was dat hij werd gevonden, is er geen sprake van strafbare verwaarlozing. De hond had ook water en voer bij zich staan. Rocky maakt het goed en heeft inmiddels een nieuw onderkomen gevonden in een dierentehuis.

Volgens mijn moeder stond vanmorgen bij hun in de krant een iets uitgebreider stuk. Het bleek dat de vrouw idd niet meer voor hem kon zorgen. Ze zat echt wel diep in de financiele problemen en dit had haar de enige uitweg geleken om nog een tehuis voor hem te vinden.

Maar ze wordt dus niet bestraft, omdat de hond vlak bij een goed bezocht congresscentrum, goed in het oog, met eten en drinken, zat vastgebonden.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 17:45

terecht dat ze niet bestraft wordt, ga echte misdadigers bestraffen. Ik denk dat de vrouw het al zwaar genoeg heeft en haar lesje wel heeft geleerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:55

Nou, ik denk helemaal niet dat ze haar lesje heeft geleerd, ze is er toch goed mee weggekomen?
Ik vind dat het wel bestraft mag worden, een hond aan een boom binden doe je niet, ongeacht de reden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:10

ja ook wel mee eens.
maarja vind de ex-eigenaar maar eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:12

Die hebben ze dus gevonden. Lees even een paar berichten boven je.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:14

oeps sorry!niet gezien
(hoe is het mogelijk met enorme koeienletters :o ik las echt het laatste bericht alleen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:15

:D

Schaam je >;)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:21

Ik zou me misschien nog in kunnen leven in het feit dat deze vrouw het echt met alle goede bedoelingen deed en echt geen andere uitweg meer zag, maar dit soort senarios zet anderen ook vaak aan het denken.
Zo meteen vind je misschien meerdere honden vastgebonden met een briefje en een bak water erbij.
Wie moet hier allemaal voor op gaan draaien, nog maar niet te denken over andere gekke dingen.
Bestraffen heeft misschien niet eens zin als het om een geldboete gaat.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:22

Ik vind ook dat ze wel gestraft had moeten worden. Maar volgens mij kan je hier in Nederland dieren heel veel aandoen zonder problemen te krijgen.. We moeten eens een voorbeeld nemen aan Amerika (RSPCA).

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:24

die mevrouw een geldboete opleggen schiet je weinig mee op denk ik.
een werkstraf oid bij een dieren opvang centrum is misschien een beter plan.
maarja idd hier in NL kan je alles met dieren flikken

(Yamcha ik schaam me diep,haha)

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 21:36

Snoevie schreef:
oeps sorry!niet gezien
(hoe is het mogelijk met enorme koeienletters :o ik las echt het laatste bericht alleen)

Ja hallooow, ik zet het extra met koeieletters zodat het tenminste gelezen wordt, zie je het nog niet! :z :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:42

ja sorry echt dom :D
ik las het berichtje van Yamcha,en reageerde daarop zonder even verder te kijken.

SORRY :D

(1 april is een beetje mn ongeluksdag,haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 07:32

Snoevie schreef:
die mevrouw een geldboete opleggen schiet je weinig mee op denk ik.
een werkstraf oid bij een dieren opvang centrum is misschien een beter plan.
maarja idd hier in NL kan je alles met dieren flikken

(Yamcha ik schaam me diep,haha)

Whaha, en terecht.

Zeker goed plan om haar bij een dierenopvang te laten werken :j
Helemaal niet bestraffen vind ik een heel slecht plan, zeker ook omdat dat mss meer mensen op het idee komen......

Isabelliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:39

Jeetje wat erg zeg, dat arme dier.
Gelukkig is hij nu goed terecht gekomen.

Wij hebben zelf ook een hond die is gevonden.
Vastgebonden onder een brug in een afgesloten gedeelte van een park.
De hond was op sterven na dood en het had dan ook niet veel langer moeten duren, anders
had hij het niet overleefd. Ik snap gewoon echt niet dat mensen zo iets doen. :n
Als je een hond vast bindt dan wil je gewoon dat die dood gaat. Het dier heeft geen eten of drinken in de buurt en kan nergens heen omdat hij vastgebonden zit. Het enige wat het dier kan doen is hopen dat hij gevonden wordt!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:46

bij deze hond lag geloof ik wel voer en water.............(niet dat dat het dan goedpraat)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:53

Yamcha schreef:
Nou, ik denk helemaal niet dat ze haar lesje heeft geleerd, ze is er toch goed mee weggekomen?
Ik vind dat het wel bestraft mag worden, een hond aan een boom binden doe je niet, ongeacht de reden.

Mag van mij ook flink bestraft worden ja, geen enkele reden of situatie is het waard om je menselijkheid aan de kant te zetten imo. Het is ronduit schandalig dat je in Nederland dieren van alles aan kunt doen en er nog mee weg komt ook, en dat anno 2009...

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:31

Als je het verhaal goed leest dan kun je zien dat deze vrouw van alles heeft geprobeerd om de hond op een goede plek te krijgen. Dit is niet gelukt en deze uitweg zag zij als enige oplossing.
Enige inleving met deze vrouw is volgens mij wel op zijn plaats en ben persoonlijk dan ook blij dat ze geen straf heeft gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:41

De weg naar de hel is ook geplaveid met goede bedoelingen, Jaantsje.
Het grote nadeel van "het is goed bedoeld" is dat je niet eens behoorlijk kwaad mag worden, want het was toch goed bedoeld en dat maakt dan voor de gevolgen niet uit? Kom nu toch.

Je bindt een hond niet aan een boom. Je laat de hond een heel groot risico lopen, júist omdat daar zoveel mensen komen. Nú is het goed afgelopen, maar jij weet net zo goed als ik wat sommige mensen met dieren doen.....
Het rísico is gewoon te groot om dit goed te kunnen praten. Wees blij dat het goed afgelopen is, maar dat is niet dankzij de goede bedoelingen en het (gebrek aan) verstand van de eigenaar......

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:00

Goed verwoord Yamcha, dit is precies hoe ik het ook zie. Nu is de hond meegenomen door mensen die het beste met het dier voor hebben, maar er hoeft er maar één rond te lopen met minder goede bedoelingen en ik wil er liever niet aan denken wat er dan met het dier gebeurd zou zijn...

Een hond is voor mij een vriend, nee, meer een gezinslid en hoe de omstandigheden ook mogen zijn... ik zou zo'n dier nooit een dergelijk risico laten lopen. Daarvoor hou ik simpelweg teveel van mijn hond.

Er is altijd een oplossing te vinden, de goede weg is niet altijd de gemakkelijkste, maar als je echt wilt, dan moet er iets te verzinnen zijn. :j