Autorijders voelen wel wat voor rookverbod in auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Autorijders voelen wel wat voor rookverbod in auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 12:52

Mistral: idd :j Het is in elk geval niet netjes in de auto van een ander (bedrijfsauto's wat mij betreft inbegrepen, omdat die over het algemeen door meer mensen gebruikt moeten kunnen worden.)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 21:22

Ja mistral, dat klopt. Maar dat moet je niet via de overheid gaan regelen imo.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:36

imd schreef:
Ja mistral, dat klopt. Maar dat moet je niet via de overheid gaan regelen imo.

De overheid neemt geen actie hierop omdat iemand het vies vind hoor :')

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:48

Nee maar een aantal mensen riepen hier: ja doen want die en die rookt ook altijd als ik erbij zit en dat vind ik vies. en dát is imo geen reden om een wet aan te nemen, ik weet dat de overheid hier waarschijnlijk andere redenen voor heeft (zou niet één goede weten, maargoed) maargoed. Ik vind het op het moment even heel moeilijk om mezelf uit t eleggen dus ik hooop dat je het zo begrijpt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 13:10

Ach zolang het rookverbod aan alle kanten lijkt te wankelen op losse schroeven en er dagelijks versoeplingen worden aangebracht, zal deze betutteling roken verbieden in de auto, wel een storm in een glas water zijn.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 13:17

Ik vind dat je dan roken achter het stuur moet verbieden. Degene die bij ons rijd, rookt niet, maar mijn moeder en ik wel..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 13:22

Tante_trien: waarom vind je dat roken achter het stuur verboden moet worden?

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 13:24

Sorry verkeerd verwoord, ik vind sowieso dat het achterlijk is. Maar als ze het gevaarlijk vinden, of onverantwoord, dan vind ik dat een betere oplossing..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 13:31

Waarom zou er een verbod moeten komen voor alleen de chauffeur Tante_trien? Geloof dat ik de logieka dr niet zo van inzie ;)

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 13:37

Chiqa schreef:
Waarom zou er een verbod moeten komen voor alleen de chauffeur Tante_trien? Geloof dat ik de logieka dr niet zo van inzie ;)

Ben niet erg duidelijk vandaag, mijn excuses. ;)

Het lijkt mij, dat ze het gevaarlijk/onverantwoord vinden, omdat je als chauffeur dan met je gedachte ergens anders zit, en minder op de weg let (als je je peuk uitmaakt bijvoorbeeld ;) ). Maar, waarom zou je dan als bijrijder ook niet meer mogen roken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 13:50

Lijkt me ook niet dat ze het de bijrijder ook zullen verbieden, tante_trien. Bijrijders mogen ook gewoon bellen en alcohol drinken...

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 13:57

Nouks schreef:
Lijkt me ook niet dat ze het de bijrijder ook zullen verbieden, tante_trien. Bijrijders mogen ook gewoon bellen en alcohol drinken...

Dat bedoel ik dus..

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 13:57

Zullen we het dan maar houden op een 1 april grap? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 13:58

tante_trien schreef:
Dat bedoel ik dus..

Ja ok, maar volgens mij is het sowieso geen issue of bijrijders dat wel of niet mogen en is het gewoon überhaupt wel duidelijk dat een dergelijk verbod vanzelfsprekend voor de chauffeur zal gelden...

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 14:01

Maar aangezien er in de titel staat:"rookverbod IN auto" ;)

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 15:53

MarvanTom schreef:
Zullen we het dan maar houden op een 1 april grap? :D

Ik hoop toch echt dat dit een grap is inderdaad! Wat een betutteling weer zeg! Hier word je toch simpel van? Ik ben nu sinds 3 maanden ex-roker :D , maar ik rookte ook altijd in de auto.
Ik vind dat je dit lekker zelf moet weten. Als ze het willen verbieden dan moeten ze ook het opmaken en het kaartlezen (en alle andere dingen die mensen doen behalve autorijden) tijdens het rijden verbieden.......Wat een grap zeg! _O-

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 08:44

Ik denk dat ze dit serieus overwegen. Volgens mij is hier ook al eens eerder over gesproken.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:08

Mijn vader werkt in de transportsector en een van hun opdrachtgevers heeft zelfs in de voorwaarden staan dat er ook niet handsfree gebeld mag worden als hun product getransporteerd wordt, omdat dat te veel afleid.
Echter is het in het standaard transport niet te controleren, maar in geval van een (ernstig) ongeval, worden de gegevens van telefoneren ook teruggezocht.

Ik denk dat een rookverbod ook iets vergelijkbaars kan zijn. Al lijkt me dat nog veel moeilijker te controleren.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:00

Marije_jiplover schreef:
Ik denk dat een rookverbod ook iets vergelijkbaars kan zijn. Al lijkt me dat nog veel moeilijker te controleren.

Maar zorgen sigaretten voor bovenmatig veel afleiding? Zijn daar cijfers over bekend? Want ik heb het idee dat hier echt redenen gezocht worden - ik heb totaal niet de indruk dat een sigaret opsteken iets is dat de verkeersveiligheid extreem in gevaar brengt. Bij hoeveel ongelukken speelt het een rol? En is dat meer of minder dan bv de radio, een slokje water drinken, de verwarming aan of uitzetten, of gewoon stomweg even afgedwaald zijn. Ik bedoel niet dat het ok is om die redenen een ongeluk te veroorzaken, maar ik denk dat het de moeite niet loont om er regels voor te maken. En dat het ook een onnodige extra beperking is. Iemand die verantwoord rijdt zorgt dat er geen gevaarlijke situaties ontstaan bij dit soort situaties. Iemand die verkeersveiligheid niet zo belangrijk vindt, krijg je met dit soort regels niet zover dat hij/zij ook daadwerkelijk geconcentreerd gaat rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:02

Shadow0 schreef:
Maar zorgen sigaretten voor bovenmatig veel afleiding? Zijn daar cijfers over bekend? Want ik heb het idee dat hier echt redenen gezocht worden - ik heb totaal niet de indruk dat een sigaret opsteken iets is dat de verkeersveiligheid extreem in gevaar brengt.

Daar ben ik dan idd ook wel nieuwsgierig naar, en ik denk ook wel dat ze met cijfers zullen moeten komen willen ze dit verbod doorvoeren.
Rookverbod in de horeca is ook ingevoerd omdat men met cijfers is gekomen dat het slecht zou zijn.
(Ja voor de omzet ja :D )

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:59

cyrano schreef:
nog even en je mag niet eens meer in je eigen huis roken.

Hmm, in Finland is er een rechtzaak geweest om het roken op balkons te gaan verbieden, dan komt dat ook wel dichtbij ;)

In je eigen huis roken is overigens oliedom, tenzij je van veel schilderen/behangen houdt en liefst je huis moeilijk verkoopt..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:13

Ik ben het wel met je eens hoor, Shadow, dat er eerst maar eens cijfers boven tafel moeten komen, want dingen die jij opnoemt, lijken mij persoonlijk allemaal vergelijkbaar.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:54

Heb zelf een hekel aan roken en sigaretten (in mijn huis en auto is roken niet toegestaan), maar op zich vind ik dat je zelf moet weten of je in je eigen auto rookt of niet.
Maak er dan nog van dat de bestuurder niet mag roken of zoiets, aangezien je beter beide handen vrij kunt houden.

Wat ik wel me wel aan erger zijn die asociale gasten die hun peuk uit het raam gooien of hun gore asbak even legen voor het stoplicht of gewoon midden op de snelweg. 8)7

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 02:59

Bestuurders, ook nietrokers houden zich bezig met van alles en nogwat behalve autorijden. Navigatiesystemen zijn prachtig speelgoed, luxe- autoradio's ook (moet je mijn vriend eens mee zien spelen als ie rijdt, denk maar niet dat ie op de weg let. Dat mag ik als bijrijder dan doen).

Als ik een sigaret op steek in de auto kijk ik eerst goed naar alle kanten. Is er genoeg ruimte, komen er geen mafkezen met 180 achterop, heb ik geen bumperklever, zitten er geen auto's naast me, zijn er geen op- of afritten in de buurt, ga zo maar door. En dan steek ik heel snel een sigaretje op. Als ie eenmaal brandt is er niets meer aan de hand, de asbak weet ik op gevoel wel te vinden. Kijk dus niet eens meer naar waar ik de as neergooi.

Als ik niet- rokers meeneem in de auto rook ik eventjes niet, ga je ook niet dood aan. Dat is gewoon een kwestie van beetje respect voor elkaar.

In huis mag er hier gerookt worden, maar vriendlief rookt niet en vrienden ook niet. Bij veel vrienden wordt je ook verbannen naar de tuin/ balkon, niets mis mee! Dat is gewoon zoals gezegd respect hebben voor elkaar.

Maar in MIJN auto, die ik ZELF betaald heb mag ik roken wat ik wil, zolang ik de auto niet zo blauw zet dat ik niets meer kan zien.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 12:51

Ik vind het juist wél heel goed. Je mag toch ook niet meer bellen in de auto?! Omdat je dan met iets anders bezig bent dan met autorijden. Net zoals met roken. Ik ben het er mee eens.