Apart verhaal. Raar hoor, dat zo'n steen ineens verplaatst.
Geesten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Liezel1 schreef:Het is hier idd het gesprek van de dag...
Mensen in Friesland op het platteland schijnen nog wel eens in een bepaald soort geesten te geloven, vooral in de kleinere dorpen. Aalsum is nou niet echt bepaald een wereldstad, dus wie weet.....
Cayenne schreef:en dan ook nog eens binnen een paar seconden![]()
Ik las ook ergens dat ze aan de zon denken. Lijkt me ook iets vaags.
Hoe kan de zon nou een 450 kilo zware steen binnen een paar seconden een meter verplaatsen?
randie schreef:Citaat:Volgens een woordvoerder van de politie gaat het om een natuurlijk verschijnsel. ,,We onderzoeken nu wat de precieze oorzaak is.''
en ze hebben verder niks nuttigers te doen...![]()
ProudJustify schreef:Dat is precies wat ik idd ook dacht, dat de steen door het ijs is gaan glijden en
dan elke keer tot een bepaald punt omdat ie daar niet meer verder kan.
En als de grond eerst hard is omdat het gevroren heeft en daarna schijnt de zon
erop, dan wordt de bovenlaag van de grond wat natter en dan is het behoorlijk glad
(spreek uit ervaring)
Cayenne schreef:Interessant verhaal Snelleedje![]()
Maar hoe verklaar je dan dat zoiets steeds in een paar seconden kan gebeuren?(en ook steeds een meter.)
Bedenk wel dat ze op de foto de dekplaat er af hebben gehaald voor onderzoek + de rest ook hebben verwijderd.
pharagirlke schreef:Lijkt mij dat er een aanzet moet zijn voor 450kg te doen schuiven, ook al ligt het op (gesmolten?) ijs...
Weet niet hoe het met jullie zit maar ík krijg een steun van 450kg niet vooruit geduwd, ook niet op ijs...
Mayflower_ schreef:De afwerk kwaliteit van de steen en het model zijn met het ontbreken van kleine lood lapjes de oorzaak van het fenomeen.
Met vorst bevriest het vocht wat tussen de stenen zit, met zonneschijn op het zwarte marmer gaat de plak-kracht verloren, vervolgens doet de zwaartekracht van de aarde de rest. Simpel zat.