Wat vinden we hier nu van? 13 jarige jongen wordt vader..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:26

Adil18 schreef:
Kinderen van 13 zijn nog niet in staat tot het maken van dergelijke vergaande oorzaak-gevolg-redeneringen, dat bedoelde ik...Hypothetisch denken ontwikkelt zich vanaf het twaalfde levenjaar, dan zet het pas is, het heeft dan nog een weg te gaan om rijp te worden zeg maar

toen ik 13 was snapte ik wel dat als je sex hebt je zwanger kan raken..... ik denk dat 99% dat wel snapt.....

maar in Engeland is de voorlichting een stuk slechter las ik net terug....
zouden ze maar eens geld voor uit moeten trekken dan!!

Ndewilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:27

ookal doe je het veilig, het kan ook scheuren/knappen he?:+

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:28

Iney schreef:
gett schreef:
Het is niet best was ook laatst op tv een meisje van 17 en een jongen van 13 die een tweeling hadden gekregen...

Mijn neefje heeft al sexuele voorlichting op de basisschool..
Hij zit nu in groep 8 en maakt al grapjes erover..
Op die leeftijd wist ik niet eens wat het was..

Ik kreeg pas in de tweede klas sexuele voorlichting. Vind ik veel te laat! Ze moeten er in groep 7 al mee beginnen.

Ik moet dit jaar sexuele voorlichting geven aan mijn klas en sta voor groep 7. Het is nodig, maar vind ze wel jong!
Laatst bijgewerkt door ACSM op 13-02-09 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:29

ja, kan.. imo hoor je als 12 jarige nog geen sex te hebben maar goed... toen speelde ik nog met barbies en mijn pony :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:29

ACSM schreef:
Ik moet dit jaar sexuale voorlichting geven aan mijn klas en sta voor groep 7. Het is nodig, maar vind ze wel jong!

goed bezig AC :D enne...sterkte :D

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:30

VivaLaVida schreef:
ACSM schreef:
Ik moet dit jaar sexuale voorlichting geven aan mijn klas en sta voor groep 7. Het is nodig, maar vind ze wel jong!

goed bezig AC :D enne...sterkte :D

Hihi, ben benieuwd hoe ze reageren als "alles" besproken wordt...

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:31

VivaLaVida schreef:
toen ik 13 was snapte ik wel dat als je sex hebt je zwanger kan raken..... ik denk dat 99% dat wel snapt.....

Ik denk dat het grootste gedeelte dat wel snapt ja, maar of ze ook beseffen wat er verder allemaal bij een ouderschap komt kijken? :n

Verder ben ik het met je eens dat de voorlichtingen veel beter moeten zijn daar. Heel triest dit.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:32

VivaLaVida schreef:
Adil18 schreef:
Kinderen van 13 zijn nog niet in staat tot het maken van dergelijke vergaande oorzaak-gevolg-redeneringen, dat bedoelde ik...Hypothetisch denken ontwikkelt zich vanaf het twaalfde levenjaar, dan zet het pas is, het heeft dan nog een weg te gaan om rijp te worden zeg maar

Meisjes zijn net iets sneller verder dan jongens he :P

Maar idd, de voorlichting daar is slecht en het aantal tienermoeders enorm!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:33

ACSM schreef:
Hihi, ben benieuwd hoe ze reageren als "alles" besproken wordt...

rooie oortjes en blosjes-wangen denk ik :D

@adil: inderdaad, dat merk ik nu nog steeds _O-

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:34

Uiterst triest... als het kind ergens daar in die familie word grootgebracht, is er dikke kans dat dat kind dezelfde moraal en gebrek aan kennis meekrijgt, zoals deze twee mini-ouders.
Ook vind ik het bizar, echt bizar, dat een jongen van 13 (toen 12) met een meisje van 15 is. Meisjes ontwikkelen zich al sneller dan mannelijke leeftijdsgenoten. Mijn zoon van 12 (als ik die had) zou absoluut geen verkering mogen met een meisje van 14 of 15. Verhoudingen liggen dan zoooo scheef! Pedofilie van dat meisje, vind ik dat haast. Zeker als je ze zo ziet.

Daarbij komt nog de trend dat veel meiden heus wel weten wat er van seks komt (baby's) en vaak ook een levend popje willen. Dus misschien heeft ze dat jochie er gewoon voor gebruikt. (of een ander, en laat ze het jochie ervoor opdraaien.)

Anyway, het blijft gissen en ik kan er helemaal naast zitten, maar ik vind dit echt een van de meest trieste dingen die er kunnen gebeuren.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:35

@ vivalavida: Absoluut, alleen al bij het zicht van die map beginnen ze al te giechelen en willen ze daar niks van weten...

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:36

jaah we hadden het er op school al over gehad. Lijkt net een jongentje die trots is op zijn jonge baby zusje :oo is ie de vader.
Toen ik 12 was dacht ik echt nog niet aan seks hoor :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:36

Hahaha ik pest mijn zusje weleens "en heb je al een leuke jongen op het oog....??" en dar kan ze ook eeecht niet tegen :D
(haha als ze dit leest _-:( )

Loose

Re: Wat vinden we hier nu van? 13 jarige jongen wordt vader..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:37

Dat jongetje ziet er echt nog uit als zo'n lief koekje en dan heeft ie al een baby. :oo Jakkes. Snap trouwens ook niet wat dat meisje die er wel uitziet als 15 moet met een jongetje dat hoogstens 10 lijkt. :o

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:37

Ik vind dat manneke eerder 10 of 11 lijken?

Verder echt weird, manneke ziet er IMO niet eens uit alsof ie al seks heeft, zo jong vind ik m lijken.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:38

Jemig ..
Best heftig. Het ziet er ook niet uit als een jongetje die al seks kán hebben .. zoals in het artikel al staat, hij is net 8 ..
En nu wordt hier over het jongetje gepraat, maar 15 jaar en al moeder vind ik ook wel behoorlijk vroeg :=
Maar dat hoeft niet per se te betekenen dat dat meisje een slechte moeder zal zijn, zoals sommige mensen hier redeneren. Maar financieel of iets dergelijks zal ze wel tekort schieten ..

en dat jochie had geen idee wat hij aan het doen was? Ben ik dan een vroegeling? ik wist al lang wat seks was op mn 12e hoor, en ik wist ook dat dat voor 'grote mensen' was en iets 'speciaals' zegmaar :=
Laatst bijgewerkt door _Jennifer_ op 13-02-09 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyntje

Alexx schreef:
ik weet dat de tienerzwangerschappen in nederland vooral voorkomen bij lager opgeleide meisjes ja(1 op de 4 vmbo-leerlingen vrijt de eerste keer zonder condoom). Dus dat zal in Engeland ook het geval zijn, alleen wordt daar dus geen voorlichting gegeven(nauwelijks) en hebben die kinderen dus ook geen idee hoe het allemaal zit.
Echt bizar

Wat een onzin dat er altijd naar niveau's gekeken wordt... tuurlijk zit er een zekere kern van waarheid in maar alsof alle HAVO/VWO-of wat dan ook-leerlingen die te jong zijn wel een condoom pakken, kom op hé... :+

Het kan de beste gebeuren...

Lois28

Wat erg zeg, en dat jochie is zelf nog zo'n knulletje, had idd het oudere broertje kunnen zijn.
Ik vind niet dat deze kinderen in staat zijn om een kind op te voeden en hopelijk gaat die baby naar een pleeggezin.
Ben eens in Engeland geweest en toen viel het mij ook al op dat er daar veel jonge grieten achter een kinderwagen lopen en dat waren echt geen au-pairs!
Dat die kinderen op die leeftijd al bezig zijn met sex (ok 15 kan misschien nog wel, maar 12...). Toen ik 12 was speelde ik nog met m'n barbies...

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:41

Heb nu ook het filmpje gekeken, bahbah.
Jongetje lijkt op het filmpje nog kleiner, je ziet zijn lijf erbij dan.

Verbaast me dat ie uberhaupt iets van formaat tussen zn benen heeft hangen om iets mee te kunnen verwekken, zo jong vind ik hem eruit zien.

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:56

ik heb ook gekeken en het is net alsof hij met zn grote zus (van bijv in de 20) zit en dat hij leuk peet oom is geworden

pfft niet normaal dit :(

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 18:01

Damn... en wat voor toekomst ligt de baby te wachten... :roll:

Mijn god.. en die vriendin lijkt 20 en hij lijkt 8.. Lijkt wel of de met z,n zus hebt liggen krikken...

Pff... echt waar gaat dat heen... Maarja achterbuurten van Engeland lopen zo vbeel tienermoeders..

Anoniem

Re: Wat vinden we hier nu van? 13 jarige jongen wordt vader..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 18:06

bets een knap kindje trouwens voor zo'n woest lelijke moeder (niet dat dat er wat toe doet)

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 18:19

VivaLaVida schreef:

ja vooral minder conservatief worden denk ik.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 18:20

VivaLaVida schreef:
bets een knap kindje trouwens voor zo'n woest lelijke moeder (niet dat dat er wat toe doet)

whahahaha indrdaad :+

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 18:22

Cyntje schreef:
Alexx schreef:
ik weet dat de tienerzwangerschappen in nederland vooral voorkomen bij lager opgeleide meisjes ja(1 op de 4 vmbo-leerlingen vrijt de eerste keer zonder condoom). Dus dat zal in Engeland ook het geval zijn, alleen wordt daar dus geen voorlichting gegeven(nauwelijks) en hebben die kinderen dus ook geen idee hoe het allemaal zit.
Echt bizar

Wat een onzin dat er altijd naar niveau's gekeken wordt... tuurlijk zit er een zekere kern van waarheid in maar alsof alle HAVO/VWO-of wat dan ook-leerlingen die te jong zijn wel een condoom pakken, kom op hé... :+

Het kan de beste gebeuren...

ik spreek geen onzin, dit zijn cijfers. Dit komt mede doordat de seksuele voorlichting niet begrepen word door deze groep. Sinds een paar jaar is er een aangepast lespakket seksuele voorlichting en sindsdien gaat het beter.
Het is dus best goed om te kijken bij welke mensen het over het algemeen gebeurt om dus bijv. de lespakketten aan te passen naar het niveau dat de kinderen het begrijpen

Ik heb ook duidelijk gezegd dat niet alle tienermoeders lager opgeleid zijn zoals je kunt lezen, maar dat het voornamelijk voorkomt bij lagere opgeleide meisjes, wat een feit is.