Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
WildWings schreef:@Tallie_Ho, als ik al vlees zou eten zou ik het ook niet kunnen, mijn eigen dier opeten. Puur omdat het me zou tegenstaan iets te eten wat zo dichtbij me stond. Maar dat zij dat als het ware wel doet (het zij in iets andere vorm: door er kunst van te maken, of een tas) wekt wel discussie op bij mensen, en dat is het doel van haar kunst. Mensen laten nadenken of laten praten, en het lukt haar maar wel mooi.. het staat ons tegen dat ze het doet, maar waarom? Eigenlijk alleen maar omdat we het niet gewend zijn of omdat we nie goed nadenken over wat we zelf wel niet (laten) doen met dieren voor ons eigen plezier.
Myukii schreef:Mitxa: Nee, dieren doden doet ze er niet voor, denk ik en neem ik aan.Ik denk dat je het moet zien als het opzetten van dieren, op een manier die in mijn ogen echt walgelijk is..
neinie schreef:Citaat:Nanne: Hebben die dieren hierom gevraagd? Dat denk ik niet..
Maar hebben koeien er wel om gevraagd om opgegeten te worden? Of kalfjes om tot mooie rijlaars verwerkt te worden?
Tallie_Ho schreef:En Nans, stel nou dat het de kat van een ander was geweest waar ze de tas van had gemaakt?
Vjestagirl schreef:@nanne: bij jou misschien. Wie weet heeft zij deze dieren wel gefokt in een schuur, ze voorzien van hun basic levensbehoeften, en verder geen liefde of niets aan gegeven. Is het dan wel goed? Als ze er maar niet van gehouden heeft?
Kaka schreef:Wel, ik heb altijd gezegd dat mijn paarden naar de slacht gaan als ze op zijn en dan mogen ze best voor consumptie. Dus daar heb ik ook geen problemen mee. Mijn lijf mogen ze ook gebruiken na mijn dood, voor medische doeleinden.
Nanne schreef:Tallie_Ho schreef:En Nans, stel nou dat het de kat van een ander was geweest waar ze de tas van had gemaakt?
Alsnog ziek.
Het spijt me, maar ik kan er niet met mijn verstand bij dat je dit kan doen.
Ik vind het gewoon onbegrijpelijk.
Ik vraag me wel af hoe sommige mensen hier zouden reageren als het om paarden zou gaan.
Nanne schreef:Vjestagirl schreef:@nanne: bij jou misschien. Wie weet heeft zij deze dieren wel gefokt in een schuur, ze voorzien van hun basic levensbehoeften, en verder geen liefde of niets aan gegeven. Is het dan wel goed? Als ze er maar niet van gehouden heeft?
Als ze zelf gefokt heeft vind ik haar nog zieker.
Sorry maar welk normaal mens gaat dieren fokken om er "speelgoed" van te maken? Dan heb je toch een gaatje of 20 in je hoofd?
Ik kan niet echt onder woorden brengen wat ik wil zeggen op de vraag "als ze er maar neit van gehouden heeft", maar persoonlijk vind ik dit vreselijk en ziek.