Oh my! Speelgoed van dode dieren!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:53

@DepjeDopje: Komt jouw eten dan van een plaatselijke boer oid uit de buurt? Of eetje 'gewoon' biologisch vlees? Want er was laatst discussie om, dat dat ook niet altijd even vriendelijk is.. het transport zou ook nogal grof verlopen zonder veel rekening met de dieren te houden, biologisch of niet.

Hhahaha ja, de schuld leggen bij 'de crisis', nou word je lekker laf. Sorry, maar daar kan ik echt niet tegen, wat een bullshit. Heb jij veel last van 'de crisis'? En at je daarvoor dan wel vleesvervangers toen er nog geen 'crisis' was?
Daarbij zijn vleesvervangers volgens mij niet eens veel duurder dan biologisch vlees.

(Edit: en nu ben ik even weg dus kan even niet meer reageren)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-02-09 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:56

ja ik at vleesvervangers
ja mijn moeder heeft geen werk meer, is ontslagen ehm wat was het ook alweer? ohja omdat het bedrijf anders failliet ging! terwijl haar vorige baas nogwel dacht dat ze een vastcontract had wat dus niet zo was!
ik kan dus de schuld daarbij leggen ja!

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:56

Maar wat is hier zieliger aan dan aan het zadel waar jij iedere dag op zit ( op je paard ) terwijl je ook kunstof kan nemen , dat is toch ook niet respectvol voor het dier wat er voor dood is? of een schapenvachtjehuid op de vloer , is zo lekker warm voor je voeten en daar loop je ook iedere keer overheen net of dat lekker respectvol is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:57

En dan denk jij dat biologisch vlees goedkoper is dan Tivall of Valess?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:57

WildWings schreef:
@Tallie_Ho, als ik al vlees zou eten zou ik het ook niet kunnen, mijn eigen dier opeten. Puur omdat het me zou tegenstaan iets te eten wat zo dichtbij me stond. Maar dat zij dat als het ware wel doet (het zij in iets andere vorm: door er kunst van te maken, of een tas) wekt wel discussie op bij mensen, en dat is het doel van haar kunst. Mensen laten nadenken of laten praten, en het lukt haar maar wel mooi.. het staat ons tegen dat ze het doet, maar waarom? Eigenlijk alleen maar omdat we het niet gewend zijn of omdat we nie goed nadenken over wat we zelf wel niet (laten) doen met dieren voor ons eigen plezier.

Nee, ik zou ook nooit een dier van mezelf opeten ( of er een tas van maken ) Zoals mijn grootouders vroeger, die hadden konijnen en aten die op met kerst enzo.. Ik zou dat niet kunnen :n Ik probeer overigens in de winkel wel voor biologisch te gaan :)

Het is een pracht van een discussie eigenlijk!! Want deze mevrouw doet echt niks anders als de rest van ons!! Alleen doet zij het met andere dieren dan wij! Ik denk dat het een kwestie van wennen is, in eerste instantie is het idee wat je er van hebt afstotelijk.. En als je er dan verder naar kijkt, is het niet eens heel erg raar.. Vind alleen wel dat ze de kop van de kat er even af had moeten halen.. Wij lopen ook niet met een koeienkop aan onze tas :')

Willen de mensen die niks van leer hebben hun handje opsteken??

**mijnes blijft beneden, mijn kiefferzadeltje en kalfslederen laarsjes zijn me dierbaar**
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 05-02-09 13:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:58

Myukii schreef:
Mitxa: Nee, dieren doden doet ze er niet voor, denk ik en neem ik aan. :j Ik denk dat je het moet zien als het opzetten van dieren, op een manier die in mijn ogen echt walgelijk is..

Die kat waarmee alles is begonnen zegt ze in ieder geval eigenhandig gewurgd te hebben. Waarom? Omdat 'ie depressief was. Waarom ze er een handtas van maakte? Dan kon ze hem altijd meenemen.

Als je het mij vraagt is deze "achterliggende gedachte" (kinderen en huisdieren) pas later bedacht. Na haar handtas-kat. Ik acht het dan ook zeer aannemelijk dat het haar na die kat eigenlijk wel beviel (en dan met name wellicht de geschokte reacties die ze erop kreeg) en dat ze daarom een "achterliggende gedachte" als "excuus" gebruikt om het vaker te kunnen doen.

Ik ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig waar ze de dieren die ze nu gebruikt allemaal vandaan haalt.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:00

neinie schreef:
Citaat:
Nanne: Hebben die dieren hierom gevraagd? Dat denk ik niet..

Maar hebben koeien er wel om gevraagd om opgegeten te worden? Of kalfjes om tot mooie rijlaars verwerkt te worden?

Okee, die koeien ed hebben er ook niet om gevraagd om als voedsel of kledingstuk te dienen.

Maar imo is dat anders. Dit zijn dieren waar je een band mee hebt. Die miss al hun hele leven bij je zijn en om ze dan op deze manier af te danken ipv te begraven oid gaat er bij mij niet in.

Dieren voor de consumptie worden daar op gefokt en houden ons in leven, warm etc.

Een kat of hond is wss jarenlang je maatje, je vriendje, je alles geweest. Dat is toch anders.

Maar dat is mijn mening.

VoulezVous

Re: Oh my! Speelgoed van dode dieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:02

En ik vind dit een mooie manier om te laten zien dat dieren geen speelgoed zijn..
ik vind het zeer geslaagd en begrijpelijk..

en begrijp niet waar het hypocritie vandaan komt om dit zo
vreselijk af te keuren..
Dat vind ik onbegrijpelijk

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:03

En Nans, stel nou dat het de kat van een ander was geweest waar ze de tas van had gemaakt? :)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:03

Dierenarts, asiel? En al zou de gedachte achteraf bedacht zijn (gebeurt wel vaker met kunst), dan nog is de discussie prachtig. Waarom vinden we dit zoveel erger dan vlees eten of een leren zadel gebruiken?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:04

@nanne: bij jou misschien. Wie weet heeft zij deze dieren wel gefokt in een schuur, ze voorzien van hun basic levensbehoeften, en verder geen liefde of niets aan gegeven. Is het dan wel goed? Als ze er maar niet van gehouden heeft?

Nanne

Tallie_Ho schreef:
En Nans, stel nou dat het de kat van een ander was geweest waar ze de tas van had gemaakt? :)

Alsnog ziek.

Het spijt me, maar ik kan er niet met mijn verstand bij dat je dit kan doen.
Ik vind het gewoon onbegrijpelijk.

Ik vraag me wel af hoe sommige mensen hier zouden reageren als het om paarden zou gaan.

sethlover

Ik vind het echt helemaal niks! Dat iedee erachter is ook gewoon bullshit.. Dalijk vinden die kinderen dat speelgoed hetzelfde als een echt dier, 't lijkt me niet geweldig als zo'n kind met een echt konijn gaat gooien..

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:06

Wel, ik heb altijd gezegd dat mijn paarden naar de slacht gaan als ze op zijn en dan mogen ze best voor consumptie. Dus daar heb ik ook geen problemen mee. Mijn lijf mogen ze ook gebruiken na mijn dood, voor medische doeleinden.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:07

Vjestagirl schreef:
@nanne: bij jou misschien. Wie weet heeft zij deze dieren wel gefokt in een schuur, ze voorzien van hun basic levensbehoeften, en verder geen liefde of niets aan gegeven. Is het dan wel goed? Als ze er maar niet van gehouden heeft?

Als ze zelf gefokt heeft vind ik haar nog zieker.

Sorry maar welk normaal mens gaat dieren fokken om er "speelgoed" van te maken? Dan heb je toch een gaatje of 20 in je hoofd?

Ik kan niet echt onder woorden brengen wat ik wil zeggen op de vraag "als ze er maar neit van gehouden heeft", maar persoonlijk vind ik dit vreselijk en ziek.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:08

Kaka schreef:
Wel, ik heb altijd gezegd dat mijn paarden naar de slacht gaan als ze op zijn en dan mogen ze best voor consumptie. Dus daar heb ik ook geen problemen mee. Mijn lijf mogen ze ook gebruiken na mijn dood, voor medische doeleinden.

Ja, dat mag van mij ook. Voor consumptie en MEDISCHE doeleinden.

Niet om ze later op een expositie tegen te komen als een paardenblokkendoos oid. :n

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:08

Nanne schreef:
Tallie_Ho schreef:

Alsnog ziek.

Het spijt me, maar ik kan er niet met mijn verstand bij dat je dit kan doen.
Ik vind het gewoon onbegrijpelijk.

Ik vraag me wel af hoe sommige mensen hier zouden reageren als het om paarden zou gaan.

Als het om een paardenleren tas zou gaan, tja, in welk opzicht is dit anders dan kalfs of koeienleer? Dieren zijn dood en de huid word gebruikt.

Ik snap wat je bedoelt, maar ik begrijp het niet.. In feite is het niet anders als met koeien en kalfsleer :) Het is alleen van een huisdier ipv een staldier.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:09

Ik vind dit ook helemaal niks. Op zich begrijp ik de achterliggende gedachte wel dat dieren geen speelgoed voor kinderen zijn (ben ik het helemaal mee eens) maar ik denk dat de meeste mensen dit niet zo gaan opvatten als ze dit zo zien.
Het lijkt mij dat er wel andere manieren zijn om duidelijk te maken dat levende dieren geen speelgoed zijn!

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:10

Nogmaals: er staat nergens dat ze het ook daadwerkelijk aan kinderen geeft. Het is kunst in de vorm van kinderspeelgoed, bedoeld als statement.
Meer voor de volwassenen om over na te denken en misschien hun kinderen beter op te voeden mbt dieren, dan om de kinderen zelf direct wat te leren.

Nanne

@ Tallie

Ik bedoel niet in de vorm van leren tassen.. Maar zoals wat deze vrouw met huisdieren doet, wat als ze dat ook met paarden zou doen?

Ik denk nl dat sommige mensen die er nu vrij luchtig over praten, dan staan te steigeren.

Vjestagirl

Nanne schreef:
Vjestagirl schreef:

Als ze zelf gefokt heeft vind ik haar nog zieker.

Sorry maar welk normaal mens gaat dieren fokken om er "speelgoed" van te maken? Dan heb je toch een gaatje of 20 in je hoofd?

Ik kan niet echt onder woorden brengen wat ik wil zeggen op de vraag "als ze er maar neit van gehouden heeft", maar persoonlijk vind ik dit vreselijk en ziek.

Er zijn toch ook mensen die zelf hun schapen fokken om op te eten? Wat is het verschil dan?

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:11

Ik vind schapen toch anders dasn honden en katten.. Schapen zijn geen huisdieren..

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 13:11

Schapen fokken om op te eten, vind ik alsnog heel wat anders dan schapen fokken om er een speelgoedschaap van te maken. :\

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:12

@ Vjestagirl

In mijn ogen zijn dat twee hele verschillende dingen. Maar goed. Het word nu ook een beetje de vegetarier tegen de alles eter. ;)

Persoonlijk vind ik dit gewoon vreselijk. Hoe je het ook wend of keert. Het mag dan hetzelfde zijn als koeien oid slachten enzovoorts, maar ik vind dit gewoon niks.

VoulezVous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:12

Wat is hier nou zo vreselijk erg aan..
Wat maakt die hondenhuid nog erger als die van een koe?
omdat die niet in je huiskamer past??

En god ja, liever zo'n ding dan een echte cavia of konijn of wat dan ook..
ik vind echt een geslaagde opzet..