Geert Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:41

Wildgirl schreef:
het verschil zit hem in het feit dat de christenen de homo's niet aanvallen/mishandelen/vermoorden en de moslims wel.

Mwoah, dat zou ik maar niet te hard roepen....

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:44

Mjah heel veel mensen hier zijn tegen Wilders, maar ik eerlijk gezegd niet, en het valt me op dat heel veel mensen in mijn omgeving ook meer de Wilders kant op gaan dan de andere kant.
En nee ik ben niet rascistisch, ik ben ook niet tegen de Islam.
Maar vind dat Nederland eens wakker geschut moet worden, dan maar met een hoop poeha als dat nodig is.
En daarbij heb ik Geert nog niet een keer horen roepen dat we alle marokanen turken of weet ik wat moeten slaan of vermoorden, wat de andere kant op wel gebeurd.
Ik snap ook neit dat Wilders veroordeeld zou moeten worden om Fitna, want eerlijk gezegd vind ik die film niets nieuws het is niet enorm schokkend.
EN ik vind de laatste tijd dat alles op racisme word gegooid, ik kan de keren niet meer tellen dat ik ben uitgescholden voor *scheldwoord* kaaskop of *scheldwoord* nederlander :s of *scheldwoord* witte/blanke ben ik nu ook gediscrimineerd?
Sorry ik vind van niet ik ben NL ik ben een kaaskop en ik ben wit/blank maar zodra ik *scheldwoord* turk/marokaan of whatever zeg ben ik een rascist.
Ik vind het een beetje belachelijk worden allemaal, alles i tegenwoordig discriminatie

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:46

mick75 schreef:
Wat zijn dan die Islamitische opvattingen die jou tegen de borst stuiten waar het Christelijke equivalent dat niet doet?

Ik voel me niet geroepen om wat mij aan moslims tegen de borst stuit, hier uitgebreid te beargumenteren. Feit is dat het zo is, en ik dus meer "last" heb van de Islam dan van het Christendom. Daarnaast ben ik behoorlijk conservatief en beschouw ik het niet als een schande wanneer een vrouw bijv thuis moet blijven om voor de kinderen te zorgen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:49

Mystica schreef:
mick75 schreef:
Wat zijn dan die Islamitische opvattingen die jou tegen de borst stuiten waar het Christelijke equivalent dat niet doet?

Ik voel me niet geroepen om wat mij aan moslims tegen de borst stuit, hier uitgebreid te beargumenteren. Feit is dat het zo is, en ik dus meer "last" heb van de Islam dan van het Christendom. Daarnaast ben ik behoorlijk conservatief en beschouw ik het niet als een schande wanneer een vrouw bijv thuis moet blijven om voor de kinderen te zorgen.

:o juist

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:51

@Wildgirl je hebt gelijk ze hebben een hele andere denkwijze en zullen zich niet aanpassen aan de Europese Cultuur.

Was gisteren nog even naar wegmisbruikers aan het kijken maar ik heb geen refo gezien als drugsrunner....en ik heb ze ook nooit gezien of gehoord dat ze werden gezocht op opsporing verzocht terwijl waar we het hier over hebben volgens mij niet anders zie in de media...en dit is zeker niet te ontkennen.

Als ze gewoon hun eigen aanpassen en binnenshuis doen wat ze willen mij een zorg maar ik vindt wel en dat geldt voor iedereen die hier als gast is eigenlijk een misstap dan gelijk Nederlands paspoort af pakken en zonder pardon terugsturen.
Ken geen land trouwens die zo gastvrij is als Nederland?

Hoop dan ook dat Wilders verder zal komen en dat er dan maar eens veranderingen komen hier in Nederland zoals het nu gaat ben ik ook niet blij mee...

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:52

ik vind het net die kees uit de flodders,, hij heeft in sommige dingen gelijk maar hij wilt het te overdreven. iedereen baalt wel eens van buitenlanders maar ik hoef ze niet het land uit, het maakt het wel gezellig met al die verschillende keukens in Nederland. Als ik 18 was zou ik niet op hem stemmen

Lyonesse

Re: Geert Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:53

Wilders wil ze ook niet het land uit :z

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:54

Waarom ik een ander land erbij haal? Deels omdat er een Ierse vriend naast me zit. Maar vooral omdat Christenen hier gelukkig al heel lang relatief weinig macht hebben (hoewel dat helaas lijkt te veranderen) waardoor de optie geweld bij hen een beetje beperkt blijft tot de eigen kringen. Ook SGP-vrouwen mogen amper achter het aanrecht vandaan, hun hele vruchtbare leven broedkip spelen, relatief weinig onderwijs volgen en worden in het dagelijks leven ronduit achtergesteld op hun mannen. Maar dat is niet zo erg, want dat zijn Christenen en die wonen hier nou eenmaal al lang genoeg.

Dat er veel allochtone vrouwen een uitkering hebben is tegenwoordig alleen maar een teken dat het de goede kant op gaat met de integratie. Immers: Samenwonende vrouwen hebben geen recht op een zelfstandige uitkering. Nederlands of niet. Dat betekent dat ze zich onder het juk van hun mannen aan het uitschudden zijn.

En over het onderwijs: Zolang een Afrikaans (zwart) buurjongetje van zijn blanke onderwijzeres te horen kreeg dat ie toch niet zijn best hoefde te doen op school want nooit meer dan schoonmaker kon worden (joch was toen 5) kan je moeilijk zeggen dat ze gelijke kansen krijgen. En het is ook niet helemaal verbazingwekkend dat zo'n kind zich later tegen de Nederlandse maatschappij keert.

Waarmee ik NIET zeg dat mensen geen Nederlands zouden moeten leren. Dat is domweg de voertaal hier, dus hup, leren die hap. Kan je ook meteen je kinderen beter ondersteunen zodat ze zich makkelijker kunnen ontwikkelen. Maar

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:11

Ik vind dat je dat zwarte jongetje nogal onderschat, want als zijn lerares zegt dat hij zijn best niet hoeft te doen, wil dat niet zeggen dat hij dat ook daadwerkelijk niet meer hoeft te doen. Hetzelfde wordt vaak gezegd tegen blanke kinder met leerstoornissen of weet ik veel wat, en degenen die iets willen bereiken zullen dan ook denken: Il'l show you. Ik vind dan ook niet dat dit jongetje daardoor minder kansen heeft. Als hij daadwerkelijk luisterd naar dit soort geraaskal, heeft hij minder kansen door zijn eigen schuld.

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:13

Zijn partij lijkt maar één partijpunt te hebben, dát stoort mij.
Zet dan een stichting op.

De vergelijking Christendom met Islam is ook krom. Het Christendom is niet zo streng meer, maar is dit wel geweest. In een proces van honderden jaren zijn mensen steeds meer zelf gaan denken, en de Bijbel er minder letterlijk op na gaan slaan. We verwachten nu dat de Moslims dit in een paar jaartjes tijd doen.

Meneer Wilders doet óók aan intimidatie. Hij verkondigd dat de Moslims hier enkel heen zijn gekomen om onze banen in te pikken, of van een uitkering komen leven. En dat is echt de grootste BS. Mensen worden bang van de Islam, waardoor er nog een grotere kloof ontstaat. En die kloof is nu juist wat de integratie tegengaat.
Want Wilders schreeuwt wel: integratie dit, integratie dat, maar wat heeft hij ondertussen gedaan om deze integratie te verbeteren?
In plaats van te zorgen dat Moslims en de rest van Nederland op de goede voet met elkaar leven (waaruit naar mijn mening altijd verbetering ontstaat), jaagt hij Moslims tegen zich in het harnas.

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:14

Geert zegt wat veel mensen denken, dat wil niet zeggen dat alles wat hij doet correct is.
Pim Fortyn was ook zo iemand..

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:19

Ik begrijp dat die Wilders en zijn partij extreem rechts is?

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:26

Nee. Wilders zijn partij wijkt meer af van de midden-sectie. De NSDAP was extreem-rechts.

Geert Wilders brengt beweging in de Nederlandse politiek, dat is goed, dat is geweldig. Geert zet mensen aan het denken.

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:27

anne ik ben het me je eens, maar dat is wat veel mensen niet zien

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:29

Extreem rechts of Neo-Liberaal op een nivo waar Bush jaloers op zou zijn, net hoe je het bekijkt en welke term je eraan wil plakken.

Wat mij opvalt aan Wilders-aanhangers (niet alleen hier op het forum, maar ook in het algemeen) is dat ze in een aantal punten opvallend inconsequent zijn. Vrijheid van meningsuiting geldt alleen voor hen, ze veralgemeniseren nogal eens, zijn zelden gehinderd door enige daadwerkelijke kennis van de materie waar ze over brullen en nemen klakkeloos aan wat er op TV te zien is.

Mij is geleerd dat als ik ergens een mening over wilde hebben dat helemaal prima was, maar me dan wel eerst moest verdiepen in de materie. En een keer naar het Journaal kijken werd niet geaccepteerd als verdiepen in de materie. Als ik een mening wilde hebben moest ik erover gaan lezen, praten, dingen gaan opzoeken en zo en pas als ik de materie voldoende eigen had gemaakt werd mijn mening ook gehoord. Dat lijkt tegenwoordig vooral een belasting. Hoe meer je ergens vanaf weet hoe lastiger het wordt...

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:33

Mick, het is een beetje een "nee, hij begon"-spelletje aan het worden, daar geef ik je groot gelijk in. Maar vergeet absoluut niet dat de bevolkingsgroep waar Wilders zo fel tegen is ook een hele hoop heeft gezegd en gedaan wat wij maar moesten tolereren omdat er een vrijheid van meningsuiting is.
Wilders mag best een weerwoord hebben

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:34

Anne. schreef:
Nee. Wilders zijn partij wijkt meer af van de midden-sectie. De NSDAP was extreem-rechts.

Gewoon rechts dan? Vind ik niet zo schokkend, maar dat kan zijn omdat ik het Vlaams Belang 'gewend' ben (in de zin van dat die veel in het nieuws komen hier).

Kan de vent verder niet, maar met de dingen die ik hier heb gelezen zou hij het nog ver kunnen schoppen denk ik. Als hij nu eens wat meer zou doen dan alleen luid roepen, zoals zijn zaakjes eens goed op orde stellen over hoe en wat...

Niet dat ik het verder met hem eens ben hoor. Heeft zijn partij een groot aandeel in de huidige regering?

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:35

Ik denk dat het zelfs nog gematigder is dan Vlaams Belang.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:37

Geert wordt vaak afgestraft op het feit dat hij in zijn 'enthousiasme' soms in het extreme schiet, maar als je daar doorheen kunt prikken zul je zien dat Wilders een intelligente man is met hele goede ideeen om de Nederlandse maatschappij een zet in een positievere richting te geven.

Ik kan er eerlijk gezegd slecht tegen wanneer mensen Wilders als staatsgevaarlijk beschouwen of hem zelfs vergelijken met Hitler. Deze mensen hebben overduidelijk nooit de moeite genomen zich te verdiepen in zijn visie, jammer jammer!

En gevoelsmatig moet ik eerlijk zeggen dat wanneer Wilders iets beloofd ik eerder geloofd dat er wat van komt dan wanneer Balkenende of Bos weer met loze beloftes aan komen kakken. Die mannen hebben het volk eigenlijk al zo vaak opgelicht en Geert is staatsgevaarlijk...Jeeeeeh, whatever....

Man, moet weer eens aan de studie... :o Toedels :+

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:40

Dus we mogen Geert niet vergelijken met Hitler, maar de Koran vergelijken met Mein Kampf is prima :?

Wordt weer fijn met twee maten gemeten...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:42

Adil18 schreef:
Geert wordt vaak afgestraft op het feit dat hij in zijn 'enthousiasme' soms in het extreme schiet

Dat is heel erg dom van hem. 1 van de eerste dingen die je moet kunnen als politicus is je beheersen, anders kom je nooit ver...

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:45

Nee, als je je als politicus beheerst, kom je NIET ver. Dan blijven we in precies dezelfde sleur waarin we nu zitten.

Het valt me trouwens wel op dat weinig mensen weten wat de islam eigenlijk is en waarom het niet is veranderd de afgelopen eeuwen. Geloof me, dat kunnen wij in een paar jaar ècht niet veranderen. (PB als je meer wilt weten..)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:47

mick75 schreef:
Extreem rechts of Neo-Liberaal op een nivo waar Bush jaloers op zou zijn, net hoe je het bekijkt en welke term je eraan wil plakken.

Wat mij opvalt aan Wilders-aanhangers (niet alleen hier op het forum, maar ook in het algemeen) is dat ze in een aantal punten opvallend inconsequent zijn. Vrijheid van meningsuiting geldt alleen voor hen, ze veralgemeniseren nogal eens, zijn zelden gehinderd door enige daadwerkelijke kennis van de materie waar ze over brullen en nemen klakkeloos aan wat er op TV te zien is.

Mij is geleerd dat als ik ergens een mening over wilde hebben dat helemaal prima was, maar me dan wel eerst moest verdiepen in de materie. En een keer naar het Journaal kijken werd niet geaccepteerd als verdiepen in de materie. Als ik een mening wilde hebben moest ik erover gaan lezen, praten, dingen gaan opzoeken en zo en pas als ik de materie voldoende eigen had gemaakt werd mijn mening ook gehoord. Dat lijkt tegenwoordig vooral een belasting. Hoe meer je ergens vanaf weet hoe lastiger het wordt...

Waarschijnlijk komt dat doordat deze discussie alleen al op bokt zo uitgekouwd is, dat hij al wel 50 keer in de wc-pot is beland. Want wie zegt dat de "aanhangers" zich nergens in verdiept hebben? Misschien hebben ze wel gewoon geen zin om het voor de 51ste keer uit te kouwen ;)
Laatst bijgewerkt door Lyonesse op 26-01-09 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:49

Anne. schreef:
Nee, als je je als politicus beheerst, kom je NIET ver. Dan blijven we in precies dezelfde sleur waarin we nu zitten.

Het is maar wat je onder beheersen verstaat. Ik bedoel niet dat je je moet houden aan de huidige opvatinngen enzo, maar wel dat je je emoties onder controle moet kunnen houden als je je onderwerp bespreekt.

Edit: heb het alleens gevraagd, maar hoe groot is zijn aandeel in de huidige regering :)?
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 26-01-09 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:49

Anoeska schreef:
Dus we mogen Geert niet vergelijken met Hitler, maar de Koran vergelijken met Mein Kampf is prima :?

Wordt weer fijn met twee maten gemeten...

Wilders wil niemand uitroeien, Hitler wilde dat wel. Nogal een essentieel verschil lijkt me :+