Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sonja schreef:RedPassion schreef:Wat de titelvraag betreft ga ik mee met Sonja, maar ook denk ik dat de DB meer richting 'Animal Cops' zoals te zien bij Animal Planet zou moeten gaan. Met betaalde werknemers en meer bevoegdheden. Nu komen ze vaak voor dieren die er prima bijstaan (maar goed, beter te vaak komen dan te weinig natuurlijk) of ze kunnen juist niks doen als er wel iets flink mis is. Dat werkt niet.
Zolang een dier eten en water krijgt kan er vaak weinig gedaan worden, al zijn de omstandigheden verder nog zo slecht.
Citaat:is ook zielig maar er is echt een overschot aan verwilderde katten waar niemand iets mee kan, honden waar niemand iets mee kan worden toch ook zo afgemaakt
laetitia schreef:Ja dan zouden dus de buizerds en valken en vossen ook maar afgeschoten moeten worden...omdat ze vogels opeten.
En ik zou dan meteen ook alle vogels afschieten, wat zij met wormen doen dat kan echt niet...oppakken, pikken, laten vallen, helft van de worm leeft zonder de rest van zijn lijf verder...
nickyu schreef:gaat niet werken denk ik.. MAAR stel ..
maar zullen we de eksters raven kauwen uilen ratten marters vossen sperwers havikken en valkjes dan ook allemaal maar ophokken in dat zeizoen ?
die doen namelijk gezamelijk veel meer schade aan het
zang vogel bestand ..maar dat zie je als vogel opvang niet
binnen komen
SecretLIN schreef:laetitia schreef:Ja dan zouden dus de buizerds en valken en vossen ook maar afgeschoten moeten worden...omdat ze vogels opeten.
En ik zou dan meteen ook alle vogels afschieten, wat zij met wormen doen dat kan echt niet...oppakken, pikken, laten vallen, helft van de worm leeft zonder de rest van zijn lijf verder...
Echt heel volwassen hoor, dat heeft totaal niets met de huiskat te maken
die dieren MOETEN het doen om te overleven
bovendien zijn buizerds aaseters en eten alleen dode dieren dus verdiep je eerst in zaken voordat je gewoon wat gaat roepen
ik heb het over de kat en niet over hoe het er in de natuur aantoegaat dat is iets heel anders de kat is een huisdiermet nadruk op HUIS
suleilitha schreef:[VN] Paarden in Beets wacht een onzeker en gevaarlijk lot
zegt genoeg dacht ik zo, ook hier doet de dierenbescherming niks, helemaal niks.
suleilitha schreef:[VN] Paarden in Beets wacht een onzeker en gevaarlijk lot
zegt genoeg dacht ik zo, ook hier doet de dierenbescherming niks, helemaal niks.
laetitia schreef:Wellicht hadden de wilde katten dan ook weer een 'vijand', al weet ik niet of roofdieren uberhaupt ook als prooidieren kunnen dienen?
Citaat:dan zou de regelgeving misschien zelfs wel extreem doorslaan. (het kwam af en toe nogal betuttelend over)