Doden door steekpartij in kinderdagverblijf België

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:31

faye schreef:
Sterker nog, ik denk dat het kdv een groot probleem heeft nu!
Als je zomaar iedereen binnen laat kun je moeilijk veiligheid garanderen. Echt een hele slechte zaak!

iemand de weg wijzen is geen slechte zaak................ zo iemand los laten lopen in de maatschappij wel.........

kinderdagverblijf heeft slechts een sociale daad verricht door iemand op weg te willen helpen.......... de begeleiders van deze patient die zijn de fout ingegaan door hem niet beter te monitoren :)

Anoniem

Re: Doden door steekpartij in kinderdagverblijf België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:32

Nee Kim,
Je laat niet zomaar iedereen binnen bij een kdv. Dat kun je gewoon niet maken, je hebt de verantwoording over kinderen van een ander.....

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:33

Van mij mogen ze die man de doodstraf geven, heel langzaam, zodat hij ook genoeg pijn kan hebben;) ik ben voor de doodstraf, omdat ik vind dat zulke gekken niet met 20jaar ( levenslang ) weer overstraat mogen lopen

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:34

Rock schreef:
Ik zou wat willen schrijven, maar ik ben diep onder de indruk en kan de woorden niet vinden.

Echt verschrikkelijk dat zoiets kan gebeuren. De kindjes, leidsters en ouders zullen getraumatiseerd zijn voor het leven... ;(

Overigens ben ik normaal erg tegen de doodstraf, maar in dit geval... Ik weet wel dat als het mijn kinderen zouden zijn, ik die man om zeep zou helpen als ik de kans kreeg.

Juist! Hij mag nog van geluk spreken dat hij zo snel door de politie gepakt is. Met zijn opvallende verschijning had hij het anders vast niet lang overleefd. En terecht!

De doodstraf vind ik ook iets moeilijks, omdat nogal wat mensen achteraf onschuldig bleken te zijn. In dit geval is het toch overduidelijk en hadden ze hem van mij bij de arrestatie 'per ongeluk' mogen omleggen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:35

faye schreef:
Nee Kim,
Je laat niet zomaar iedereen binnen bij een kdv. Dat kun je gewoon niet maken, je hebt de verantwoording over kinderen van een ander.....

dat is ............ alleen moet het zo zijn dat dit wel zou moeten kunnen :)

je moet toch gewoon de deur open kunnen doen voor een vreemdeling zeker die verdwaald is zeker? ZONDER dat je bang hoeft te zijn dat de in jouw zorg toevertrouwde kinderen gevaar lopen............ ??? lijkt me

en dat kan dus niet meer........... vroeger kon dat wel, er is ergens iets heel scheef gegroeid in onze maatschappij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:37

Nee dat kan tegenwoordig niet meer en dat weet je. Er zijn niet voor niets toegangssystemen bij kdv's.
Daarom vind ik het echt een grove fout van de medewerker.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:38

Maar opvallend gemaquieerde rare verschijning ben je altijd was voorzichtiger mee hoop ik.
Vroeger kon dat ook niet, waren evengoed moordenaars enz

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:40

Neen, jij doet nu lichtgeraakt Yinari... Ik interpreteer die smiley duidelijk niet zoals jij dat doet, en je scheert in je 'grapje' gewoon alle Grembergenaars over de zelfde kam. Ik vond het ongepast :)

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:41

Zo'n kerel mag toch gewoon nooit meer in de samenleving komen! Voor mijn part hangen ze hem aan de hoogste boom.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:41

faye schreef:
Nee dat kan tegenwoordig niet meer en dat weet je. Er zijn niet voor niets toegangssystemen bij kdv's.

ik vind het meer een grove fout van de begeleiders van deze meneer :) Die meneer had daar nooit mogen zijn, die had opgesloten moeten zitten, maar waarsschijnlijk heeft er weer iemand liggen slapen

De medewerkster van het kdv heeft misschien nog vertrouwen in de mensheid............. en hemellief laten we dat prijzen...

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:42

Djeenie: ik stuur je pb ;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:46

KiWiKo schreef:
faye schreef:

ik vind het meer een grove fout van de begeleiders van deze meneer :) Die meneer had daar nooit mogen zijn, die had opgesloten moeten zitten, maar waarsschijnlijk heeft er weer iemand liggen slapen

De medewerkster van het kdv heeft misschien nog vertrouwen in de mensheid............. en hemellief laten we dat prijzen...

Inderdaad deze meneer hoorde duidelijk niet op straat. Voorkomen dat iemand een kdv binnenkomt is onmogelijk. Men kan als men dat echt wìl in ieder kdv binnendringen... net zo goed als in jouw huis.

Als je voor iemand de deur open doet en hij dringt binnen heb je echt niets meer te vertellen....

En vergeet de werkdruk niet bij de kdv tegenwoordig. Kan me echt voorstellen dat men de deur geopend heeft.
Kan ook op scholen, sportverenigingen en weet ik waar allemaal gebeuren. Dit is een incident. Daar kun je onmogelijk op voorbereid zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:49

Deze medewerker heeft waarschijnlijk een protocol genegeerd dat er geen vreemden binnen mogen. Daar is geen excuus voor.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:49

Als hij zomaar binnenloopt heeft hij geen smoes nodig, dus er is contact geweest.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 23-01-09 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:50

faye schreef:
Nee Kim,

Naar wat ik hoorde vroeg hij vlug wat aan de receptie en liep hij dan direct door, volgens mij ging alles heel rap & waar gaan we naartoe als je tegenwoordig niemand mag vertrouwen.
Ik vind niet dat het kinderdagverblijf id fout is :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:51

Hij belde aan en zei dat hij binnen iets wilde vragen. Welke gek doet dan de deur open? Ik kan er met mijn pet niet bij :n

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:51

KiWiKo schreef:
faye schreef:

En weer ben ik het volledig met je eens! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:52

Al had ze hem niet vrijwillig binnengelaten, wie zegt dat hij haar dan niet alsnog overhoop gestoken had? Ik denk niet dat het drama er minder om was geworden...

KiWiKo

faye schreef:
Deze medewerker heeft waarschijnlijk een protocol genegeerd dat er geen vreemden binnen mogen. Daar is geen excuus voor.

er zal inderdaad een deurprotocol zijn............ net zoals ik protocollen heb mbt tot de thuiszorg.............

en het afwijken van de protocollen heeft al menig mensenleven gered........ protocollen zijn richtlijnen, geen wetten......... en dat is maar goed ook :)

ik denk toch echt dat de grootste fout bij de begeleiders ligt, niet bij het kdv........

laverite

faye schreef:
Hij belde aan en zei dat hij binnen iets wilde vragen. Welke gek doet dan de deur open? Ik kan er met mijn pet niet bij :n

Maak jij nooit fouten? Ik vind je nogal veroordelend.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:53

Wat heeft dat met vertrouwen in de mensheid te maken, om een raar gedragende vent die vreselijk gesminkt is met raar haar zonder reden binnen te laten. In een gebouw waar je verantwoordelijkheid hebt voor kinderen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:55

faye schreef:

*wacht op moment dat personeel van kdv gewapend rond gaan lopen*

Oh ja en vergeet niet de betaalde kinderoppassen en partijtjes gevende ouders.

Ik vind het trouwens ronduit smakeloos om een zo zwaar getroffen team de schuld te geven. Ik heb jaren op peuterspeelzaal/kinderdagverblijf gewerkt en er staat niets in een protocol dat je de deur niet mag openen voor iemand die aanbelt.

Wie zegt dat betreffende man niet met zijn rug niet naar de deur stond. Bah dom en smakeloos om hier al conclusies te trekken zonder dat feiten bekend zijn.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:56

Het is een discussie spijtig dat je direct met dom en smakeloos gaat gooien. Naar mijn idee heeft dat juist weinig toe te voegen ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:57

Ik heb heel de discussie niet gelezen, maar bij alleen het nieuwsbericht krijg ik al een grote knoop in mijn maag... het zal je kind maar wezen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:58

katiavl schreef:
Wat heeft dat met vertrouwen in de mensheid te maken, om een raar gedragende vent die vreselijk gesminkt is met raar haar zonder reden binnen te laten. In een gebouw waar je verantwoordelijkheid hebt voor kinderen.

dus omdat iemand er raar uitziet moet je hem maar niet binnenlaten? er zien wel meer mensen er raar uit die zich toch echt volkomen sociaal gedragen........

ik blijf erbij dat het een fout is van de begeleiders............. hij had nooit in de gelegenheid moeten zijn om daar aan de deur te staan.......

en die signalen hadden allang opgepikt moeten worden en adequaat naar gehandeld moeten zijn.......

kan er niks anders van maken