wie de pil gebruikt handelt of hij zelf god is....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BraveSpots

Re: wie de pil gebruikt handelt of hij zelf god is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 00:29

Arabesk schreef:
ja zo zeg ik het ook altijd, van die caberatier 'zzzakjuh'
zakje scheurt niet zomaar als je er een beetje voorzichting mee omgaat. Veiligheid pil is 99% en condoom 95%

Ik ken twee mensen die zwanger werden terwijl ze de pil slikten...dussss

Ik ben net begonnen met de pil omdat ik heel graag geen kind wil, ook geen perongeluk (ivm met studies enzo). En abortus lijkt me ook al geen pretje dus proberen we dat te voorkomen door middel van dubbele bescherming. Tot nu toe altijd goed gegaan met 'het zakje', maar ik ben der iedere keer toch niet helemaal gerust op dat er niks is mee fout gelopen. Daarom de pil als extra bescherming (ok, en het feit dat ik iedere maand een dag out ben van de krampen speelt ook mee, ik hoop dat de pil daarin helpt Ja).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 00:43

Arabesk schreef:
ja zo zeg ik het ook altijd, van die caberatier 'zzzakjuh'
zakje scheurt niet zomaar als je er een beetje voorzichting mee omgaat. Veiligheid pil is 99% en condoom 95%

Ik ken twee mensen die zwanger werden terwijl ze de pil slikten...dussss

kan er je zo tien opnoemen die zwanger werden vanwege gescheurde condoom of morning after pill konden gaan halen Clown Kzei toch al dat geen van beide 100% is.. vandaar beide.... 95%+99% is meer dan een van beide Clown

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:24

Ik ben christelijk en ik heb niks tegen de pil. Ik denk dat God seks voor de mensen heeft gemaakt om kinderen te krijgen én om er van te genieten!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:26

Sunrise_ schreef:
Ik ben christelijk en ik heb niks tegen de pil. Ik denk dat God seks voor de mensen heeft gemaakt om kinderen te krijgen én om er van te genieten!

Vind jij het dan erg dat bijvoorbeeld mensen bewust kinderloos blijven Lachen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:31

Ik ben zelf christelijk opgevoed, maar doe er eigenlijk niks meer mee.
Maar ben wél altijd met het idee opgevoed iedereen in zn waarde te laten. Mensen zijn allemaal verschillend van elkaar, en maken verschillende keuzes, en hebben verschillende gedachtengangen.
Ik vind het hierdoor raar dat iemand gaat beslissen wat iedereen zou moeten doen. Je hebt zelf je verantwoordelijkheid over je eigen lichaam. Als iemand definitely geen kinderen wil, dan niet. Beter geen kinderen en gelukkig, dan opgedrongen kinderen en een ongelukkig gezin Knipoog

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:32

BraveSpots schreef:

Goede vraag die je daar stelt Lachen en eerlijk gezegd vind ik het moeilijk om daar een bepaald antwoord op te geven.
Ik geloof dat God van tevoren alles voorziet, wat er bij iedereen gaat gebeuren, iedereen's levensverhaal zeg maar. Ik geloof ook dat God je heeft gemaakt in de baarmoeder en dat hij precies weet wie waar geboren gaat worden. Maar ik denk ook dat God iedereen een vrije wil heeft gegeven.

Ik weet het niet, ik vind het moeilijk. Ik denk dat je gewoon beter voor kinderen kunt 'gaan' als je er zelf ook achter staat, dan dat je kinderen krijgt omdat het zo hoort, terwijl je dat echt, echt niet wilt. Ik denk dat het belangrijkste is dat kinderen die geboren worden gewoon een liefdevolle opvoeding krijgen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:38

Sunrise_ schreef:
BraveSpots schreef:

Goede vraag die je daar stelt Lachen en eerlijk gezegd vind ik het moeilijk om daar een bepaald antwoord op te geven.
Ik geloof dat God van tevoren alles voorziet, wat er bij iedereen gaat gebeuren, iedereen's levensverhaal zeg maar. Ik geloof ook dat God je heeft gemaakt in de baarmoeder en dat hij precies weet wie waar geboren gaat worden. Maar ik denk ook dat God iedereen een vrije wil heeft gegeven.

Maar als hij weet wie waar geboren gaat worden, vind ik het wel gemeen van god dat hij kinderen geeft aan mensen die er niet voor kunnen zorgen. Die kinderen mishandelen, misbruiken, zelfs doodmaken. Of zoveel kinderen in oorlogsgebieden geboren laten worden. Hoe kan hij dat doen?
Hoe zie jij dat? Zulke dingen (onder andere) zijn voor mij echt de reden geweest gewoon helemaal klaar te zijn met het geloof...

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:07

Ik ben van mening dat iedereen wel eens voor God speelt. Al is het maar iets kleins zoals je huisdier laten inslapen omdat hij te oud is of veel lijdt. ik denk niet dat het gaat om het feit dat je God speelt maar over welke keuze je maakt als je voor God speelt. Het lijkt mij dus een beter keuze om de pil te gebruiken als je nog jong bent en het kind misschien geen goed leven kunt schenken en het lijkt me ook een betere keuze om je dier te laten inslapen als het veel lijdt. Ik vind niet dat dit ingaat tegen het christelijk geloof.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:17

verootjoo: Ik begrijp jou helemaal.
Zijn ook vragen en tegenstrijdigheden waar ik tegenaan loop. En waar ik eerlijk gezegd behoorlijk opstandig van kan worden.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:21

verootjoo schreef:
Maar als hij weet wie waar geboren gaat worden, vind ik het wel gemeen van god dat hij kinderen geeft aan mensen die er niet voor kunnen zorgen. Die kinderen mishandelen, misbruiken, zelfs doodmaken. Of zoveel kinderen in oorlogsgebieden geboren laten worden. Hoe kan hij dat doen?
Hoe zie jij dat? Zulke dingen (onder andere) zijn voor mij echt de reden geweest gewoon helemaal klaar te zijn met het geloof...

Ik denk dat mensen nog altijd zélf een verantwoordelijkheid hebben en die moeten nemen. Je kunt iets wel van tevoren aan zien komen, en toch heel erg teleurgesteld zijn omdat het gebeurt. Maar hier heb ik ook geen antwoord op. Wel geloof ik dat God je gemaakt heeft zoals je bent en dat je uniek en mooi bent zoals je bent, maar waarom God je juist híer laat opgroeien, ik heb werkelijk geen idee.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 23:57

Citaat:
Ben zelf licht katholiek opgevoed maar kom uit een dorp in friesland waar iedereen behoorlijk gereformeerd was, daarom heeft het mij ook altijd geinteresseerd.
Ik scheer zéker niet alle gereformeerde mensen over 1 kam alleen kom ik meer protestantse 'extremisten' tegen dan katholieken.

Bedacht me vandaag dat ik deze opmerking wel heb gelezen maar ben vergeten erop te reageren dus bij deze alsnog Knipoog
Dit verbaast me niet, want dat is net waar je vandaan komt. Boven de rivieren meer protestants, hier onder de rivieren meer katholiek Lachen

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:31

Sunrise_ schreef:

nou, inderdaad. Als seks alleen was voor de voortplanting, was er nooit zo'n gevoelige hotspot bijgebouwd :D het is gewoon goed vermaak!

Ik vind het totaal geen probleem als mensen willen wachten tot hun huwelijk of nooit willen seksen, maar ik verwacht ook dat zij dit niet bemoeien met mijn privé leven, en er een oordeel aan gaan hangen. (En ondertussen met minderjarige jongetjes rotzooien, want dan komt schrikbarend veel voor!!!)

Ik vind het op zich wel een speciaal iets, en ben blij dat mijn huidige vriend ook mijn eerste was. we hebben nu bijna zes jaar, huis gekocht en gelukkig :) Mijn lichaam hoeft niet bloot gegeven te worden aan iedereen, op je lijffie moet je zuinig zijn, zeg ik maar zo ;)
Maar ik kan ook begrijpen dat mensen een wilde nacht zonder liefde maar mét plezier willen. Als je maar voorzichtig doet hé! ;)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 13:04

tja zelf ben ik een mengelmoes :P Mijn ma is Protestants en mijn pa is katholiek, *kun je nagaan hoe blij de familie was :=* ik ben niet zwaar gelovig opgevoed. Ik geloof wel dat er ergens iets is. Of je het nou god wil noemen of Allah of weet ik veel wat. Er is wel iets wat voor je zorgt ik denk zelf meer richting een beschermengel. Daar geloof ik heilig in ik heb teveel meegemaakt denk aan ongelukken waarvan je gelooft dat je niet meer overeind komt tot aan ziek zijn... Ik geloof ook dat je weet waarneer het tijd is om te sterven maar dat is een heel andere discussie ;).

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 13:36

Blue_Eyes schreef:
Ben zelf licht katholiek opgevoed maar kom uit een dorp in friesland waar iedereen behoorlijk gereformeerd was, daarom heeft het mij ook altijd geinteresseerd.
Ik scheer zéker niet alle gereformeerde mensen over 1 kam alleen kom ik meer protestantse 'extremisten' tegen dan katholieken.

Het eerste wat ik dacht toen ik het topic las, was dat ik geen katholieken ken die er zo over denken maar wel strenge christenen.
ik ben zelf ook christen, ben ook aan de pil. ;)
Mijn mening is dat God eigenlijk seks bedoeld heeft in een huwelijk, dat niet iedereen seks met iedereen kan hebben.. (voorkomt een hoop SOA's denk ik zo maar).
Maar er zijn genoeg voorbehoedsmiddelen en ik denk dat die er niet voor niets zijn, en dat je er dan ook gebruik van moet maken.
Ik vind niet dat je dan handelt als God, want als God wil dat je zwanger wordt dan gebeurd dat ook. (bijvoorbeeld door de pil heen)

Over dat bewust kinderloos blijven kan je lang discussiëren, het is moeilijk om op zoiets een antwoord te vinden.
Mensen die geen kinderen krijgen maar ze wel graag willen, zijn ook kinderloos, ookal is dat een heel ander verhaal.
Maar ik denk niet dat perse elk stel dan kinderen zou moeten hebben, dus ik denk ook niet dat het erg is..
Als je allebei bewust geen kinderen wilt dan zou je ze toch ook niet met liefde kunnen opvoeden?

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:47

verootjoo schreef:
Sunrise_ schreef:
Goede vraag die je daar stelt :) en eerlijk gezegd vind ik het moeilijk om daar een bepaald antwoord op te geven.

Naar mijn idee heeft God helemaal niet zo veel 'invloed'. Ik denk niet dat God voor iedereen een bestemmigsplan heeft en bepaald wat er in je leven gebeurd.
Ik denk wel dat als je jezelf openzet je kracht bij God kunt vinden om te leven en zo goed mogelijk te leven.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 16:10

ik ben katholiek, maar ik geloof niet meer in God. Er zijn teveel dingen gebeurd waarvan ik zeg als er een God zou bestaan zou hij dit echt niet laten gebeuren. Toch snap ik wel dat mensen er veel rust in kunnen hebben om in God te geloven. Zelf heb ik een oom die priester is en ik respecteer hem ook daarin.

Zelf gebruik ik ook de pil. Ik doe dat omdat ik niet zwanger wil worden. Op dit moment kan ik gewoon niet dat aan een kind aanbieden wat ik wil en daarom ben ik aan de pil. Ik denk dat dat juist goed is. Als ik nu een kind zou krijgen zou ik er niet zo voor kunnen zorgen als dat ik denk dat goed is. Dan liever over een aantal jaar wanneer ik er klaar voor ben en mijn vriend

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:07

Ik vind t maar gezever.
Ik ben overtuigd atheïst en ik hoef geen vent in een jurk die mij vertelt dat ik naar de hel ga of dat ik me verheven voel boven een God omdat ik een pilletje slik.
Ik ben niet aan de pil, maar toch. Daar is ieder mens vrij in om voor zichzelf te beslissen.