Wordt het -35?:oo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyn_

Re: Wordt het -35?:oo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:34

Maar ik kan niet een schaatsen No Cheer

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:39

Ess_Ramona schreef:
Jep klopt.
N-Holland, Z-Holland, Zeeland, Groningen, Flevoland lopen onder water.
Want die liggen lager dan de andere.
Dus iedereenzwembandjes Clown

Hihi dan zit ik toch maar goed hier in Limburg Nagelbijten / Gniffelen En anders verhuis ik 30 km naar duitsland Clown
Maar ik geloof niet zo in dat extreme... Als het in de zomer een keer 32 graden is, is het extreem warm en vergaat de wereld omdat het alleen nog maar warmer wordt. En als in de winter dan een keer de sneeuw een dag blijft liggen en het een paar dagen onder nul is, vergaat de wereld door de kou Nagelbijten / Gniffelen
Laten ze eerst maar leren te voorspellen wat het weer de volgende dag wordt Verdrietig

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:50

@ Santigo, dat kunnen ze al Ja Het is altijd het tegenovergestelde van wat er voorspeld wordt Huilen van het lachen

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:54

Mystica schreef:
@ Santigo, dat kunnen ze al Ja Het is altijd het tegenovergestelde van wat er voorspeld wordt Huilen van het lachen

ROFL

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 00:50

We zijn vanavond al op de helft...-18, nogwat in Limburg. Zou die meneer dan toch nog gelijk krijgen? Knipoog
Btw gelden die temperaturen dan voor overdag, 's nachts of als gemiddelde? En, mocht het zover komen, weet iemand nog een goede Yakutfokker in de buurt? Wordt dan toch wel een beetje aanpassen aan de temperaturen: Haha!
http://www.arcticphoto.co.uk/search/pre ... 42-34m.jpg

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 09:29

hahahaha, de Yakut.
:d

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:00

heb ik in een grot gezeten ofzo, maar ik dacht juist dat de aarde aan het opwarmen was Clown

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:09

Mystica schreef:

Tja zo kun je het idd ook zeggen Nagelbijten / Gniffelen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:43

Daantje1981 schreef:
Mmm, ik dacht dat er nog niet zo lang geleden gezegd werd dat de aarde juist warmer word?? Dat het ijs in de noord en zuidpool steeds minder word. Etc etc etc. Dit is dan ineens weer een heel ander verhaal.

Of zou ik het al die tijd niet goed begrepen hebben Ach gut

Dat dacht ik ook ja!
Ik snap er nou werkelijk niks meer van.
Global Warming? Nieuwe IJstijd?

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:04

Silence schreef:
Citaat:
N-Holland, Z-Holland, Zeeland, Groningen, Flevoland lopen onder water

Niks om me zorgen om te maken, wij vallen hier niet onder Knipoog

Inderdaad, ik maak me nergens druk op.
Word het erg warm dan ga ik wel op mijn bikini naar mn paard.
Word het erg koud dan ga ik op de schaatsen naar mijn paard.

Werken hoef ik dan in elk geval niet meer aangezien bij ons bij hitte
de airco kapot springt zijn dat geen goede arbeidsvoorwaarde.
Word het zo koud dat de wegen bevriezen dan komt er ook niemand
naar mijn pompstation langs de A2. Clown

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:08

gohya schreef:
De ijstijd zal idd. terug komen maar het zal veel kouder worden dan -35 graden. Moeder Natuur neemt revanche op wij mensen die de aarde om zeep aant helpen zijn.Niemand gelooft me [hoeft ook niet] maar ik heb het zelf gezien in een visioen.Je hoeft niet bang te zijn of worden,je voelt er toch nix van,gaat zo supersnel.
2012? wie weet,ik weet in ieder geval wel dat het cijfer 10 erin zit.En ach ik maak me er niet druk om,als we gaan gaan we met ons allen.

Gezellig... Nagelbijten / Gniffelen

Ik dacht eigenlijk dat de aarde aan het opwarmen was maar kom...

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:12

gohya schreef:
De ijstijd zal idd. terug komen maar het zal veel kouder worden dan -35 graden. Moeder Natuur neemt revanche op wij mensen die de aarde om zeep aant helpen zijn.Niemand gelooft me [hoeft ook niet] maar ik heb het zelf gezien in een visioen.Je hoeft niet bang te zijn of worden,je voelt er toch nix van,gaat zo supersnel.
2012? wie weet,ik weet in ieder geval wel dat het cijfer 10 erin zit.En ach ik maak me er niet druk om,als we gaan gaan we met ons allen.

En ik heb vannacht gedroomd dat ik met Niels Holgerson mee mocht op een gans door de sneeuw.
Maar dat wil ook niet zeggen dat ik er heilig in geloof dat ik binnen nu en een paar jaar zo groot ben
als een zoutvaatje.

Ik geloof er niet in dat ik de ijstijd nog mee ga maken.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:18

Als er een ijstijd komt, is niet iedereen dood hoor Knipoog
De laatste ijstijd heeft ook niet de hele aarde bedekt, en ook niet iedereen uitgeroeid Lachen

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:22

Tegen de tijd dat er een ijstijd komt gaan we gewoon allemaal bij Tom Cruise in zijn SOS bunker zitten. Haha!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:22

Dan moet ik hier maar snel weg Clown Ik woon in N-H maarja als ik op mezelf ga wonen ga ik hoogstwaarschijnlijk toch wel richting de 'rustige' provincies zoals Friesland/Gelderland/Overrijssel/Drenthe ofzoiets. Hebben ze ook mooie boerderijen en natuur.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:08

Het is ooit wetenschappelijk bewezen dat onze planeet niet allee jaargetijden kent,maar ook periode's van warmere en koudere jaren.
Zo schijnt er een soort cyclus te zijn van 30 jaar,waarbij het op het hoogtepunt warmer is en op het dieptepunt kouder.
Dan is er nog het tegengestelde effect dat the global warming tegeweeg brengt:
Zoet ijs smelt,en mengt zich met het zoute water van de zee.
Het koude,zoete water is zwaarder en gaat onderin de oceaan hangen.Er komt steeds meer zoet water bij door het smelten,daardoor komt er steeds meer kouder stilstaand water in de oceanen.De golfstromen brengen zo minder warmte mee naar land. (met als gevolg dat de luchtstromen bóven de oceaan ook afnemen)

Maarja,al die rampscenario's Rolleyes

En áls er al een ijstijd kwam,dan begint die niet van de één op de andere dag,daar gaan honderden jaren overheen. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Tivoli op 07-01-09 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:08

Zo rustig is het niet hier in Gelderland. Duivel Maar het is idd wel mooi, helemaal hier op de Veluwe.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:12

Het mag -35 worden, als het van de zomer 35 wordt Clown

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:14

_Tamara schreef:
Zo rustig is het niet hier in Gelderland. Duivel Maar het is idd wel mooi, helemaal hier op de Veluwe.

Klopt hoor, het wordt hier steeds drukker, kan al geen half uurtje meer paardrijden zonder vanalles tegen te komen, vroeger rustig 2 of 3 uur. En m'n man staat nu regelmatig in de file op weg naar z'n werk (bij 't Harde de A28 op, ja)
Laatst bijgewerkt door mysa op 07-01-09 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:15

leuk!! dan krijgen we vast ijsvrij! Haha!
tegen die tijd allang van school af maargoed Clown

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:17

mysa schreef:
_Tamara schreef:

Klopt hoor, het wordt hier steeds drukker, kan al geen half uurtje meer paardrijden zonder vanalles tegen te komen, vroeger rustig 2 of 3 uur. En m'n man staat nu regelmatig in de file op weg naar z'n werk (bij 't Harde de A28 op, ja)

Hier in 't Harde staat idd heel vaak file.. No Cheer

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:37

intral schreef:
Het mag -35 worden, als het van de zomer 35 wordt Clown

zo , alstublieft niet zeg

jaar rond tussen 15 en 25 vind ik meer dan genoeg schommeling

niet te koud voor het ouwe lijf
en niet te warm Bloos je moet nog wel iets kunnen doen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:43

mairead schreef:
Daantje1981 schreef:
Mmm, ik dacht dat er nog niet zo lang geleden gezegd werd dat de aarde juist warmer word?? Dat het ijs in de noord en zuidpool steeds minder word. Etc etc etc. Dit is dan ineens weer een heel ander verhaal.

Klopt, maar ik heb ook eens gehoord dat juist door de opwarming van de aarde enzo een nieuwe ijstijd kan ontstaan.
Een theorie was dat door al dat ijs dat smelt er dan meer zoet water in de oceanen terecht komt en daardoor zou bijvoorbeeld de Golfstroom (die warm water 'vervoert' en daarmee het klimaat beinvloedt) stil komen te liggen, waardoor het juist weer kouder wordt... ofzoiets...
En er zijn volgens mij ook wetenschappers die zeggen dat het voor elke ijstijd eerst warmer werd voordat het echt kouder werd.
Maar hoewel ik aardrijkskunde altijd een interessant vak heb gevonden, is het niet mijn specialiteit, dus ik weet niet of ik het bovenstaande allemaal echt waar is, of dat ik het gewoon verkeerd onthouden heb... Knipoog

_hill_ schreef:
Ik heb een tijdje terug een presentatie gedaan over klimaatsverandering en kwam door veel onderzoek kwam ik er achter dat we nu tussen twee ijstijden zitten en dat opwarming van de aarde al vaker is voor gekomen alleen door de auto's en dergelijke word het versneld. Er komt dus wel een ijstijd aan maar wanneer weten we niet..

[edit] Heb mij er ook wat in verdiept en het kan aardig kloppen. Het gaat al miljoenen jaren zo, opwarmen en daarna afkoelen. Zo komen die nieuwe 'tijdperken' ook steeds.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:05

Chocotof schreef:
gohya schreef:

En ik heb vannacht gedroomd dat ik met Niels Holgerson mee mocht op een gans door de sneeuw.
Maar dat wil ook niet zeggen dat ik er heilig in geloof dat ik binnen nu en een paar jaar zo groot ben
als een zoutvaatje.

Haha! Haha! Haha!

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:19

Silence schreef:
Citaat:
N-Holland, Z-Holland, Zeeland, Groningen, Flevoland lopen onder water

Niks om me zorgen om te maken, wij vallen hier niet onder Knipoog

wij wel .. Clown woon in groningen.. Vork [zwembandjes en rubberboot komen al bijna in aanslag! Clown ]