Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anne_GTI schreef:Quente_ schreef:Vind het eigenlijk nergens op slaan.
Nou heb ik er zelf ook niets aan, maar hou het wat mij betreft maar gewoon bij 18
Maar die laten we na het examen wel ineens "los" zonder begeleider....
Ntlie_ schreef:Ik heb het idee dat veel mensen die hun rijbewijs al hebben, tegen zijn en veel mensen die tegen die tijd 17 zijn, voor zijn..
Of zie ik dit verkeerd?
Ntlie_ schreef:Ik heb het idee dat veel mensen die hun rijbewijs al hebben, tegen zijn en veel mensen die tegen die tijd 17 zijn, voor zijn..
Of zie ik dit verkeerd?
Of zie ik dit verkeerd?
luf_horses schreef:ik vind het een heel goed idee, maar ze hadden het wat mij betreft net wat eerder mogen doen, want ik word in 2009 18
Unwritten schreef:En ik vraag me dan toch nog steeds af waar een 17jarige het geld vandaan haalt eerst voor rijlessen, en daarna voor een auto![]()
Tenzij ze een extreem gulle pa en ma hebben..
Unwritten schreef:Wat ook nog een punt kan zijn, op 18 ben je vaak net van de middelbare school af, dan heb je je diploma op zak en ben je serieus bezig met toekomst en dus ook verantwoordelijkheid. Anders krijg je ook van dat gepronk op scholen, van ik heb mijn rijbewijs en jij niet taferelen. (Ik doel nu ook op die stoere mannetjes).
Unwritten schreef:Wat ook nog een punt kan zijn, op 18 ben je vaak net van de middelbare school af, dan heb je je diploma op zak en ben je serieus bezig met toekomst en dus ook verantwoordelijkheid. Anders krijg je ook van dat gepronk op scholen, van ik heb mijn rijbewijs en jij niet taferelen. (Ik doel nu ook op die stoere mannetjes).
loveshadow schreef:Hmmm. Ik vond 18 toch een mooie leeftijdsgrens, omdat ik het idee heb dat 18-jarigen toch meer verantwoordelijkheidsgevoel hebben. Ik denk dat dat ene jaartje daadwerkelijk veel verschil maakt, onder andere door het feit dat 17-jarigen nog pubers zijn en dus nog erg bezig zijn met hun 'ik' en hun imago (en ik denk dat je dat terug zult zien in hun rijgedrag). Bovendien zijn de hersenen pas tussen je 20ste en 25ste volledig ontwikkeld, dus ik vraag me af of een 17-jarige al goed gevaarlijke situaties in kan schatten.
Ik ben zelf nu bijna 18 en ik zie toch echt een duidelijk verschil in gedrag tussen mijn klasgenoten van rond de 18 jaar vergeleken met de 17-jarigen. Maar ik denk dat het ook per persoon verschilt.
Unwritten schreef:En ik vraag me dan toch nog steeds af waar een 17jarige het geld vandaan haalt eerst voor rijlessen, en daarna voor een auto![]()
Natasja91 schreef:Maar juist die stoere mannetjes zorgen voor die risico's op de weg.
En niet alleen voor hunzelf, want ze nemen ook altijd anderen mee in hun onverantwoorde rijgedrag.
BraveSpots schreef:Unwritten schreef:En ik vraag me dan toch nog steeds af waar een 17jarige het geld vandaan haalt eerst voor rijlessen, en daarna voor een auto![]()
Als je kijkt naar het systeem in België, moet je helemaal niet zoveel geld uitgeven aan je rijbewijs. 15 euro voor je theorie, 36 euro voor je praktijk. En als je, zoals in mijn geval, geen rijlessen neemt, dan komt daar alleen nog maar de kosten van de benzine bij om te oefenen.
Komt in totaal op een paar honderd euro, maximum.
BraveSpots schreef:Natasja91 schreef:Maar juist die stoere mannetjes zorgen voor die risico's op de weg.
En niet alleen voor hunzelf, want ze nemen ook altijd anderen mee in hun onverantwoorde rijgedrag.
Daar heb je gelijk in, maar maakt het dan zoveel verschil als diezelfde stoere mannetjes rondrijden op hun 17 of op hun 18de?