Mitxa schreef:Straks komen er allemaal buitenlandse namen op de NL landkaart te staan waarvan ik spraakcursus moet volgen om het te kunnen uitspreken.
Ga maar eens in Fryslân kijken.
Maar ook dat heeft niets met die wijk te maken.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mitxa schreef:Straks komen er allemaal buitenlandse namen op de NL landkaart te staan waarvan ik spraakcursus moet volgen om het te kunnen uitspreken.
oomens schreef:Mitxa schreef:Straks komen er allemaal buitenlandse namen op de NL landkaart te staan waarvan ik spraakcursus moet volgen om het te kunnen uitspreken.
Ga maar eens in Fryslân kijken.
Maar ook dat heeft niets met die wijk te maken.
Alet74 schreef:Alet74 schreef:Waarom zou de Nederlanse cultuur verdwijnen Geerke? Ik denk dat een cultuur zich door de jaren heen aanpast aan zijn bewoners, hij zal veranderen, maar niet verdwijnen. Lijkt me geen slechte ontwikkeling.
Geerke?
LimaMambo schreef:In Rotterdam-West moet een nieuwe woonwijk gebouwd worden, geheel in Marokkaans-arabeske stijl, dat meldt RTV Rijnmond. De wijk, die de naam Le Riad moet krijgen, is bedacht door Abderrahman Hassani Idrissi en Abdel Salhi. De huizen worden in opvallende kleuren gebouwd met volop mozaïeken, zuilen en patio's.Alet74 schreef:Hoe kom je daar nu bij, dat er buitenlandse namen op de landkaart komen te staan, Mitxa?
geerke schreef:LaFunkyJazz....waar woon jij?
geerke schreef:LaFunkyJazz schreef:
Ik zie grijs, jij?
Het is namelijk geen kwestie van zwart of wit.
Weet je hoe je iemand noemt die zulke opmerkingen maakt als jij doet?
Racist.
feiten hebben niets met rascisme te maken....
LimaMambo schreef:LaFunkyJazz schreef:Dan weet je hoe het voelt, moet je nagaan hoe de kinderen die hier zijn opgegroeit zich hun hele leven voelen. Terwijl Nederland hun land is, ze wonen hier al hun hele leven, alleen ze hebben een andere achtergrond als jij. Het gevoel is hetzelfde.
maar ben ik aan het stelen geslagen? loop ik met een mes op zak?
nee ik werk gewoon voor mijn centen en houd me aan de regels die hier in dit land gelden..
en je mag me een racist noemen (wat ik erg over dreven vind maar goed) en je mag me bekrompen noemen maar ik maak dit echt eke dag mee! en dan is het nie meer een incidentjje. maar aan de orde vd dag en een ECHT probleem
LimaMambo schreef:[/quote]Alet74 schreef:Hoe kom je daar nu bij, dat er buitenlandse namen op de landkaart komen te staan, Mitxa?
Ha ha, nee dat zou nergens naar klinken! Ik had er bij moeten zetten: en wat zou het als er onnederlandse straatnamen (of wat dan ook) zouden zijn.Citaat:Een wijk van Marokkaanse architectuur met de naam lange linde laan, ja, dat klinkt lekker
geerke schreef:ik denk dat er toch een keer op uit loopt dat de nederlander moet gaan inburgeren.....
Anne_GTI schreef:Nogmaals: EEN WIJK MET MAROKAANSE ARCHITECTUUR IS HEEL WAT ANDERS DAN EEN WIJK VOL MAROKANEN
De meeste mensen die hier reageren in dit topic schijnen het een niet los van het ander te kunnen zien....
Ninx schreef:Weet je wat ik zo beangstigend vind? Dat je toch ziet dat de geschiedenis zich herhaalt.
Mensen die in achterstandswijken wonen, laag opgeleid zijn, werkeloos zijn of slecht betaald worden zijn een goede voedingsbodem voor rechtse sympathieën... want waar onvrede heerst kun je kun je zo'n zaadje goed planten.
Dat zien we nu ook weer gebeuren met Wilders...
Ik weet niet of jullie ooit docu's hebben gezien over extreem-rechtse groeperingen? Men riep ook over zaken als 'cultuurbehoud' en 'eigen identiteit behouden'.... het meest jammerlijke bleek dat deze mensen de taal die ze verdedigden zelf nauwelijks machtig waren...
Deze groep is ontevreden, mist het vermogen naar binnen te kijken en laat zich makkelijk leiden door de tamtam van rechtse sleutelfiguren.
Dramatisch feit was ook nog eens dat ze zelf een uitzonderingsgroep vormen en zich uitsluiten van 'de groep' door zich uit te dossen als een aanhanger van rechts (vlaggen op de jas, kaal hoofd, hakenkruizen...)... zij distantiëren zich dus actief van de 'de rest' en dat is nu exact wat ze buitenlanders zeggen kwalijk te nemen.
Tja, het is stupiditeit, op stupiditeit op stupiditeit stapelen.....
russel schreef:Dat doen we toch al? Wie durft er nog een discussie aan te gaan met zijn medelander zonder dat het akelig gaat worden of dat je voor discriminerend wordt uitgemaakt?
geerke schreef:oh,ho...extreem rechts is wel iets anders...het is wel zo als je in een achterstands wijk woont je de ellende van dichtbij meemaakt,en dan ook een ongezouten oordeel hebt...
je zou het ook om kunnen draaien....allochtonen in achterstands wijken worden dus ook extreem....naar de autochtonen toe...en dat mag wel?
geerke schreef:Even off-topic.....wat is er fout met extreem rechts?
stalin was een lekkere jongen...extreem links...heeft miljoenen mensen vermoord...alijd word recht is een hoek van extreem geduwd...