Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nezzie schreef:Wat er asociaal aan is om in een kroeg te roken terwijl het verboden is? Snap je dat echt niet? Het MAG gewoon niet, klaar.
Hoe moeilijk is het nou helemaal?
Vjestagirl schreef:Ptries schreef:Ik zou het niet doen. Als je je eraan stoort zijn er toch zat kroegen waar niet meer gerookt wordt? Een hoop horecaondernemers hebben het zwaar sinds de invoering van het rookverbod. Straks staat die ondernemer aan de rand v/e faillissement en hoopt ie zo toch meer omzet te halen. Leven en laten leven..
Het hele idee van dat rookverbod is 1) dat je zelf in een rookvrije kroeg kan zitten, zonder dat je iedere keer moet verkassen omdat er iemand zit te roken, maar ook 2) dat het personeel een rookvrije werkplek heeft, net als de rest van Nederland. En ik snap niet waarom al die horeca ondernemers het zo zwaar hebben, als het in het buitenland allemaal wel kan. In Ierland kan het ook.
Vjestagirl schreef:dingetje schreef:@Vjestagirl: Jij bent wel héél erg fel tegen roken. Het lijkt bijna een misdaad!
Nee hoor. Maar ik vind gewoon dat je moet zorgen dat een ander geen last heeft van jouw gewoontes. Zo zet je je muziek zachter in winkels en het openbaar vervoer, zorg je dat je kinderen niet een hele winkel overhoop trekken en verschoon je ze niet midden in het zicht, als je paard op straat poept stap je af en schuif je het in de berm, rij je rechts als dat kan en haal je ook niemand links in, ruim je je spullen achter je kont op in huis, en maak je schoon wat je vies hebt gemaakt. En dat is allemaal heel erg normaal, maar als het op roken aan komt dan moeten we ineens allemaal begrip hebben want 'ik ben verslaafd'. Volgens mij is dat de omgekeerde wereld...
sonjim schreef:Maar die mensen die lang roken zijn ook op de werkplek moeten stoppen met roken, zitten die nu dan allemaal in de zw of ww omdat ze niet zonder sigaret kunnen? Daar kunnen ze het toch ook beperken tot iedere 2 uur, waarom met uitgaan dan niet 1 keer per uur even buiten roken en terug naar binnen.
pastel schreef:sonjim schreef:Maar die mensen die lang roken zijn ook op de werkplek moeten stoppen met roken, zitten die nu dan allemaal in de zw of ww omdat ze niet zonder sigaret kunnen? Daar kunnen ze het toch ook beperken tot iedere 2 uur, waarom met uitgaan dan niet 1 keer per uur even buiten roken en terug naar binnen.
Sinds wanneer is werken te vergelijken met uitgaan?
Vjestagirl schreef:En het is echt niet 99% van het personeel rookt. Ik denk dat je met 60% meer in de richting komt. En daarbij, gezondheid is niet 'meeste stemmen gelden' maar 'wat het beste is voor iedereen' (dat is overgens de basis voor het hele idee democratie).
Vjestagirl schreef:pastel schreef:
Sinds wanneer is werken te vergelijken met uitgaan?
Sinds er in horeca gelegenheden ook mensen werken? Dat was 1 van de redenen om het rookverbod in te voeren, iedereen heeft recht op een rookvrije werkplek.
En het is echt niet 99% van het personeel rookt. Ik denk dat je met 60% meer in de richting komt. En daarbij, gezondheid is niet 'meeste stemmen gelden' maar 'wat het beste is voor iedereen' (dat is overgens de basis voor het hele idee democratie).
OneDesire schreef:Ik ben afgelopen september naar een concert in de Heineken Music Hall geweest. In eerste instantie hartstikke fijn, omdat ik eindelijk eens naar een concert kon kijken zonder dat ik mijn ogen dicht moest gaan houden, vanwege het branden en tranen door de sigarettenrook. Halverwege het concert werd er echter al weer flink gerookt. Ik heb daar wél melding over gemaakt. Ik heb er ook een brief van ontvangen dat er gecontroleerd zou gaan worden bij de HMH.
Citaat:geen vervelende alcoholisten
marielleaartsen schreef:Citaat:geen vervelende alcoholisten
Dan zou je eigelijk helemaal niet uit kunnen, want deze zijn vrijwel ook overal te vinden