sex sells avro

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anita84

Re: sex sells avro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:09

nja, dat is echt de jeugd van tegenwoordig, als ik het zo mag noemen.
seks heeft voor hen toch geen betekenins?

tegenwoordig hoor je steeds vaker dat meiden van 13 jaar zwanger zijn.
dit hoorde je zo'n 10 jaar geleden bijna niet!

ik vind het absurd, maarja hoe breng je die koters dat bij?
misschien moeten pa en ma maar eens wat meer gaan voorlichten over de bedoeling achter seks.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:52

Ik vind het behoorlijk shocking hoe die ''kinderen'' hierover praten en wat hun ervaringen zijn.

Op je 7e al sex, kom op hé hij hoort met lego of whatever te spelen en niet aan zulke dingen denken..
Nou wil ik niet zeggen dat ik heilig ben, maar vind sommige toch echt te jong en onverstandig..

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:57

Idd toen ik 7 was, nou dan denk je als normaal school kind er niet bijna of je vriendje zijn gevalletje om hoog gaat pff..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 00:06

Hij zei ook zelf dat ie niet eens wist wat ie deed... Tja, doe het dan niet Tong uitsteken

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 04:42

Heb lang in de Bijlmer gewoond, weet uit ervaring waarvoor de kelderboxen gebruikt worden (in elk geval niet als opslagruimte) en zag dagelijks de stoere jongetjes en meisjes waarvan je geen idee had hoe oud ze waren. Ze konden 13 zijn, maar ook 18. Die zaten meestal echter niet in de kelderboxen, dat is meer het domein van de junks, en die vormen een hele andere groep.

Toch is veel wat er gezegd is grootspraak. Er is ook in de Bijlmer een vorm van sociale controle, zij het op een andere manier dan we in Nederland gewend zijn. Veel van die kinderen worden wel degelijk aangepakt, en harder dan wij gewend zijn in Nederland (als ze gepakt worden tenminste).

Wel is het een feit dat er veel alleenstaande moeders wonen die het ook niet altijd even strak nemen met de zeden dus veel van die kinderen krijgen niet bepaald een goed voorbeeld mee. Al krijgen ze wel een goeie aframmeling als moederlief haar kind betrapt.

Ik zeg niet dat wat er in die docu gezegd wordt leugens zijn, maar wel dat het slechts een fractie is van een enorme problematiek die allemaal direct of indirect met elkaar te maken heeft. En dat het wel wat overdreven gebracht wordt. Er zijn ook in de Bijlmer zat jongeren, ook (of beter gezegd juist) jongeren met een donkere huidskleur die niet meegaan met de hype en die oprecht trots zijn op wie ze zijn. Die niet tot weet ik hoe laat op straat rondhangen (moeten ze eens proberen) en stiekem sex hebben in de kelderboxen of de trappenhuizen maar gewoon normaal zijn en hooguit een ietwat grote mond hebben waar een hoop grootspraak uitkomt. Maar een hartje van goud hebben. Niet iedere zwarte man in de Bijlmer ziet vrouwen als lustobject. Je moet het alleen wel willen zien.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 08:31

aan de ogen van die moeder te zien
had ze die jongen niet tegen moeten komen..
moment supreme of dag dat zed het hoorde
en denk nog steeds niet Cool

ze pakt het zo aan dat haar dochter zich niet slechter
voelt dan dat ze zich al voelt
en houd de communicatie lijnen open
is waarschijnlijk geschrokken dat haar dochter er niet mee
gekomen was en dat ze ondanks de openheid in huis
een dochter heeft die zich heeft laten nemen in verliefde blindheid

dochter beseft duidelijk dat het niet goed was
en dronkenschap dus ook niet de gewenste resultaten geeft

jammer wel dat ze nu dus maar aan de pil gezet is

beter had geweest pakje condooms en een wijze les
)al denk ik dat dat bij deze meid wel redelijk doorgedrongen is)

de donkerste van de bijlmer jongens leek erg onzeker
de jongste semi stoer zijn oudere broer en neef
probeerde m wel iets te nuanceren

ja ... als je nooit liefde hebt gekend
(al denk ik dat die donkere jongen die dat zei
wel ongeveer lijkt te weten wat die mist
en het duidelijk idd mist (en dan bedoel ik niet het feit dat het er
niet is maar dat die het graag zou willen kennen in huiselijke kring)
of "het" in huiselijke kring wat makkelijk gaat
of moeders het soms doet om de maand rond te breieen wat ever
iig niet het goede (ja wat is goed?) voorbeeld krijgt
tja ... komt het dan door de jongere en de omgeving ?
of door stukje missende opvoeding en eigenwaarde

hier thuis hebben we laatst "het" gesprek gevoerd
de dag nadat we zoonlief van 10 en zijn vriendje van 10
over "dat ding"hoorde discuseren
over dat dat ding soms niet naar beneden wil
dat die soms bij het ontwaken omhoog staat
en soms ook op momenten dat het erg genant is
maar geen idee waarom die eigenlijk omhoog stond
maar laatst toen die met dat meisje stond te praten
ging die ook zomaar staan , daar schaamde die zich voor
en hoopte dat ze het niet gezien had
stom ding zo'n piemel
(moest er stiekum wel beetje over gniffellen Haha! )

eerst even met de pappa gebrainstormt
over hoe we zouden gaan beginnen .. dat gesprekje
wat ga je precies vertellen en wat niet ?
hoe ga je wat vertellen
hoe vertel je over de veiligheid en het speciale en de liefde
zonder het aan te wakkeren maar toch genoeg vertellend
is toch wel wat hoor Bloos
zeker omdat je als vrouw zijnde ook niet
verwacht dat je jonge zoontje
op deze leeftijd al een "stijve"krijgt
laat staan er mee speelt en jeetje
hij was laatst ook al zo enorm verliefd ..
ergens had ik dat gesprek me op een iets latere leeftijd voorgesteld Bloos

hoop echter dat het nog jaaaaaaaren duurt voordat die
sex met een vriendin of vriend gaat hebben
en dat hebben we ook erg duidelijk gemaakt
dat onderdeel ook erg "chirurgisch met boek met plaatje van man en plaatje van vrouw
|niet samen ..) laten zien
wat is de baarmoeder wat is een teeltbal
waarom gaat "dat ding" omhoog Haha!

enigste wat we kunnen hopen is dat we duidelijk hebben
kunnen maken dat het iets speciaals en prive is
dat er genoeg normen en waarden in het ventje zitten
zeker tegen / in de pubertijd

wat "al" die andere of je vriendjes ook doen
je hebt altijd ZELF de keuze of je het en wat wel of niet doet

in de pubertijd gaan er grenzen over schreden worden
dat hebben we allemaal gedaan
de een verder dan de ander
maar allemaal hebben we gekeken tot hoe ver we konden gaan

in de puber tijd kan je als ouder alleen maar hopen ..
dat je voor die tijd iets goed gedaan hebt
slechts hopen dat je kind sterk genoeg in zijn schoenen staat
genoeg eiegnwaarde heeft
genoeg normen en waarden
om geen gekke dingen te doen
niet over de schreef te gaan
en genoeg respect voor de medemens

slechts hopen

Sigaar daar er in elke puber tijd momenten zitten dat je kind het er helemaaaal niet mee eens is
dat pa en ma fout zijn .. er niks van snappen Koe .. te streng te onrechtvaadig te ja fout Duivel
pa en ma begrijpen er helemaal niks van en hebben nog nooit zoiets meegemaakt
ook niet toen zij vfroeguh in de pubertijd zaten Haha! Clown ,
denk dat de meeste wel begrijpen wat ik bedoel Cool

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 09:57

Ik heb het ook gezien en vond het echt vreselijk. Heb er samen met mijn moeder naar gekeken, de keek me halverwege de uitzending aan: 'eum nienke?'. Heb maar heel hard nee gegilt Clown .

Ik bedoel, lees hier reactie dat de ouders de schuld krijgen. Ik heb met mijn ouders nooit over sex gepraat en ze hebben me veel losgelaten in de opvoeding. Maar zulke dingen heb ik allemaal ook echt niet gedaan! En vooral ook echt niks wat er op lijkt!

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:37

flyfly schreef:
Ik vond het ook heel schokkend om die verhalen te horen. Die meisjes uit het westen waren wel degelijk, die trapten niet met 2 benen ergens tegelijk in. Ik snap niet dat ze het normaal vinden om maar met Jan en Allemaal een nummertje te maken. Ik zou er niet aan moeten denken. Net wat dat meisje zegt ; Als een meisje het doet met 10 verschillende jongens is het een prutsmuts en als een jongen hetzelfde doet maar dan met meisjes dan is het vreselijk stoer. Ik vind dat me daar maar eens vanaf moeten want het is precies hetzelfde. Van een jongen wordt het wel geaccepteerd en van een meisje niet. Dat is pure discriminatie. De jongens en meisjes verkopen zich wel heel goedkoop!!! En die moeder van het meisje vond het nog heel normaal ook. Dan geef je dat kind wel een vrijbriefje als je dat zo gaat vertellen op de TV. En dan zijn ze er ook nog op tegen dat het wordt uitgezonden. Bezint eer ge begint!!!
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik vreselijk ouderwets ben en dat sex iets is wat je alleen maar doet met je partner.
Ik zou die jongen van 18 jaar uit Goor opsporen als ik die ouders van het meisje was want die is gigantisch strafbaar. Maar ja, een meisje van 13 hoort nog niet thuis in een uitgaanscentrum en ze mag nog helemaal geen alcohol. Maar ja, wat ik al zei, ik ben ouderwets!!

sorry ik vind het helemaal niet ouderweds.
ben het met je eens.
een kind van 13 hoort geen sex te hebben, en al zeker niet aan de drank.
Mijn ouders hebben mij er altijd voor behoed.
Ben zelf op me 20ste ontmaagd dus ik was wel volledig uitgegroeit en dronk me eerste drankje pas op me 18de verjaardig.
misschien zijn mijn ouders ouderweds, maar ze hebben me wel tot me 18de voor veel ellende met al die zooi behoed.
heb liever dat me kind drinkt waar ik bij ben en me het eerlijk meld.
maar echt waar vond de DOC echt verschrikkelijk om tezien

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:41

Ik heb het programma niet gezien, maar zag in het voorstuk een moeder die zei: 'IK VIND HET NORMAAL!' over dat haar dochter seks had. 'Ja, maar ze is 13...' 'Ja, dus?'
Lekkere instelling dan. Wat TS noemt vind ik ook echt niet kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:07

Hey het gaat wel weer steeds dichter naar de natuur toe zo trouwens. Natuurlijk gedrag is niet wachten op iemand van wie je houd, maar alles bespringen wat je tegenkomt. Sigaar

lllaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:42

flyfly schreef:
Ik vond het ook heel schokkend om die verhalen te horen. Die meisjes uit het westen waren wel degelijk, die trapten niet met 2 benen ergens tegelijk in. Ik snap niet dat ze het normaal vinden om maar met Jan en Allemaal een nummertje te maken. Ik zou er niet aan moeten denken. Net wat dat meisje zegt ; Als een meisje het doet met 10 verschillende jongens is het een prutsmuts en als een jongen hetzelfde doet maar dan met meisjes dan is het vreselijk stoer. Ik vind dat me daar maar eens vanaf moeten want het is precies hetzelfde. Van een jongen wordt het wel geaccepteerd en van een meisje niet. Dat is pure discriminatie. De jongens en meisjes verkopen zich wel heel goedkoop!!! En die moeder van het meisje vond het nog heel normaal ook. Dan geef je dat kind wel een vrijbriefje als je dat zo gaat vertellen op de TV. En dan zijn ze er ook nog op tegen dat het wordt uitgezonden. Bezint eer ge begint!!!
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik vreselijk ouderwets ben en dat sex iets is wat je alleen maar doet met je partner.
Ik zou die jongen van 18 jaar uit Goor opsporen als ik die ouders van het meisje was want die is gigantisch strafbaar. Maar ja, een meisje van 13 hoort nog niet thuis in een uitgaanscentrum en ze mag nog helemaal geen alcohol. Maar ja, wat ik al zei, ik ben ouderwets!!

Ouderwets? Normaal zal je bedoelen. Mijn god hee ik ben het volkomen met je eens maar vind mezelf toch zeker niet ouderwets haha! Zijn gewoon meer dan normale dingen die je daar zegt.

Ik heb die reportage ook niet gezien maar aan de hand van de post die hier staan weet ik wel genoeg denk ik. En ik kan er echt met mn hoofd niet bij!! En ik moet er niet aan denken als mijn kinderen later (wat nog wel een tijd gaat duren haha) in zo'n cultuurtje terecht komen.. Zou mijn god niet weten wat ik er mee aan moest

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:58

nickyu mooi stukje Ja OK dan!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:12

Nou ik ben op mijn 13 ontmaagd.
Ja en dan? Ik ben 7 jaar bij die jongen gebleven, misschien was het ook wel uitgegaan wie weet. ik was 7 maanden met hem samen voordat het gebeurde. Ik had ook vrienden van niet mijn leeftijd, lees rond de 16 toen ik 12 was.
Mijn ouders kregen door dat ik actief was en hebben een goed woordje met me gesproken. Zijn ook samen naar de ha gegaan want ze wisten dat ze het niet konden verbieden (seks gebeurd niet alleen 'snachts) Dus samen naar de huisarts voor de pil. Ze maakte het me niet makkelijk maar zeiden wel dat ik beter met me vriend naar huis kon komen dan ergens in de bos te gaan staan of waar dan ook.

Ik vind ook dat je dat niet kan vergelijken met jonge meisjes die het met veel verschillende jongens doen in ruil voor iets. Dat zijn gewoon h*o*e*ren, die hebben aandacht nodig.
Weten misschien wel beter maar denken dat het zo hoort omdat iedereen het doet en waarschijnlijk worden ze ook nog gemanipuleerd door jongens.
Ze doen wat voor aandacht.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:22

@ Aaron: Dat jij op je 13e bent ontmaagd door een jongen waar je al 6 maanden iets mee had vind ik veel minder erg dan wanneer dit was gebeurd terwijl je dronken was met een jongen die je nauwelijks kende. Het gaat niet zozeer om de leeftijd, maar meer om de manier waarop.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:38

Ben ik volkomen met je eens. Maar ik vond dat ik dit voorbeeld toch even moest laten zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:48

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:17

Ik kan niet anders zeggen dan dat het niet normaal is. Ik ben zelf dus 15 en ik leef waarschijnlijk ook in een totaal ander milieu dan die jongens daar. Deze meiden hebben totaal geen zelfrespect en geven zich zelf zo maar weg. Jongens die meiden als objecten zien? Inderdaad, ik zal er daar wel niet bij horen, maar ik heb nog wel enige vorm van zelfsrespect en ik ben trots op mezelf. En ik weet niet of al die meisjes daar wel trots op zich zelf zijn.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 10:14

AaronYve schreef:
Nou ik ben op mijn 13 ontmaagd.
Ja en dan? Ik ben 7 jaar bij die jongen gebleven, misschien was het ook wel uitgegaan wie weet. ik was 7 maanden met hem samen voordat het gebeurde. Ik had ook vrienden van niet mijn leeftijd, lees rond de 16 toen ik 12 was.
Mijn ouders kregen door dat ik actief was en hebben een goed woordje met me gesproken. Zijn ook samen naar de ha gegaan want ze wisten dat ze het niet konden verbieden (seks gebeurd niet alleen 'snachts) Dus samen naar de huisarts voor de pil. Ze maakte het me niet makkelijk maar zeiden wel dat ik beter met me vriend naar huis kon komen dan ergens in de bos te gaan staan of waar dan ook.

Ik vind ook dat je dat niet kan vergelijken met jonge meisjes die het met veel verschillende jongens doen in ruil voor iets. Dat zijn gewoon h*o*e*ren, die hebben aandacht nodig.
Weten misschien wel beter maar denken dat het zo hoort omdat iedereen het doet en waarschijnlijk worden ze ook nog gemanipuleerd door jongens.
Ze doen wat voor aandacht.

Ik veroordeel je niet hoor, maar vind het persoonlijk best vroeg. Heb je nu achteraf niet eens het idee; "ik was toch wel wat jong"?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 10:20

Ik kan wel zeggen ik was jong maar ja. Ik was ouder dan mijn leeftijd en heb er ook geen spijt van ofzo. Jong is het wel zeker als je ouder wordt is dat makkelijker zeggen omdat je er beter over na gaat denken. Toen voelde je natuurlijk al heel wijs en oud. Maar zoals ik al zei ik heb er geen spijt van, misschien had ik dat wel gehad als ik niet verder met die jongen was gegaan.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 10:22

Denk dat je er eerder spijt van zou hebben als je het had gedaan zonder er verder bij na te denken of om die jongen een plezier te doen dan dat je denkt: goh ik was toch wel wat jong.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 10:23

ik heb het idd ook gezien,, walgelijk. Hoe jongens tegenwoordig ook naar meisjes kijken, en hoe meisjes denken zich te moeten gedragen in deze tijd. Ik vind het echt heel erg. Meisjes van 13 horen geen seks te hebben. (natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar damn.. meisjes van 13 zijn net ongesteld.. zijn nog kinderen.. echt kinderen) Ik vind het jammer dat het tegenwoordig zo moet, jammer.. eig gewoon verschrikkelijk. Ik speelde op mijn 13e nog met speelgoed, en ik weet nog dat mijn vriendinnetjes dat raar vonden, maar ik ben blij dat ik dat deed, en niet dit soort onzin.

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:12

Ik ben benieuwd naar de uitzending, vanavond eventjes kijken, dan kan ik reactie geven..

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 13:55

Stipje, heb maar een stukje gezien zal reageren als ik de hele uitzending heb gezien.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 19:11

pinuts schreef:
ik heb het idd ook gezien,, walgelijk. Hoe jongens tegenwoordig ook naar meisjes kijken, en hoe meisjes denken zich te moeten gedragen in deze tijd. Ik vind het echt heel erg. Meisjes van 13 horen geen seks te hebben. (natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar damn.. meisjes van 13 zijn net ongesteld.. zijn nog kinderen.. echt kinderen) Ik vind het jammer dat het tegenwoordig zo moet, jammer.. eig gewoon verschrikkelijk. Ik speelde op mijn 13e nog met speelgoed, en ik weet nog dat mijn vriendinnetjes dat raar vonden, maar ik ben blij dat ik dat deed, en niet dit soort onzin.

Ik vond wel, dat ze veel 'buitenlandse' jongens lieten zien, die er extreem anders mee om gaan dan nederlandse jongens die gewoon thuis opgroeien in een gezin, niet op de straat leven, etc. Natuurlijk zijn daar ook uitzonderingen, maar vond deze jongens al raar NAAST het sex/meiden gebeuren

Rachaell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 19:27

Coentjuh schreef:
pinuts schreef:

Ik vond wel, dat ze veel 'buitenlandse' jongens lieten zien, die er extreem anders mee om gaan dan nederlandse jongens die gewoon thuis opgroeien in een gezin, niet op de straat leven, etc. Natuurlijk zijn daar ook uitzonderingen, maar vond deze jongens al raar NAAST het sex/meiden gebeuren

Ja inderdaad, maar hij er was ook een jongen die vertelde dat nederlanders kloppen op bijv. een slaapkamerdeur. En dat zijn familie dat niet deed, en dat hij daarom niks met een meisje kon doen thuis.