Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kehdra schreef:*
Net als enkele anderen in de topic vind ik het Amerikaanse systeem ook maar lastig, je hebt maar twee keuzes, waar je het moeilijk voor de 100% mee eens kan zijn, je mag jammer genoeg maar 1 keuze maken.
Lia_ schreef:Elja schreef:Ook vind ik dat Obama een goede vice-president heeft gekozen: Joe Biden. Als Obama op de een of andere manier ooit uitvalt, dan heeft Amerika een goede back-up.
Ja, in een man die staat te roepen "what this country needs are 3 letters... "J.O.B.S" kun je echt vertrouwen hebben![]()
Heb je je echt wel verder verdiept in deze materie of roep je zo maar wat????
Lia_ schreef:Elja schreef:Ook vind ik dat Obama een goede vice-president heeft gekozen: Joe Biden. Als Obama op de een of andere manier ooit uitvalt, dan heeft Amerika een goede back-up.
Ja, in een man die staat te roepen "what this country needs are 3 letters... "J.O.B.S" kun je echt vertrouwen hebben![]()
Lia_ schreef:Ja, in een man die staat te roepen "what this country needs are 3 letters... "J.O.B.S" kun je echt vertrouwen hebben![]()
Menino schreef:maar dat lijkt mij persoonlijk geen afweging die je in het stemhokje maakt?
Als je echt iets tegen zwarte hebt, lijkt mij, dat het uberhaupt niet in je op komt om op obama te gaan stemmen.
Ja, in een man die staat te roepen "what this country needs are 3 letters... "J.O.B.S" kun je echt vertrouwen hebben
Menino schreef:het lijkt me niet dat me niet dat iedereen in het stemhokje ineens plotseling racistisch wordt...
Racisten waren wsl al racistisch voordat de hele verkiezingen/campagnes ed begonnen waren..
lijkt mij dan
kehdra schreef:ik denk dat het dan nóg makkelijker word mystica
Maar even serieus, ik vraag me af hoeveel mensen er daadwerkelijk op Obama stemmen, nadat ze dat gezegd hebben..
(sorry voor de zinsopbouw, kon er niks beters van maken)
xKatleentjex schreef:Als je het doorheen de geschiedenis bekijkt is het niet zo gek lang geleden dat de rassenscheiding in Amerika is afgeschafd. Er zullen nog een heleboel mensen zijn die hun argument voor McCain te stemmen enkel en alleen is omdat de andere zwart is,
Menino schreef:denk dat je het mss wel kunt vergelijken met dat er dalijk in nederland een marrokaanse premier gekozen zou kunnen worden... Alleen nederlanders zijn dan nog wel wat, nuchterder daarin denk ik
persoonlijk denk ik niet dat mensen die afweging in het stemhokje pas gaan maken...
xKatleentjex schreef:Als je het doorheen de geschiedenis bekijkt is het niet zo gek lang geleden dat de rassenscheiding in Amerika is afgeschafd. Er zullen nog een heleboel mensen zijn die hun argument voor McCain te stemmen enkel en alleen is omdat de andere zwart is, net als sommige voor Obama stemmen enkel en alleen daarom. Ik zag vorige week nog iemand die beweerde 'dat hij niets tegen die mensen had, maar je kan een land toch niet laten besturen door een vrouw of een zwarte..'
Peilingen hebben vaker bewezen volledig verkeerd te zijn. Ik denk dat het er vooral vanaf gaat hangen hoeveel mensen daadwerkelijk gaan kiezen. Als vele Obama-aanhangers gaan denken 'Obama staat toch zoveel voor, mijn stem zal niets meer uitmaken, ik ga geen moeite doen', terwijl alle McCain aanhangers die zich ingeschreven hebben braafjes gaan stemmen, plus dat hij nog eens de onbeslisten achter zich krijgt, kan McCain toch nog voor een verrassing zorgen.
Niniane schreef:Ik denk niet dat die mensen een directe afkeur hebben voor zwarte maar toch liever een blanke president hebben. Met de nadruk op toch.
En die mensen heb je er tussen zitten. Daar waren ook 3 mannen bijeengekomen die ook al jaren in de politiek zitten daar en die zeiden dat dus. En ik vind het echt niet gek. Amerikanen zijn best racistisch of is dat nu weer een vooroordeel?
Lia_ schreef:Dus als iemand 24 jaar geleden aan een missverkiezing heeft meegedaan is nu ongeschikt voor een zware politieke functie????
Over bekrompen gesproken....