Obama vs. Mc Cain

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Obama v.s Mc Cain

1. Obama
363 (89%)
2. Mc Cain
13 (3%)
3. Geen van beide
9 (2%)
4. Geen interesse in Amerika
19 (4%)

Totaal aantal stemmen: 404

Anoniem

Re: Obama vs. Mc Cain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:32

maar dat lijkt mij persoonlijk geen afweging die je in het stemhokje maakt?

Als je echt iets tegen zwarte hebt, lijkt mij, dat het uberhaupt niet in je op komt om op obama te gaan stemmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:33

kehdra schreef:
*
Net als enkele anderen in de topic vind ik het Amerikaanse systeem ook maar lastig, je hebt maar twee keuzes, waar je het moeilijk voor de 100% mee eens kan zijn, je mag jammer genoeg maar 1 keuze maken.

Zoals al gezegd, dat is absoluut niet waar, er zijn ook onafhankelijke kandidaten.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:34

Lia_ schreef:
Elja schreef:
Ook vind ik dat Obama een goede vice-president heeft gekozen: Joe Biden. Als Obama op de een of andere manier ooit uitvalt, dan heeft Amerika een goede back-up.

Ja, in een man die staat te roepen "what this country needs are 3 letters... "J.O.B.S" kun je echt vertrouwen hebben Koe
Heb je je echt wel verder verdiept in deze materie of roep je zo maar wat????

ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:34

Lia_ schreef:
Elja schreef:
Ook vind ik dat Obama een goede vice-president heeft gekozen: Joe Biden. Als Obama op de een of andere manier ooit uitvalt, dan heeft Amerika een goede back-up.

Ja, in een man die staat te roepen "what this country needs are 3 letters... "J.O.B.S" kun je echt vertrouwen hebben Koe

feit is gewoon dat iedereen weet dat palin geschift is...
en haar dus uitdrukkelijk niet aan de macht wil... Tong uitsteken

Een vergissinkje maken tussen 3 en 4...
En de zwaar conservatieve standpunten van palin vind ik niet te vergelijken, ookal weet ik zelf niet zoveel van biden

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:35

Lia_ schreef:

Maar ja, er zijn ook nog mensen die denken dat Bush geen onverdeeld slecht idee is. En die heeft (getuige http://politicalhumor.about.com/library/blbushisms.htm ) het licht toch ook niet uitgevonden. (He? Watt?)

"And I, unfortunately, have been to too many disasters as president." --George W. Bush, discussing flooding in the Midwest, Washington, D.C., June 17, 2008

... says it all, really.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:35

Menino schreef:
maar dat lijkt mij persoonlijk geen afweging die je in het stemhokje maakt?

Als je echt iets tegen zwarte hebt, lijkt mij, dat het uberhaupt niet in je op komt om op obama te gaan stemmen.

Ik denk niet dat die mensen een directe afkeur hebben voor zwarte maar toch liever een blanke president hebben. Met de nadruk op toch.
En die mensen heb je er tussen zitten. Daar waren ook 3 mannen bijeengekomen die ook al jaren in de politiek zitten daar en die zeiden dat dus. En ik vind het echt niet gek. Amerikanen zijn best racistisch of is dat nu weer een vooroordeel?

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:36

Lia_ schreef:
Elja schreef:

Ja, in een man die staat te roepen "what this country needs are 3 letters... "J.O.B.S" kun je echt vertrouwen hebben

Oke, daar heb je een punt Clown maarre... http://nl.youtube.com/watch?v=rSdFIDygFwM Koe

Huilen van het lachen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:37

Waarom laten we de president niet meteen maar zitten en gaan we stemmen op vicepresident? Clown
Laatst bijgewerkt door Lyonesse op 03-11-08 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:37

Als je het doorheen de geschiedenis bekijkt is het niet zo gek lang geleden dat de rassenscheiding in Amerika is afgeschafd. Er zullen nog een heleboel mensen zijn die hun argument voor McCain te stemmen enkel en alleen is omdat de andere zwart is, net als sommige voor Obama stemmen enkel en alleen daarom. Ik zag vorige week nog iemand die beweerde 'dat hij niets tegen die mensen had, maar je kan een land toch niet laten besturen door een vrouw of een zwarte..'

Peilingen hebben vaker bewezen volledig verkeerd te zijn. Ik denk dat het er vooral vanaf gaat hangen hoeveel mensen daadwerkelijk gaan kiezen. Als vele Obama-aanhangers gaan denken 'Obama staat toch zoveel voor, mijn stem zal niets meer uitmaken, ik ga geen moeite doen', terwijl alle McCain aanhangers die zich ingeschreven hebben braafjes gaan stemmen, plus dat hij nog eens de onbeslisten achter zich krijgt, kan McCain toch nog voor een verrassing zorgen.
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 03-11-08 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:38

denk dat je het mss wel kunt vergelijken met dat er dalijk in nederland een marrokaanse premier gekozen zou kunnen worden... Alleen nederlanders zijn dan nog wel wat, nuchterder daarin denk ik Ja

persoonlijk denk ik niet dat mensen die afweging in het stemhokje pas gaan maken...

Anoniem

Dus als iemand 24 jaar geleden aan een missverkiezing heeft meegedaan is nu ongeschikt voor een zware politieke functie????
Over bekrompen gesproken.... Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-11-08 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Elja

Menino schreef:
het lijkt me niet dat me niet dat iedereen in het stemhokje ineens plotseling racistisch wordt...
Racisten waren wsl al racistisch voordat de hele verkiezingen/campagnes ed begonnen waren..

lijkt mij dan

Het Bradley-effect.
Tijdens de peilingen kiezen mensen voor Obama, maar in het stemhokje stemmen ze op McCain. Zo worden er verkeerde peilingen gegeven en lijkt het alsof Obama president gaat worden.

Ik denk persoonlijk niet dat dit plaats zal vinden. Het zou wel gebeurd zijn bij Tom Bradley (toentertijd burgemeester van Los Angelos) toen hij gouverneur van Californië wilde worden. Naar hem is het Bradley-effect vernoemd.

kehdra

ik denk dat het dan nóg makkelijker word mystica Knipoog

Maar even serieus, ik vraag me af hoeveel mensen er daadwerkelijk op Obama stemmen, nadat ze dat gezegd hebben..

(sorry voor de zinsopbouw, kon er niks beters van maken Clown )

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:39

kehdra schreef:
ik denk dat het dan nóg makkelijker word mystica Knipoog

Maar even serieus, ik vraag me af hoeveel mensen er daadwerkelijk op Obama stemmen, nadat ze dat gezegd hebben..

(sorry voor de zinsopbouw, kon er niks beters van maken Clown )

Jup, want dan ging ik ook voor de democraten ROFL

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:40

xKatleentjex schreef:
Als je het doorheen de geschiedenis bekijkt is het niet zo gek lang geleden dat de rassenscheiding in Amerika is afgeschafd. Er zullen nog een heleboel mensen zijn die hun argument voor McCain te stemmen enkel en alleen is omdat de andere zwart is,

Maar dat speelt wel veel meer in staten en regio's die van oudsher toch al Republikeins stemden, dus veel invloed op de uitslag hoeft dat niet te hebben op het eindresultaat.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:40

Menino schreef:
denk dat je het mss wel kunt vergelijken met dat er dalijk in nederland een marrokaanse premier gekozen zou kunnen worden... Alleen nederlanders zijn dan nog wel wat, nuchterder daarin denk ik Ja

persoonlijk denk ik niet dat mensen die afweging in het stemhokje pas gaan maken...

En daar zullen er ook heel veel niet mee eens zijn. ook onterecht natuurlijk.

En Sarah Palin al meteen afschrijven omdat ze jaen geleden aan een miss-verkiezing heeft meegedaan is ook de grootste onzin. Wat zegt dat nou over haar intelligentie en capaciteiten? Niks dacht ik toch zo.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:44

dat filmpje van de miss-verkiezing van Palin was meer als grap bedoeld omdat ik Lia gelijk moest geven over het 3 letter foutje Knipoog
Al vind ik mensen die aan miss-verkiezingen meedoen, altijd wel erg typisch

Maar alsnog vind ik Palin niet het helderste lampje, en mocht ik zwevend zijn, en er écht niet uitkomen, zou ik door de leeftijd van Mc. Cain en de positie van Palin tóch naar Obama stappen.

(even simpel uit gelegd)
Laatst bijgewerkt door kehdra op 03-11-08 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:44

xKatleentjex schreef:
Als je het doorheen de geschiedenis bekijkt is het niet zo gek lang geleden dat de rassenscheiding in Amerika is afgeschafd. Er zullen nog een heleboel mensen zijn die hun argument voor McCain te stemmen enkel en alleen is omdat de andere zwart is, net als sommige voor Obama stemmen enkel en alleen daarom. Ik zag vorige week nog iemand die beweerde 'dat hij niets tegen die mensen had, maar je kan een land toch niet laten besturen door een vrouw of een zwarte..'

Peilingen hebben vaker bewezen volledig verkeerd te zijn. Ik denk dat het er vooral vanaf gaat hangen hoeveel mensen daadwerkelijk gaan kiezen. Als vele Obama-aanhangers gaan denken 'Obama staat toch zoveel voor, mijn stem zal niets meer uitmaken, ik ga geen moeite doen', terwijl alle McCain aanhangers die zich ingeschreven hebben braafjes gaan stemmen, plus dat hij nog eens de onbeslisten achter zich krijgt, kan McCain toch nog voor een verrassing zorgen.

dat peilingen verkeerd kunnen zijn snap ik, maar ik denk dat iemand toch allang en breed heeft besloten of hij wel toe is aan een zwarte president..

Zelf dacht ik eigenlijk dat discriminatie naar zwrate toe, vooral ontstaan was omdat (sorry voor deze genraliserende uitspraak Bloos) De onderste laag uit de maatschapij toch overheerst wordt door zwarten, en dat er daarom meer criminaliteit gepleegd wordt door zwarten.. Aan de andere kant zou discriminatie daar ook een oorzaak van kunnen zijn (slechtere werkgelegenheid voor zwarte etc.)

Enniewee, toen ik deze zomer in new york was zijn we meerdere malen bedreigd door ' gekleurde' mensen.. Clown ... Ook bedelaars etc. waren voornamelijk zwarten. En ik denk dat daarom niet iedereen daarom een al te best beeld heeft van donkere mensen.. Vandaar dat ik het vergeleek met marrokanen in Nederland...

Maar ik ben geen amerika kenner, dit zijn conclusies die ik zelf getrokken heb Tong uitsteken Dus mss zit ik er wel helemaal naast.

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:46

Niniane schreef:
Ik denk niet dat die mensen een directe afkeur hebben voor zwarte maar toch liever een blanke president hebben. Met de nadruk op toch.
En die mensen heb je er tussen zitten. Daar waren ook 3 mannen bijeengekomen die ook al jaren in de politiek zitten daar en die zeiden dat dus. En ik vind het echt niet gek. Amerikanen zijn best racistisch of is dat nu weer een vooroordeel?

et gaat over Amerika, niet over Nederland he! Nederland is wat nuchterder in dat opzicht.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:46

Een vriend van mij uit de VS heeft gaat Obama stemmen; is homo en blank.

I am voting Obama because he will get out of these wars we are in, he is more liberal; and i think McCain will win, because historically the older voters go out in force and will vote for him

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:47

Lia_ schreef:
Dus als iemand 24 jaar geleden aan een missverkiezing heeft meegedaan is nu ongeschikt voor een zware politieke functie????
Over bekrompen gesproken.... Knipoog

nee, daar gaat het niet om..

Maar ik vind het op z'n zachts gezegd echt behoorlijk onintelligent over komen als je zegt dat je internationale ervaring hebt, omdat poetin wel eens over alaska vliegt Koe Dat is imo wat anders dan een vergissinkje maken tussen 3 en 4..

Om over de conservatieve (anti abortus bij verkrachting bv.) standpunten nog niet te spreken ..

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:50

so if you wanna talk about how Palin is, remember that the the party leader Obama isnt any better than that; yes, he is full of ambition to change, but will anything actually change if he ever makes it to ofice; Biden would make the more experiences party leader than Obama;

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:51

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:55

Wel, dan heeft hij 4 jaar om iets waar te maken. Bush heeft in die tijd zoveel ongedaan gemaakt, dus als hij het kon Clown Sorry, beetje flauw...

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:59

Hope in Obama Lachen