Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kytha schreef:Ik werk sinds september in de zorg als BBL verzorgende IG, ik merk inderdaad dat de werkdruk ontzettend hoog is. Ik werk in een klein verzorgingstehuis, en binnekort krijgen we ook van die gleuven langs de deuren, en pasjes zodat precies geregistreerd staat hoelang je ergens binnen geweest bent (net zoals in de thuiszorg gebeurd). De cliënten geven zelf al aan dat ze zowat bang zijn om een praatje te maken omdat ze daar meer voor moeten betalen.. echt, k vind het absurd, we werken toch met mensen??? die ook aandacht en begrip nodig hebben. Die opleven door een praatje en wat persoonlijke aandacht.. ik vraag me af waar het naartoe gaat, en hoe het zal zijn als wij oud zijn en hulp nodig hebben..
woofie schreef:Er komt genoeg geld binnen in de zorg, maar de Top is te zwaar!!
achter elk paar handen aan het bed staan er vier met de handen in de zakken te vertellen hoe het allemaal beter, efficiënter en goedkoper kan!!
Ze moeten al die zogenaamde zorgmanagers eruit gooien!
die kosten alleen maar bakken met geld.
En dat gaat ten koste van de mensen die afhankelijk zijn van de zorg.
klomp schreef:@KiWiKo: Wat gebeurt er met jouw bedrijf dan als je niet aanbesteed? Of heb je nog andere gebieden waar je wel hebt aanbesteed?
mick75 schreef:Wordt het niet eens tijd voor ACTIE!!! De straat op, protest! Ik lees niets anders dan onvrede, maar ondertussen zijn er amper mensen die hun nek uit willen steken om daadwerkelijk iets te veranderen. Te beginnen bij de mensen die zelf in de zorg werken! (ik snap echt wel dat de druk enorm is, maar als je daar niets tegen doet blijft dat ook zo en wordt het alleen maar erger en daar heb je iedereen die in de zorg werkt ook mee)
Ben zelf niet in staat om een serieuze actie op te zetten (mis daarvoor echt de capaciteiten, reeds ervaring mee) maar ELKE actie tot verbetering zal ik volledig steunen!
KiWiKo schreef:klomp schreef:@KiWiKo: Wat gebeurt er met jouw bedrijf dan als je niet aanbesteed? Of heb je nog andere gebieden waar je wel hebt aanbesteed?
ik leef van PGB's, particulieren en ik leen mijn personeel uit
Ik heb ook wel zin, en die clienten heb ik ondergebracht bij een awbz instelling waar ik me bij aangesloten heb
Ik doe dus alleen de huishouding en strakt de OB via PGB![]()
Ik ben heel blij dat het ons vorig jaar niet gegund was, ik kan voor die prijzen niet de kwalitatieve zorg leveren die ik wil leveren........ kwantitatief mis je een hoop uren, maar die uren leveren alleen maar hoofdpijn op......