Agressieve honden doodgeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: Agressieve honden doodgeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:38

Lobke_ schreef:
geen enkel dier is uitzichzelf agressief ze worden zo gemaakt door voornamelijk mensen, bepaalde gebeurtenissen etc

en ik vind niet dat jij kan beslissen van oh jeetje hij is agressief nou laten we jou gelijk maar een kogel geven.

als mens zijnde kan je wel iemand vermoorden krijg je een paar jaar celstraf etc.
maar als dier zijnde krijg je gelijk maar een kogel door je kop.
als we dat nou ook is ff zouden doen met al die mensen die andere mensen vermoorden, verkrachten en weet ik het wat.
nou dan zou ik wel stukken beter slapen ja Ja

en stel je loopt daar langs, en je ziet in ene zo een beest afgeschoten worden.
of stel dat er wat kinderen per ongeluk dichtbij waren of wat dan ook ja goed idee een beest voor hun ogen afknallen OK dan!

Jaja tot jij door twee grote herders wordt aangevallen. kun je ze mss onmiddelijk ook even bijhouden tot de dierenarts met het pijltje of spuitje komt Tong uitsteken neen geloof me, het klinkt mss hard maar zo'n dingen kunnen gewoon niet en mag je ook niet laten gebeuren. Volgens mij nog nooit een agressieve hond tegen gekomen. situatie speelt zeker een rol, maar geloof me sommige worden van het minste gek. En dan nog een hond is geen mens, als je die vergelijking gaat maken, krijg je die gevaarlijke situaties waar ongevallen bij gebeuren. Jij hebt dus liever dat een stuk of 10 mensen hun hele leven met littekens moeten rondlopen (moet je voor de nieuwsgierigheid maar eens wat bijtwonden bij kleine kinderen gaan bekijken) dan twee honden die niet normaal kunnen functioneren in de maatschappij worden afgemaakt.
Zo heb is er ook een kindje geweest, zeker 3maal door hun eigen hond in het gezicht gebeten (grote littekens, stuk eruit, stuk oor eraf) en nog lieten de eigenaars/ouders het dier niet inslapen. Dus dat vind je kunnen? Een kogel of een spuitje, het resultaat blijft hetzelfde.
De agenten zullen trouwens ook wel zo slim geweest zijn de honden af te maken zonder al te veel bekijks.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 11:02

@ Lobke:
Ik ben het niet met je eens.. een dier kan wel degelijk zomaar uit het niets agressief worden.
Kan met dominantie te maken hebben, maar ook medisch.. als die hond een tumor bij zn hersenen heeft en de eigenaren wisten dat misschien niet, kan zo'n hond wel degelijk opeens agressief worden.

Als dat niet zo is, zitten de eigenaren fout in de opvoeding.

MAAR die hond is terecht afgeschoten.. als een hond aanvalt.. en je valt op de grond.. bijt tie je dood !!!
dat is de natuur namelijk van de vroegere wolven.. gelijk de strot doorbijten.. en een flippende hond zal dit ook zeker doen!

En een mensen leven gaat dan in een maatschappij als Nederland voor.. hoeveel ik ook van dieren houd, hier hebben ze gelijk in...

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 11:09

jodi schreef:
Afgelopen weekend,hier in de buurt(Montpellier)is een vrouw(52) vermoord door twee honden!Beide armen afgebeten + de rest... Huilen Tijdens operatie in het ziekenhuis overleden.
Een voorbijganger heeft ze weten weg te jagen,helaas geen geweer bij de hand:die honden zijn nog niet terug gevonden en lopen dus nog ergens rond....

http://www.lepoint.fr/actualites-societe/une-femme-meurt-apres-avoir-ete-agressee-par-deux-chiens-errants/920/0/288204

De honden zijn 20 km verderop gesignaleerd,waar ze een andere hond hebben aangevallen,en lopen nog steeds los rond.... Huilen Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 11:19

Stel dat ze een klein kind hadden gepakt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 11:21

Lobke_ schreef:
geen enkel dier is uitzichzelf agressief ze worden zo gemaakt door voornamelijk mensen, bepaalde gebeurtenissen etc

en ik vind niet dat jij kan beslissen van oh jeetje hij is agressief nou laten we jou gelijk maar een kogel geven.

als mens zijnde kan je wel iemand vermoorden krijg je een paar jaar celstraf etc.
maar als dier zijnde krijg je gelijk maar een kogel door je kop.
als we dat nou ook is ff zouden doen met al die mensen die andere mensen vermoorden, verkrachten en weet ik het wat.nou dan zou ik wel stukken beter slapen ja Ja

en stel je loopt daar langs, en je ziet in ene zo een beest afgeschoten worden.
of stel dat er wat kinderen per ongeluk dichtbij waren of wat dan ook ja goed idee een beest voor hun ogen afknallen OK dan!

1: goed idee Haha!

2: Ja, jammer dan. Stel dat ze jouw dochtertje een hap uit het gezicht nemen...zou niet de eerste keer zijn hoor.
waarschijnlijk de schuld van mensend at ze zo geworden zijn.. maarja, een kogel is wel een humaan einde denk ik.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 11:34

ingeo schreef:
Kimmie_girl schreef:
Gewoon 2 honden schuimbekend op mensen af.
Moet niet gekker worden toch.

'moet niet gekker worden'...? hoe vaak zie jij dit gebeuren dan? zullen we een keer paarden gaan doodschieten telkens er mensen door hun toedoen verwond raken?

Vind t nogal een verschil als een honden zijn die mensen aan gaan vallen of als er iemand gewond raakt door een ongeluk met een paard. Wat is t probleem? Valse honden horen niet los te lopen en als er gevaar is voor mensen in de omgeving dan is dit de beste oplossing . Waarschijnlijk voor de honden ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 11:41

Valse paarden lopen ook niet los! beetje vage vergelijking ja Scheve mond

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:04

Honden lopen normaal ook niet los...

Ik denk dat er dit weekend veel minder in het bos gewandeld gaat worden dan normaal....
Gezellig even er op uit met de kinderen

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 12:50

ik heb niks tegen los lopende honden.. als je ze goed traint.. dan luisteren ze wel.

Maar honden die niet luisteren en hun goddelijke gang gaan, horen aan de riem.. heel simpel..

Eerst hond opvoeden/trainen dan pas los laten..

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 12:23

Don_Zhivago schreef:
@ estherpitout : indd heb je gelijk met de pitbull wet, ben ook blij dat die aangepast is..

Maar over je laatste stukje ben ik het niet met je eens.. ik werk in een dierenkliniek, en er worden geen dieren ingeslapen omdat de eigenaar hem/haar zat is.. er zit een hele procedure aan. en wij mogen niet zomaar een dier euthanaseren...

Blijft het feit dat sommige mensen een verhaal wel heel mooi kunnen brengen, zodat je soms toch overstag gaat..

Oh gelukkig maar, ik las wel vaak stukjes dat mensen hun hondje wegbrachten naar de dierenarts om te laten inslapen omdat ze niet meer nuttig waren. ( zoals een een teefje waarmee veel is gefokt, of een dekreutje die niet meer vruchtbaar is) of dieren
waar mensen gewoon geen zin meer in hadden en die moesten dan maar ingeslapen worden.
Mischien gebeurde dit dan vroeger. Vandaag de dag mischien niet zoveel meer. Gelukkig maar, want ik vind dat echt schandalig.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 00:24

Ja dat is het ook, maar dat gebeurd niet meer hoor..
Wij moeten ook een verklaring afleggen waarom een dier geeuthanaseerd wordt, eens in de zoveel tijd is er een controle.

En een beetje dierenarts kijkt naar het welzijn van een dier, en niet naar een eigenaar.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 00:33

jodi schreef:
jodi schreef:
Afgelopen weekend,hier in de buurt(Montpellier)is een vrouw(52) vermoord door twee honden!Beide armen afgebeten + de rest... Huilen Tijdens operatie in het ziekenhuis overleden.
Een voorbijganger heeft ze weten weg te jagen,helaas geen geweer bij de hand:die honden zijn nog niet terug gevonden en lopen dus nog ergens rond....

http://www.lepoint.fr/actualites-societe/une-femme-meurt-apres-avoir-ete-agressee-par-deux-chiens-errants/920/0/288204

De honden zijn 20 km verderop gesignaleerd,waar ze een andere hond hebben aangevallen,en lopen nog steeds los rond.... Huilen Boos!

Honden nog steeds niet gevonden....