Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
superpony schreef:Ik vind ook dat er meer aan de hand moet zijn, dan alleen een laag IQ. Er lopen imo veel teveel mensen die totaal ongeschikt zijn als ouder........Ik blijf hameren dat het een schoolvak moet worden of id, en je minimaal een cursus en examen zou moeten doen. Als in een rijbewijs. Niks verkeerds mee........
Iddel schreef:Maar waar ligt de grens? Wanneer kun je zeggen: 'Jij mag een kind, maar jij niet.' Wie zijn wij eigenlijk om dat van elkaar te zeggen? Je kunt iemand toch niet het recht ontnemen dat ze graag een kindje willen?
Niniane schreef:Ik vind dit de wereld op zijn kop.
Iedereen heeft recht op een kind en het recht om die zelf op te voeden. Kan best zijn dat de ouders een verstandelijke beperking hebben, dan hoort de overheid voor begeleiding te zorgen. Dat is nog altijd eerlijker tegenover de ouders én het kind.
Wat moet dat kind later wel niet denken als hij hoort dat hij bij zijn ouders is weggehaald omdat ze een laag IQ hebbenIk zou mij dan genaaid voelen.
Niniane schreef:Dan kan ik er nog wel inkomen ja, maar als de ouders voor zichzelf kunnen zorgen en in de eerste levensbehoeften voorzien, wie zijn wij dan om te zeggen dat dat niet mag?
Iedereen heeft recht op een kind en het recht om die zelf op te voeden. Kan best zijn dat de ouders een verstandelijke beperking hebben, dan hoort de overheid voor begeleiding te zorgen. Dat is nog altijd eerlijker tegenover de ouders én het kind.
Wat moet dat kind later wel niet denken als hij hoort dat hij bij zijn ouders is weggehaald omdat ze een laag IQ hebbenIk zou mij dan genaaid voelen.
superpony schreef:Ik weet alleen dat dit kind wel al een moeilijker begin heeft en hoop dat het goed terecht komt. Van pleeggezin, naar pleeggezin of gezins vervangend tehuis, levert ook niet de beste resultaten..
Iedereen heeft recht op een kind en het recht om die zelf op te voeden.
superpony schreef:@Wendy, natuurlijk mag je blij zijn dat je een kind mag krijgen als je die wens hebt. Maar men mag het wel allemaal proberen en soms mogen de verkeerde mensen wel een kind krijgen en blijven anderen die het 10x beter hadden gedaan kinderloos, hoe wrang het ook is.
Misser schreef:Niniane schreef:Ik vind dit de wereld op zijn kop.
Iedereen heeft recht op een kind en het recht om die zelf op te voeden.
Vind ik niet en ik vind dit ook een vrij egoïstische gedachte.
Dat iemand een kind wil en het zelf opvoeden gaat voor alles? Ook het belang van het kind?
Niniane schreef:Als je leest zie je dat er recht staat, dat houdt in dat je het recht hebt om een kind op te voeden, dat je die kans mag krijgen van de overheid (Die het stel van het onderwerp dus niet krijgt) als je dit niet aan kan, dan mag je ingrijpen en verwaaloos je je kind dan heb je die recht dus niet.
odetteke schreef:superpony schreef:@Wendy, natuurlijk mag je blij zijn dat je een kind mag krijgen als je die wens hebt. Maar men mag het wel allemaal proberen en soms mogen de verkeerde mensen wel een kind krijgen en blijven anderen die het 10x beter hadden gedaan kinderloos, hoe wrang het ook is.
Proberen of je er voor kan zorgen kan je met een goudvis doen, en met een konijn of hond alleen als je andere huisgenoten (als kind dus je vader en moeder) er voor zorgen op het moment dat je geen zin hebt of het vergeet.
Shadow0 schreef:Juridisch gezien bestaat dat recht niet, en persoonlijk vind ik ook dat mensen dat recht niet hebben. Wat mij betreft staat het belang van het kind voorop, en hebben mensen niet een 'recht' op ouderschap. En ik vind niet dat er gewacht hoeft te worden tot het al mis IS gegaan voor er ingegrepen kan worden, als er gegronde redenen zijn om aan te nemen dat een kind gevaar loopt bij de ouders.
Adil: om die uitzonderingen gaat het nu precies hier
Shadow0 schreef:Niniane schreef:Als je leest zie je dat er recht staat, dat houdt in dat je het recht hebt om een kind op te voeden, dat je die kans mag krijgen van de overheid (Die het stel van het onderwerp dus niet krijgt) als je dit niet aan kan, dan mag je ingrijpen en verwaaloos je je kind dan heb je die recht dus niet.
Juridisch gezien bestaat dat recht niet, en persoonlijk vind ik ook dat mensen dat recht niet hebben. Wat mij betreft staat het belang van het kind voorop, en hebben mensen niet een 'recht' op ouderschap. En ik vind niet dat er gewacht hoeft te worden tot het al mis IS gegaan voor er ingegrepen kan worden, als er gegronde redenen zijn om aan te nemen dat een kind gevaar loopt bij de ouders.
Adil: om die uitzonderingen gaat het nu precies hier
Niniane schreef:Ik vind het sowieso makkelijk om te concluderen dat het bij dit stel is misgegaan.
Citaat:Heeft deze vrouw dan geen moedergevoelens? Haar pasgeboren kind is bij haar weggehaald zonder diepgegronde reden. Ik vind dit van geen klasse tonen.