Geloof en heavy metal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

highwaykind

Re: Geloof en heavy metal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 12:01

Pling
Dat is wel een goed idee Karin - wachten tot de NL jehova's hier langskomen.
"Bedankt, maar ik heb geen belangstelling, maar als u even wacht heb ik nog wel een leuk foldertje voor ú!"
Ben ik er weer vanaf Haha!

(Bijbeltje is met opdracht trouwens, en dus met mijn naam erin... niet weggeefbaar)

Heb tot nu toe 90& van de gevallen ook jehova's aan de deur gehad die net als die bij jou waren netjes lachten en naar het volgende huis gingen.
Weinig problemen mee.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 12:05

jeetje dat is inderdaad erg "voortvarend". Ik zou het negeren, zoals je zelf al zegt hoef je niet te verwachten dat ze reageert met iets als : "oh maar dan geloven we dus gewoon wat anders. Prettig leven verder!" Als ze nu al het idee heeft dat je gered moet worden zal dat niet veranderen, wat je ook zegt!

Ik wil niet vervelend doen verder, maar dit is een totaal andere discussie dan degene die ik wilde opzetten. Niet dat dat gelukt is maar dit doet me heel erg denken aan de ontzettend lange (en interessante) discussie die opgezet was wegens een opdringerige jehovagetuige. Daar gaat het mij echter totaal niet om. (en je mist zo leuke gesprekspartners omdat de titel niet iedereen aantrekt) Jammergenoeg zitten er hier blijkbaar geen gelovigen die willen toegeven dat ze metal niet bij geloof vinden passen... In het dagelijks leven kom ik ze regelmatig tegen dus dat vind ik wel apart! Dus ik blijf het daar maar proberen om achter de reden te komen!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 12:06

Ja, sorry voor het Off Topic! Ik vond het alleen niet "belangrijk" genoeg om een nieuw topic te starten zelf, en zat nog met deze discussie in het achterhoofd.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 12:18

geeft niet hoor! Mag gerust maar ik gaf het aan zodat we er niet pagina na pagina over doorgaan. Vooral zo jammer omdat je dan leuke gesprekspartners mist vanwege de titel!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:30

Ik zie niet echt in waarom geloof en metal niet samen zouden kunnen gaan. De band waarin mijn vriend gitarist is (Cynic) heeft veel teksten gebaseerd op het boeddhisme. Nu is dat dan wel jazz metal en geen black metal, boeddhisme en hoge krijs grunts lijkt me wel erg apart Clown

Ik moet eerlijk zeggen dat sombere kerkgangers in zwarte kleding met een hoedje op me meer angst aanjagen dan een gesminkte blackmetal band, daar word ik vaak alleen maar vrolijk van, vind het wel komisch die zwart/witte hoofden. Haha!

En metalvolk is over het algemeen juist erg vredig. Nog nooit last gehad of ruzie gezien op zo´n concert. Vriend zegt altijd dat het metalvolk echt het grootste percentage watjes heeft onder de mannen, haha.

Maargoed mensen hebben zovaak een vooroordeel over anderen, gewoonweg omdat ze er niks vanaf weten. Clown

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:25

Zwerte schreef:
jeetje dat is inderdaad erg "voortvarend". Ik zou het negeren, zoals je zelf al zegt hoef je niet te verwachten dat ze reageert met iets als : "oh maar dan geloven we dus gewoon wat anders. Prettig leven verder!" Als ze nu al het idee heeft dat je gered moet worden zal dat niet veranderen, wat je ook zegt!

Ik wil niet vervelend doen verder, maar dit is een totaal andere discussie dan degene die ik wilde opzetten. Niet dat dat gelukt is maar dit doet me heel erg denken aan de ontzettend lange (en interessante) discussie die opgezet was wegens een opdringerige jehovagetuige. Daar gaat het mij echter totaal niet om. (en je mist zo leuke gesprekspartners omdat de titel niet iedereen aantrekt) Jammergenoeg zitten er hier blijkbaar geen gelovigen die willen toegeven dat ze metal niet bij geloof vinden passen... In het dagelijks leven kom ik ze regelmatig tegen dus dat vind ik wel apart! Dus ik blijf het daar maar proberen om achter de reden te komen!

Niet zozeer niet toe willen geven... ik zie het probleem echt niet zo Knipoog

Edit: dwaallicht: dat zijn tegenwoordig ook meer uitzonderingen, die sombere alleen-maar-zwarte kerkgangers (afhankelijk natuurlijk van de streek waar je woont). Bij ons is 30% van de gemeente jojnger dan 25 en slechts 15% 70+ - heel kleurrijk hoor! Ook qua kleding Ja

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 14:46

ik bedoelde jou ook niet blue_eyes. Ik bedoel mensen die hier niet reageren Haha! Ik kom het gewoon zoveel tegen dat het met zoveel mensen op dit forum haast onmogelijk is dat iedereen vind dat het wel kan. Dat bedoelde ik, niemand persoonlijk dus.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:19

Blue_Eyes schreef:
Zwerte schreef:

Niet zozeer niet toe willen geven... ik zie het probleem echt niet zo Knipoog

Edit: dwaallicht: dat zijn tegenwoordig ook meer uitzonderingen, die sombere alleen-maar-zwarte kerkgangers (afhankelijk natuurlijk van de streek waar je woont). Bij ons is 30% van de gemeente jojnger dan 25 en slechts 15% 70+ - heel kleurrijk hoor! Ook qua kleding Ja

Weet ik wel hoor. Lachen Mijn ouders zitten bij een evangelische gemeente en zo ben ik zelf ook opgevoed (doe er weinig meer mee.)
Die kijken er ook wel anders tegenaan. Maar je ziet hier in vdaal ook veel kerkgangers die somber met het geloof omgaan en zich vooral richten op hel en verdoemenis...