Zwerte schreef:jeetje dat is inderdaad erg "voortvarend". Ik zou het negeren, zoals je zelf al zegt hoef je niet te verwachten dat ze reageert met iets als : "oh maar dan geloven we dus gewoon wat anders. Prettig leven verder!" Als ze nu al het idee heeft dat je gered moet worden zal dat niet veranderen, wat je ook zegt!
Ik wil niet vervelend doen verder, maar dit is een totaal andere discussie dan degene die ik wilde opzetten. Niet dat dat gelukt is maar dit doet me heel erg denken aan de ontzettend lange (en interessante) discussie die opgezet was wegens een opdringerige jehovagetuige. Daar gaat het mij echter totaal niet om. (en je mist zo leuke gesprekspartners omdat de titel niet iedereen aantrekt) Jammergenoeg zitten er hier blijkbaar geen gelovigen die willen toegeven dat ze metal niet bij geloof vinden passen... In het dagelijks leven kom ik ze regelmatig tegen dus dat vind ik wel apart! Dus ik blijf het daar maar proberen om achter de reden te komen!
Niet zozeer niet toe willen geven... ik zie het probleem echt niet zo 
Edit: dwaallicht: dat zijn tegenwoordig ook meer uitzonderingen, die sombere alleen-maar-zwarte kerkgangers (afhankelijk natuurlijk van de streek waar je woont). Bij ons is 30% van de gemeente jojnger dan 25 en slechts 15% 70+ - heel kleurrijk hoor! Ook qua kleding