Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chiqa schreef:Rhodos schreef:Toch denk ik, Chiqa dat ook de mensen waar jij het over hebt niet gelukkiger worden van geld. Wil je zeggen dat deze mensen nu, zonder het geld en met schulden, ongelukkig zijn?
Ja dat zijn ze wel degelijk...Elke dag weer die dreiging boven hun hoofd of ze uit huis worden geplaatst, beslag wordt gelegd op in inboedel...
Ik zal niet in nog meer details leven maar ik zie deze mensen heel snel oud worden...Ik vidn het gewoon verschrikkelijk om aan te zien dat ze niet eens geld hebben voor een fatsoenlijke maaltijd of
een warme kachel.
Met kerst heb ik ze uitgenodigd vorrig jaar je had ze eens moeten zien.
En ik weet wel zeker dat je deze mensen verschrikkelijk gelukkig maakt met wat meer geld,
en zo zijn er nog wel een paar gezinnen die ik op zou zien leven.
Geld maakt mss voor de regel niet gelukkig maar is wel zo verdomt makkelijk als je het in overvloed hebt.
essie79 schreef:Waarom hoor je dan wel heel vaak, voornamelijk de Caroline Tensen onder ons, dat bij bezoek aan arme landen het altijd verbazingwekkend is hoe gelukkig deze mensen zijn, met zo weinig materiele zaken?
Er even van uitgaande dat ze redelijk voldoende aan de eerste levensbehoeftes kunnen komen, zoals drinkwater en eten.
Daar lijkt geld niet perse een geluksfactor te zijn?
Menino schreef:essie79 schreef:Waarom hoor je dan wel heel vaak, voornamelijk de Caroline Tensen onder ons, dat bij bezoek aan arme landen het altijd verbazingwekkend is hoe gelukkig deze mensen zijn, met zo weinig materiele zaken?
Er even van uitgaande dat ze redelijk voldoende aan de eerste levensbehoeftes kunnen komen, zoals drinkwater en eten.
Daar lijkt geld niet perse een geluksfactor te zijn?
omdat ze tevreden zijn met wat ze hebben?
essie79 schreef:
essie79 schreef: