detour schreef:Kan iemand misschien in heel infantiel Nl uitleggen wat nu de trigger is geweest?..
Lees mijn uitleg aan arabesk, eerste reactie in dit topic

hc
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
detour schreef:Kan iemand misschien in heel infantiel Nl uitleggen wat nu de trigger is geweest?..
detour schreef:Wat bizar, heel erg bedankt, dit kan mijn blonde koppie wat beter verstouwen!![]()
![]()
Maar hoe kan zoiets ineens zo maar ontstaan? Gaat het allemaal tegelijk?.. Kan me wel voorstellen dat er sprake is van een kettingreactie in zo'n situatie.
Aangezien ik paarden heb en nooit een mega kapitaal heb gehad op een bank voel ik me in die zin wel rustig.
storrum schreef:Vanmorgen kreeg ik dit via email:
Voor de geinteresseerden:
http://video.google.com/googleplayer.sw ... 2597&hl=nl
Deze film gaat over waar het geld vandaan komt. Ik kan iedereen aanraden er de tijd voor te nemen. Het verklaart precies waarom onze huidige economie op lucht gebaseerd is en hoe het anders kan.
Het is werkelijk bizar hoe simpel het syteem is wat zo ongeveer de hele mensheid in slavernij houdt...
Karl66 schreef:HC, jou reactie is heel kort door de bocht, dat de economie moet groeien heeft niks met de consumptiemaatschappij te maken. Als er wekelijks honderd broden geproduceerd worden en je hebt een bevolking van honderd mensen, dan heeft iedereen gemiddeld genomen één brood. Als die bevolking met drie procent groeit, heb je na een jaar 103 mensen en met een niet groeiende broodproductie nog steeds honderd broden, dus heeft iedereen iets minder dan een brood per week. Maar na 25 jaar heb je 200 mensen en met een niet groeiende broodproductie nog steeds honderd broden. En dan heeft iedereen nog maar een half brood per week.
Lees voor die honderd mensen de wereldbevolking en voor broodproductie economie en dan is het logisch dat de economie moet groeien omdat de wereldbevolking groeit. Waar jij het over hebt is welvaartspeil en welvaartsverdeling en dat is een hele andere discussie.
detour schreef:Dus eigenlijk komt het er op neer dat geld moeten blijven rollen, want als het ergens stagneert dan loopt alles daaropvolgend vast...
Lovely schreef:Je hebt ook nog het communistische principe dat binnen een gemeenschap 1 iemand brood bakt voor iedereen, 1 iemand voor vlees slacht en prepareert, 1 iemand wol spint, enzovoort. En als iedereen iets doet en deelt is iedereen voorzien en zijn er geen geldstromen nodig omdat de diensten als gelijkwaardig worden beschouwd.