Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Goldenflower schreef:ja dag! Ik wil geen ramadan als officele feestdag in NL. We zijn juist christelijke land!
Ik zie ook niet zo gauw gebeuren dat sinterklaas en koninginnedag officele feestdag wordt in turkije of marokko.
danneke80 schreef:suikerfeest levert je echt geen extra vrije dag op. Dan moet je 2e pinksterdag ofzo inleveren.
@blauwoogje: werkende moslims moeten wel vrij nemen op hun feestdagen.
Mystica schreef:Ik WIL niet eens vrij op een islamitische feestdag
Mystica schreef:Ten eerste vind ik de hele ramadan al onzin. o.a vasten om te voelen wat arme mensen voelen, arme mensen krijgen ook geen eten als het donker wordt. Je eet s'nachts ipv overdag, dat zal helpen zeg
En nee, in de kantine ga ik niet mijn eten laten staan omdat iemand anders niet wil eten. Moet niet gekker worden zeg
Toen wij een paar jaar terug met de hele klas een etentje hadden, viel dat toevallig in de ramadan. Gevolg, we spraken pas af als het donker was. Daardoor kon de helft van de klas niet komen omdat ze zo laat geen vervoer terug naar huis hadden. Ach, maakt niet uit. Zolang zij er maar bij was
lytse2003 schreef:Ik vind dat je rekening kan houden door een collega geen drinken of eten aan te bieden maar zelf eten en drinken moet gewoon kunnen vind niet dat wij ons daar op moeten aanpassen. Zo heeft iedereen zijn eigen geloof en als we elkaar respecteren zoals iemand is dan komen we al een heel eind.
Vind het belachelijk al mensen die vasten willen dat jij ook medoet.
Ik doe een avondstudie en hier zit een islamitische vrouw op die niet vast maar tijdens de ramadan kariger eet.
Ik vind het ook raar dat ze moeten voelen hoe armen het hebben maar zich in de avond wel helemaal volproppen met allemaal hele luxe maaltijden dit hebben de armen ook niet. het schijnt zelfs dat de meeste mensen aankomen tijdens de ramadan.
Moosje schreef:Ben het helemaal met je eens!
Mijn broertje heeft uit respect (en weddenschap) een keertje meegedaan met vasten met een collega. Hij heeft het niet volgehouden maar vind het wel knap. Zou het hem niet nadoen denk ik.