Ik word hier zo verdrietig van en vraag me in stilte af wat voor lol die mensen daar nou aan hebben Het filmpje zelf heb ik niet gezien het idee dat ze die beesten op de grond gooien kan ik niet verdragen
Ik heb het filmpje wel bekeken... niet leuk wat je te zien krijgt. Een man slaat een arm varken met een stok, en een andere man probeert een varken heel hard aan zijn oren zijn hok uit te trekken. Weer een andere man schopt een varken die niet genoeg doorloopt. Ik snap dat niet... als je niet van dieren houd, waarom ga je er dan mee werken? Ik word echt triest van deze beelden.
Ik vind het ook vreselijk dat dit soort dingen gebeuren...
Maar laten we wel realistisch blijven, het gebeurt nu eenmaal wél, hoe ziek en hoe schokkend het ook is. Dat je het filmpje niet wil bekijken is heel begrijpelijk, dat hoef ik ook niet per se te zien, maar ik denk dat het wel degelijk belangrijk is om te weten dat dit soort dingen dus wél realiteit zijn.
Als we dit soort nieuws allemaal gewoon maar negeren, simpelweg omdat we het niet WILLEN zien, dan verandert er ook niets.
Ik wil het ook niet zien, en ik gá het filmpje ook niet bekijken. Ben het wel met mijn voorganger eens dat het belangrijk is om zulke dingen te weten.... als er geen aandacht aan wordt besteed, en het genegeerd wordt, hoe kan er dan iets aan gedaan worden..... Och, ik ben mijn voorganger aan het herhalen, merk ik. Ben het totaal met haar eens dus.
Afschuwelijk inderdaad. Van de week stond er ook levensgroot op een nieuwssite een filmpje van de mishandeling van een kangaroe. Ook niet iets wat je graag wilt zien.
Weten is wat anders. Ik wil mijn ogen er niet voor sluiten, maar de beelden hoef ik niet te zien.
Mee eens, dat het onder de aandacht gebracht wordt is goed, maar ik hoef het niet te zien, weet toch wel wat ik kan verwachten, heb ooit een filmpje gezien van wasberen die levend gevild waren. Nou ik heb weken niet kunnen slapen.
Idd, het is goed dat dit onder de aandacht gebracht wordt zodat we weten wat er gaande is (en er eventueel iets aan kunnen doen). Maar deze beelden hoef ik ook niet te zien. Walgelijk gewoon.
Wat een trieste situatie, niet alleen is het sneu voor die varkens maar die man is ook niet erg slim als hij denkt een varken aan zijn oren een hok uit te kunnen slepen. Die dieren wegen minstens 200kg, wat wil je nou bereiken?
Als je de beelden niet wilt zien moet je gewoon niet op play drukken, je hoeft toch niet te kijken?
Ik wil mijn ogen er zeker niet voor sluiten, ben me juist heel erg bewust van wat de mens de dieren aan doet. Maar dit filmpje wil ik niet zien, ik trek dat gewoon niet. Daarmee steek ik mijn kop niet in het zand, want ik ben niet voor niets overtuigd vegetarier, doneer of ben lid van bepaalde organisaties die hier op grotere schaal wat tegen kunnen doen, om maar wat voorbeelden te noemen. Natuurlijk moeten dit soort onderwerpen wel bespreekbaar zijn en hopelijk wordt er dan ook actie tegen ondernomen. Dat hoop ik echt!!! Want dit kan toch niet????? Hoe ziek en wreed ben je dan??? Mensen zijn de allerergste beesten op de wereld.
Heel triest, ik durf de filmpjes ook nooit te kijken... ooit heb ik 1 filmpje gezien van het Eukanduba hondenvoer..... nooit meer dat ik zoiets kijk er lagen dode honden en honden met opengesneden beentjes om te kijken of het voer wel goedop de spieren werkte..... toen ben ik meteen overgestapt ook op Royal Canin... arme varkentjes.....
ik heb het verhaal gelezen. filmpje hoef ik ook echt niet te zien
Mijn vader is 20 jaar varkensfokker geweest en dit soort praktijken kan echt niet.
Varkens zijn ook gewoon dieren met gevoel en zo moet je ze ook behandelen. ik snap niet dat je zulke dingen kan doen. Die lieve kleine roze biggetjes met de kleine neusjes. Echt waar het zijn hele leuke dieren. ok dat je wel eens boos op ze wordt als ze ontsnappen of iets slopen. maar stokken en biggen op de grond gooien NEE daar kan ik absoluut niet over uit.
Ik zou zeggen oppakken en ook eens laten voelen hoe dat voelt zo'n stok.
Dit vind ik zo verschrikkelijk he, krijg al een brok in mn keel bij het lezen van de tekst, dus filmpje doe maar niet. Hier kun je toch gewoon pisnijdig van worden. Jezus wat zou ik graag zo iemand in mijn handen krijgen en van een gebouw van 5 hoog naar beneden donderen met een stok in zn hol!!
Ik heb het filmpje gekeken, ziek hoe sommige mensen met dieren omgaan. Je kan niet meer dan hopen dat ze flink gestraft worden en dat er goed gecontroleerd gaat worden.
verschrikkelijk vind ik dit. ik kan niet begrijpen dat er mensen zijn die zo met dieren omgaan . helaas gebeurt het maar al te vaak en er wordt (bijna) nooit echt ingegrepen.
wij hebben thuis digitale tv en op kunnen de zender "animal planet" ontvangen, daarop heb je een programma "animal cops" en de beelden die je daarin ziet zijn soms ook echt vreselijk -> verwaarlozing, achtergelaten beelden, geslagen dieren etc.
Ik snap dat ook echt niet, als je niet van dieren houdt, NEEM ER DAN GEEN! ze moesten zulke mensen echt een hele zware gevaNgenisstraf geven