Verdronken hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aronneke

Verdronken hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 19:54

Politie onderzoekt verdrinking hond
Uitgegeven: 16 september 2008 17:42

APELDOORN - De politie in Apeldoorn is op zoek naar de eigenaar van een hond die onlangs is verdronken in het Apeldoorns kanaal in Smelik.

Volgens de politie is de 10-jarige hond vermoedelijk in het water gegooid en opzettelijk verdronken, zo zei een woordvoerder dinsdag.

Het dier, een wit-beige terriër, had een touw om zijn nek met een zak die verzwaard was met stenen. Ook had hij een wond tussen zijn ogen, vermoedelijk omdat hij geslagen was met een steen.

Chico

Een voorbijganger ontdekte de hond, omdat het achterlijf boven water uitstak. Volgens gegevens in een chip heette het dier Chico. De vacht was ernstig verwaarloosd. De politie vermoedt dat de hond in de nacht van 6 op 7 september in het kanaal is gegooid.

(c) ANP

Bron: http://www.nu.nl

--------

Waar gaat het toch naar toe met de mensen? Een dier op zo'n verschrikkelijke manier om het leven brengen Boos!
Wat zou er toch in de hoofden van deze zieke mensen omgaan?

Edit: Zin verandert. Er staat inderdaad niet dat de eigenaar de dader is, mijn fout!
Laatst bijgewerkt door aronneke op 16-09-08 20:35, in het totaal 2 keer bewerkt

valine

Re: Verdronken hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:57

ik kots werkelijk van dit soort mensen....
pleur ze zelf met een zak stenen om hun nek in het water,gatver

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:03

Vreselijk waar mensen toe in staat zijn Huilen arm beestje.
@aronneke waar staat dat de eigenaar de dader is? politie is alleen naar de eigenaar op zoek.

Hoe dan ook het blijft een barbaarse en laffe daad Boos!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:03

Te gek voor woorden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:52

bah arm dier......heb er geen woorden voor

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:54

Het lijkt wel of het iets "normaals" aan het worden is. Je leest tegenwoordig zo vaak dit soort walgelijke dingen.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:55

Gadver, echt vreselijk
Ben ik trouwens heel gek als ik denk dat de dader misschien wel de eigenaar kan zijn? Ik wil niet meteen oordelen ofzo hoor. Maar als ze vacht er verwaarloosd uit ziet, kan de eigenaar dit wel een 'makkelijke' maniet hebben gevonden om van z'n hond af te zijn.
En je meld het toch meteen als je hond weg is?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:56

Als hij gechipt is, zou die chip ook op naam van iemand moeten staan.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:56

wordt dr misselijk van..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 12:47

Gatverdamme, zo ziek! Misselijk

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:51

Ha het dier heeft een chip, hopelijk hebben ze de eigenaar op kunnnen sporen.. Wat een ziek persoon

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:56

kan me niet voorstellen dat je dit doet. Mijn hond is 7½ jaar geleden verdronken en vond het verschrikkelijk. Hij was zo gek op water dat hij zelf de zijl in sprong maar hij kon niet zwemmen. We zijn hem met zn 2e achterna gesprongen om hem te zoeken maar ter vergeefs.
3dg later is hij gevonden toen kwam hij boven drijven

Je bent echt ziek als je dit doet, breng hem dan naar een asiel

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:00

nancyimka: Dat is verschrikkelijk.. Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 00:45

Nikka schreef:
Het lijkt wel of het iets "normaals" aan het worden is. Je leest tegenwoordig zo vaak dit soort walgelijke dingen.

Gebeurde vroeger ook..... dan werd een nest katjes of pups, wat niet gewenst was, in het water gegooid in een zak met stenen.
Schijnt zelfs redelijk vaak voorgekomen te zijn.....

Nu worden ze naar het asiel gebracht, door de wc gespoeld, doodgeknuppeld, gewoon gedumpt.... je kunt je afvragen wat diervriendelijker is....

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 01:05

Yamcha schreef:
Nikka schreef:

Gebeurde vroeger ook..... dan werd een nest katjes of pups, wat niet gewenst was, in het water gegooid in een zak met stenen.
Schijnt zelfs redelijk vaak voorgekomen te zijn.....

Nu worden ze naar het asiel gebracht, door de wc gespoeld, doodgeknuppeld, gewoon gedumpt.... je kunt je afvragen wat diervriendelijker is....

een goed nieuw huis zoeken of dus naar een asiel brengen... de rest van je voorbeelden zijn geen van alle diervriendelijk uiteraard.

mensen moeten eens leren verantwoordelijkheid te nemen, ook al is een dier niet meer gewenst, handig, hanteerbaar, wat dan ook, want dat kan best gebeuren, zorg dat je wel zorgt dat zo'n dier een juiste behandeling en kans krijgt. het vermoorden van iets wat je even niet meer uitkomt is misdadig en zegt imo enorm veel over het karakter van zulke personen...dieren zijn geen wegwerp-artikelen en ik zeg je heel eerlijk, als ik iemand zou kennen die zoiets zou doen of overwegen? ik schop hem/haar zo hard dat ik hoop dat ik er wat verstand in kan schoppen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 07:45

Totaal met je eens, al vind ik naar het asiel brengen ook niet erg sympathiek. Ze kunnen de puppies en honden en katjes die daar zitten nu al niet plaatsen...
Het ging mij eigenlijk meer om de (hier steeds terugkerende) opmerking dat het steeds erger wordt. Dat is niet het geval, het is van alle tijden.
Het enige wat je daaruit zou kunnen concluderen is dat mensen het blijkbaar nog steeds niet geleerd hebben....

Ik vind dat als je zo stoer bent, om een dier in huis te nemen (of bij een paard: aan te schaffen) je ook moet opdraaien voor de verzorging. Dat dat niet altijd makkelijk is, dat het niet altijd uitkomt, dat je eigenlijk meer vrijheid had gewild (dieren zijn gewoon handenbinders, wat dat betreft): Jammer dan. Dat moet je dan voor die tijd maar bedenken.
Info is er zat hoor, maar ja, als mensen meer moeite nemen om de gebruiksaanwijzing van de Senseo te lezen ipv aandacht te besteden aan hoe je een kat of hond eigenlijk verzorgt, pffff.....

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 07:46

Pfff verschrikkelijk! Hopelijk vinden ze snel de dader.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:12

Yamcha schreef:
Totaal met je eens, al vind ik naar het asiel brengen ook niet erg sympathiek. Ze kunnen de puppies en honden en katjes die daar zitten nu al niet plaatsen...
Het ging mij eigenlijk meer om de (hier steeds terugkerende) opmerking dat het steeds erger wordt. Dat is niet het geval, het is van alle tijden.
Het enige wat je daaruit zou kunnen concluderen is dat mensen het blijkbaar nog steeds niet geleerd hebben....

Ik vind dat als je zo stoer bent, om een dier in huis te nemen (of bij een paard: aan te schaffen) je ook moet opdraaien voor de verzorging. Dat dat niet altijd makkelijk is, dat het niet altijd uitkomt, dat je eigenlijk meer vrijheid had gewild (dieren zijn gewoon handenbinders, wat dat betreft): Jammer dan. Dat moet je dan voor die tijd maar bedenken.
Info is er zat hoor, maar ja, als mensen meer moeite nemen om de gebruiksaanwijzing van de Senseo te lezen ipv aandacht te besteden aan hoe je een kat of hond eigenlijk verzorgt, pffff.....

het word ook niet steeds erger, er komt steeds meer in de media, het word steeds meer nieuws, ik heb er als jong meisje bij gestaan, dat er pups werden verdronken, ik heb staan gillen, maar ja, je bent 11 jaar, wat kun je doen, en daar was dat schijnbaar ( ik was op vakantie) heel gewoon, hond werd drachtig, 8 pups waren teveel, 2 werden er gehouden, de rest ging in de melkbus Huilen

ik vind ook dat je de consequenties moet nemen, maar als je dat niet meer kan of wil ( om wat voor een reden dan ook) dan liever een asiel, een dier krijgt dan iig nog een kans ... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:26

Ben het met je eens hoor Ja

Ik heb er gelukkig nooit bijgestaan, hoorde het altijd achteraf..... het was idd wel een redelijk normale zaak, nu wordt al het jonge spul naar het asiel gebracht, het zit daar gvd wéér vol met kittens..... Boos! pups is niet meer zo veel tegenwoordig.
Misschien zijn er wel gewoon veel te veel katten, hoor, dat de pups niet meer opvallen.... Ach gut

Ik heb liever dat mensen hun dieren gewoon laten castreren/steriliseren, heb je de ellende van jong spul ook niet. 13 honden is ook op een boerderij teveel..... Tuurlijk zijn jonge dieren vréselijk leuk, vind ik ook.... maar opeens 7 katten is wel teveel van het goede.
Ik heb het nu met name over katten, omdat daar het probleem vooral ligt.... mijn halfwilde kater loopt ook heerlijk buiten, maar hij is wel gecastreerd, ik wil niet verantwoordelijk zijn voor kittens en spul wat weer in het asiel terechtkomt....
Mijn kater is erg leuk, een zeer karaktervolle kat, maar 1 ervan is ruim voldoende Haha! Haha!

En gut, of een kitten nu uit aardigheid in een asiel terechtkomt, of direct wordt afgemaakt, ik weet niet wat beter is voor het dier zelf hoor.... echt niet, echt niet. Het beste is imo voorkomen dat die nestjes er komen....

Maar hoe dan ook, als je dan een keer die kat of hond in huis haalt, heb je er voor te zorgen ook, zo simpel is dat. Komt het niet uit, dikke pech dan, je hebt je beesten nu eenmaal. En kerngezonde volwassen dieren afmaken omdat het even niet uitkomt, is monsterlijk..... Boos!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:32

ben het weer zeker met je eens, daarom reageer ik hier op het forum nogal eens bot/fel/ minder aardig in beestenboel, als het over fokken gaat ( pups en kittens)
maar ook hier lees ik veel en veel te vaak dat mensen het maar gewoon leuk vinden, Ze willen het eens meemaken of nemen het voor lief ( oeps kat /hond is drachtig, oepsie... maar stiekum owww leuk leuk )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 09:27

Exact.
Ik kan daar ook héél naar van worden..... het is ook puur egoïsme, de dieren zelf hebben er niks aan (voor de teef/poes is het vaak nog een hoop stress ook, en speciale brok voor de moeder is dan weer te duur natuurlijk Boos! ) en voor de jonge dieren is het helemaal erg, die hebben helemaal geen toekomst.... Verdrietig

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:17

Yamcha schreef:
Exact.
Ik kan daar ook héél naar van worden..... het is ook puur egoïsme, de dieren zelf hebben er niks aan (voor de teef/poes is het vaak nog een hoop stress ook, en speciale brok voor de moeder is dan weer te duur natuurlijk Boos! ) en voor de jonge dieren is het helemaal erg, die hebben helemaal geen toekomst.... Verdrietig

Helemaal mee eens!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 10:46

baroen schreef:
ben het weer zeker met je eens, daarom reageer ik hier op het forum nogal eens bot/fel/ minder aardig in beestenboel, als het over fokken gaat ( pups en kittens)
maar ook hier lees ik veel en veel te vaak dat mensen het maar gewoon leuk vinden, Ze willen het eens meemaken of nemen het voor lief ( oeps kat /hond is drachtig, oepsie... maar stiekum owww leuk leuk )

Daar ben ik het ook mee eens! En als je in dat soort topics zo'n reactie plaatst krijg je te horen dat je aardig moet reageren omdat je anders het topic verpest Rolleyes

Ontopic: Vreselijk dat mensen tot zoiets in staat zijn! Waarom neem je dan in godsnaam een hond?

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:26

Ah, wat sneu zeg.. Ach gut Arm beest, echt gemeen wat sommige mensen doen.. Hoe halen ze het in hun hoofd..

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:25

Las het inderdaad op teletekst.
Later kwam het bericht dat de eigenaar niet meer te vinden was omdat de hond heel vaak van eigenaar was gewisseld.
Neem aan dat je je wel even meldt als je hond weg is en dit bericht in de media komt..?
Beetje vreemd allemaal.

Hoorde laatst nog van een oude klasgenoot (woont op een boerderij) dat ze nog een nieuw plekje voor een jong poesje zochten omdat ie anders tegen de muur zou gaan.. Ik zat met m'n mond open.. Kan me niet voorstellen dat je dat doet.