busincidenten Gouda gebagatelliseert

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

busincidenten Gouda gebagatelliseert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 06:35

laatst stond in de krant een stuk over connexxion chauffeurs die een probleemwijk in Gouda mijdden vanwege het vele lastigvallen en bedreigen van jongeren uit die buurt.
ook is er een overval op een van de chauffeurs geweest.

Burgemeester bagatelliseert busincidenten Van onze verslaggevers
GOUDA - De Goudse burgemeester Wim Cornelis bestrijdt dat een lange reeks incidenten met reljongeren voor Connexxion de reden is geweest om zijn buschauffeurs niet meer door de probleemwijk Oosterwei te laten rijden.

ergens verderop in het stukje noemt de burgemeester de overval een 'simpele' overval zonder geweld.
een overval is imo altijd met geweld!
ook zegt de burgemeester dat als er meer aan de hand geweest zou zijn,dat hij het wel van de politie zou horen,en hij eist dat er een pasklare oplossing van connexion komt.
ik denk eerder dat de burgemeester met de politie én de chauffeurs om tafel moet.
alleen worden incidenten als bedreigen en bespugen niet eens meer door de politie opgenomen(helaas ervaring uit 1e hand)

het is toch verschrikkelijk dat het op deze manier moet!
ik kan me hier zo boos om maken.......

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/1920 ... erd__.html
Laatst bijgewerkt door Ann op 15-09-08 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Nieuwslink toegevoegd.

alex66

Re: busincidenten Gouda gebagatelliseert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:08

niet te geloven, eindelijk steekt er een bedrijf de nek uit voor zijn chauffeurs en meteen gilt de politiek dat het allemaal wel meevalt.

nou het valt helemaal niet mee, nergens meer in het OV valt het mee.
ik ben al blij als ik een week heb zonder agressie van passagiers
dus het valt niet mee het wordt met de dag erger!!

ik ken de oosterwei, al durf ik daar niet uit mijn auto te stappen al stond hij in brand.
ik ken een aantal van de chauffeurs die daar rijden omdat ik die collega`s regelmatig tegen kom in het koffiehok in Utrecht.
en ik kan met zekerheid zeggen dat ik daar ook niet doorheen ga met mijn bus als ik de verhalen hoor van die jongens .

tja en ovr die burgermester kan ik nog maar èèn ding zeggen Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:31

Ik las vanmorgen dit artikel in het AD:
http://www.ad.nl/binnenland/2611244/lsq ... rsquo.html

Ik kan Connexxion alleen maar groot gelijk geven. De veiligheid van buschauffeurs staat voorop. En dat die burgemeester dit bagatelliseert, ach ik had niets anders verwacht van hem.
De Oosterwei doet zijn reputatie weer eens eer aan!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 18:11

sorry ik heb de link vergeten te vermelden met de bron,een mod plaatst hem nog.

ik vind ook dat de veiligheid van de bestuurders/bestuursters voorrang heeft,en die van de goedwillende passagiers.

bah en dan die burgemeester.......

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:59

Ik las of zag het in de krant of op nieuws.
groot gelijk, niet met je laten sollen Lachen

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:22

Ik geef Connexxion groot gelijk dat ze daar niet meer willen rijden.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 10:08

en als ik vandaag de voorpagina van de telegraaf lees denk ik zomaar dat er niet snel weer bussen zullen rijden in de oosterwei.

of ze moeten ergens chauffeurs hebben gevonden met zelfmoord neigingen Clown

ik was gister nog in gouda en om van het huis van mijn schoonmoeder naar de stad te gaan moet je langs de oosterwei en zelfs dan voel ik me niet veilig.

om van de stad op koopavond maar helemaal niets meer te zeggen, kompleet overgenomen en je ziet bijna geen hollanders meer Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 10:12

gouda is gevaarlijk vooral als het donker word.
ik heb er 20 jaar gewoond mede in de binnenstad...
is echt niet leuk meer daar..

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 10:17

ik vraag me af waarom dit soort relschoppers niet door de buurt aangepakt worden als het er maar 2 ofzo zijn.

het besluit van connexxion vind ik erg goed. De veiligheid van de chauffeurs is het allerbelangrijkst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 10:19

het zijn er niet maar 2 denk ik...
ik denk eerder halve wijk als het niet meer is...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 10:19

Ik heb jaren in goverwelle gewoond, en moet zeggen dat ik persoonlijk nooit heel veel last ervan heb gehad, maargoed ik fietste niet 's avonds door die wijk, dat ging me net te ver.

Ik snap heel goed dat connexxion vertikt daar nog een bus te laten rijden. Wat heel triest is, want naast alle probleem-mensen, wonen er ook nog wat ouderen die er woonden toen het nog gewoon een volksbuurt was. En die komen dus nu ook nergens meer.

En idd 2 relschoppers? Het gaat daar niet per 2, eerder per 20. En dan heb je 1 van de vele groepjes!

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 10:22

het aantal 2 wordt in dat stukje genoemd. Ik neem dat ook niet direct als absolute waarheid aan.
Wel vind ik het zorgelijk dat dit soort zaken net serieus genomen worden door de burgemeester.
Dadelijk krijgen we hier nog amerikaanse praktijken, met gebieden waar je maar beter niet kunt komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 10:26

haha daar is oosterwei er 1 van... misschien korte akkeren ook wel..

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 12:15

bagatelliseeren is DE manier van de politiek in dit land om met deze probleemen om te gaan.
we doen net alsof het er niet is en dan hoeven we er dus ook niets aan te doen Misselijk
ik zou wel eens willen zien wat er gebeurd als die burgermeester daar zelf eens een tijdje zou moeten wonen Duivel

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 12:51

of een tijdje op die buslijn moet rijden

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:14

danneke80 schreef:
of een tijdje op die buslijn moet rijden

dan zullen ze toch eerst iemand moeten vinden die het aan durft om de haltepaalen en de bushokjes terug te plaatsen.
er staat dus niets meer overeind daar in die wijk en in de omgeving van die wijk Hamer

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:19

Ik gun het niemand hoor, maar ik denk dat meneer de burgemeester wel anders zou praten als hij zelf op een "niet geweldadige manier" overvallen zou worden.
Er was toch ook een tijd geleden ingebroken bij zo'n politiek figuur. Die begon toen ineens te pleiten dat de mensen het recht zouden moeten hebben om zichzelf te verdedigen in hun huis. Helaas hoor je daar niks meer van.
Dit bewijst maar weer dat de "hoge heren" geen idee hebben wat er gaande is in de samenleving tot het hun zelf overkomt. Dan weten ze pas hoe een impact het kan hebben op iemand.
Ik hoop echt dat er een oplossing komt. Als er namelijk 6 incidenten in 2 maanden gemeld zijn kan je er namelijk wel van uit gaan dat er meer is gebeurt. Mensen worden meldingsmoe omdat ze het idee hebben dat er toch niks gebeurt. Het zal dus inderdaad geen prettige buslijn zijn daar.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 14:37

De bussen rijden sinds een paar dagen weer hun vaste route door de Oosterwei, inclusief camera's en 2 bewakers.
In de krant staat ook van dat dit incident de Oosterwei een slecht imago geeft terwijl het allemaal wel meevalt wat er is gebeurd en de media het hele gebeuren alleen maar hebben opgeblazen, dit zegt de burgemeester van gouda dus getrouwd met een marokaanse vrouw. Dan snap je er toch helemaal niets van als je zulk soort dingen zegt. De Oosterwei heeft al jaren lang een superslechte reputatie hier in de omgeving, die er de afgelopen jaren alleen maar slechter op is geworden.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 20:00

Ja, Oosterwei is een slechte wijk, waar ik niet voor m'n plezier een wandelingetje zal maken,
natuurlijk heeft Connexion gelijk om de bussen om te laten rijden na dit soort incidenten.

Maar: ik vind dat de media de boel ontzettend opblaast. Met name de Telegraaf, as always.
Heel Gouda wordt gezien als een onveilige, allochtone stad, terwijl het best meevalt.
Okee, je hebt soms last van incidenten, maar alsof dit niet gebeurd in Rotterdan, Den Haag, etc etc.
Alsof dit alleen maar in Gouda gebeurd.. Kom eens kijken naar de rest van de stad, ipv alles over 1 kam te scheren.

En netals de bewoners. Het is echt niet zo dat 100% crimineel is daar, alleen ook hier scheert men alles over 1 kam.

Oftewel: Lang leve de media!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 21:07

het is idd wel opgeblazen,maar helaas is het daar echt wel een groot probleem.
en niet heel gouda word zo gezien,iig wel die wijk.
en wie zegt dat alle bewoners crimineel zijn?
dat maak jij ervan.
het is wel jammer dat het gewoon veel voorkomt in die buurt

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 21:13

Dat maakt de media er van. Knipoog

Maar het is wel gelijk Gouda die als geheel in het nieuws komt..
Over de problemen in andere steden, die er net zo goed zijn, hoor je niks.
Dat is wat ik bedoel te zeggen, de media heeft weer iets om op te happen.

En je hebt gelijk hoor, dat het jammer is dat dit gebeurt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 21:19

valt wel mee vind ik,nu gebeurd het in gouda,volgende keer in amsterdam....

maar dat er zo weinig word gedaan om de bestuurders te steunen(iig is dat wel het geval in amsterdam)is erg triest....ja nu hangen er in die wijk in gouda camera's,ben benieuwd.....

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 22:07

Snoevie schreef:
valt wel mee vind ik,nu gebeurd het in gouda,volgende keer in amsterdam....

maar dat er zo weinig word gedaan om de bestuurders te steunen(iig is dat wel het geval in amsterdam)is erg triest....ja nu hangen er in die wijk in gouda camera's,ben benieuwd.....

het gebeurd helaas overal in het OV en dat er door overheid en bedrijven bar weinig wordt gedaan is niet iets van de laaste jaaren maar een ingesleten gewoonte.
een gewoonte waar de chauffeur de dupe van is.
ik moet er niet aan denken dat ik met 2 man bewaking op mijn bus mijn werk zou moeten doen.
ik ben toch geen geldloper of politieagent... ik ben maar gewoon iemand die mensen van a naar b brengt en dan het liefst zo snel en comfortabel mogenlijk.

het mag en kan niet zo zijn dat ik of mijn passagiers daar bij gevaar lopen bespugt of geslagen te worden door een stelletje tuig wat zich niet weet te gedraagen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 22:13

Tsja, er is op de trein een lijn waar, naar ik begrepen heb, ook sprake van is dat we daar een beveiliger mee gaan krijgen. Het is inderdaad van den zotte dat je op die manier je werk moet doen. Ondertussen komen diegene die de problemen echt veroorzaken er steeds met hooguit een tik op de vingers vanaf.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 09:24

alex66 helemaal met je eens.......
het is vreselijk dat het zover moet komen dat er echt beveiliging bij is.