Automatisch een boete bij verlopen APK

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Automatisch een boete bij verlopen APK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 23:19

Eindelijk hebben ze de koppen dan bijelkaar gestoken,
het aantal mensen in Nederland wat nog steeds rondrijdt zonder APK is bedroevend hoog.
Door het systeem verder te automatiseren krijgt elke Nederlanders dus nu automatisch een
boete opgestuurd, als hij niet op de laatste dag van de APK vervaldatum is gekeurd en afgemeld.

We hebben minimaal 2 maanden de tijd om de keuring aan te vragen, dan komt hij evengoed op
de uiterse APK datum te staan dus in principe heeft iedereen hier alle tijd van de wereld voor.
En het gaat om onze veiligheid, ik vind het een goede zaak dat hier boetes op worden uitgeschreven.

Bron;
http://www.anwbbovagkoerslijst.nl/smart ... l?id=58748

Dana01

Re: Automatisch een boete bij verlopen APK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 23:20

Go jij! Go jij! goed nieuws, veiligheid voor alles

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 00:36

Als ze de boetes maar hoog genoeg maken dan anders lachen ze er nog om.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 00:40

Zou bij verzekeringen ook zo moeten zijn, zou een hoop ellende besparen......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 00:43

flyfly schreef:
Als ze de boetes maar hoog genoeg maken dan anders lachen ze er nog om.

Helaas is de boete veel te laag, nameliijk maar €75..Sja ik vind het persoonlijk erg veel geld wat ik dan toch zomaar even in de brand kan steken.
Maar mensen die al te schraal zijn om hun auto uberhaupt op tijd te laten keuren zullen
hier hun bed wel niet voor uitkomen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 13:28

Ik vind het goed dat ze gelijk een boete sturen dan!
Het is toch te gevaarlijk voor iedereen om een afgekeurde auto te laten rondrijden of een auto die niet gekeurd wordt...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 22:36

eindelijk zeg! vind het een zeer goede zaak.. sommigen rijden maanden rond in een auto zonder apk

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:08

Goede zaak, al had ik nog liever gezien dat ze mensen aanpakken die onverzekerd rond rijden. Overigens heb ik ook eens een boete gehad omdat de APK verlopen was, mijn auto was uitgeleend dus eigenlijk niet meer over nagedacht dat hij gekeurd moest worden. Boete was toendertijd hoger dan 75 euro.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:12

Vind het zeker een goede zaak hoor. Bij ons was het er laatst helemaal bij ingeschoten... zeg maar we waren het helemaal vergeten... dus geen apk gedaan... ja hoor boete. Misschien wel zo handig van de rdw om een herinnering te sturen, zodat je het niet kan vergeten. En aan de andere kant is het ook weer eigen verantwoording.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:16

AngelsDitch schreef:
Misschien wel zo handig van de rdw om een herinnering te sturen, zodat je het niet kan vergeten.

Die krijg je ook, per post Ja

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:26

Op de site van de autotelegraaf staat dat de boete € 90,00 bedraagt:

Geen geldig APK keuringsbewijs €90,00
Onverzekerd rijden € 380,00
Rijden zonder APK keuringsbewijs €90,00

Voor onverzekerd rondrijden betaal je dus nog "iets" meer. Ook wel begrijpelijk, want als je een aanrijding krijgt met een onverzekerde brengt dat een hoop gezeur met zich mee.

Te laat laten keuren is gewoon je eigen fout, want ik krijg tegen de tijd dat ik mijn auto moet laten keuren geloof ik wel 3 brieven in de bus. 1 van een garage waar ik hem ooit een keer heb laten keuren, 1 van de Volkswagen dealer en nog 1 van het RDW. (dan heb je bijna zoiets van: Ja, nou weet ik het wel hoor dat ie weer naar de garage moet! Ja Ja Ja )

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:30

hebben wij niet hehad...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:31

Mijn ex had jaren geleden een auto die onverzekerd was. Waarom? Hij betaalde zijn premie nooit dus kon hij zich nergens meer verzekeren. Ik heb 3 jaar in zijn auto's gereden waarvan ik dacht dat ze gewoon verzekerd waren. Bekeuringen kwamen gewoon binnen wanneer hij te hard gereden heeft maar nooit ene bekeuring voor onverzekerd rond rijden. Ik dank god op mijn blote knieen dat het bij mij altijd goed gegaan is, hoe naief om te denken dat de auto waarin je rijdt wel verzekerd zal zijn. Blijkt dus ook dat als jij in een auto van een ander stapt je verplicht bent om te controlerne of deze verzekerd is.

Kortom dit zouden ze van mij nog veel harder aan mogen pakken!

Edit: Ik heb toen idd ook 90 euro moetne betalen voor die verlopen APK voor mij een wijze les dat was 1 keer en niet weer Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:40

flappie28 schreef:
Op de site van de autotelegraaf staat dat de boete € 90,00 bedraagt:

In de link die ik plaatste ging het om de nieuwe regeling, automatische bekeuring,
die is 'slechts' 75 euro.
Als je staande wordt gehouden of geflitst zal het wel die €90 zijn.
Maar deze boete loopt wel erg snel op.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:52

Onverzekerd rond rijden die moeten ze ERG hart aan gaan pakken.
Scheelt misschien ook wat wanbetalers (ik werk op een verzekeringsmaatschappij) en god je wilt niet weten hoeveel mensen hun verzekering niet betalen.
En dan nog boos zijn dat je ze uit de verzekering gooit.

En het ergste van alles: de smoes: Ik heb helemaal geen aanmaningen of brieven van jullie gehad.
Nou we hadden er laatst een bij die dat beweerde (terwijl wij 9 brieven hadden verzonden en dan zouden ze zeker allemaal NIET aankomen????)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:55

Je hebt vast mijn ex aan de lijn gehad Clown Alhoewel ik hoorde dat alles een misverstand was en de verzekering het niet bij het rechte eind had Haha!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:57

Onverzekerd rijden WORDT al erg hard aangepakt... Alleen met de hoeveelheid auto's op de weg en de capaciteit aan politiemensen, is de kans op controle gewoon minimaal...

Maar wordt je gecontroleerd en ben je onverzekerd, dan is het heel simpel.... AUTO ACHTER SLOT EN (POLITIE)grendel...

En dan mag je hem weer komen halen als ie braaf verzekerd is Knipoog

Heb hier al menig autobestuurder ongelukkig meegemaakt Bloos net zoals controle op overbelading Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:58

daantjuhhh schreef:
En het ergste van alles: de smoes: Ik heb helemaal geen aanmaningen of brieven van jullie gehad.

Idd verschrikkelijk ipv dat ze de ogen uit hun kop schamen maken ze van hun probleem de jouwe, althans..dat proberen ze.
Onverzekerd rondrijden is een ernstige misdaad.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 00:02

Suelza schreef:
Onverzekerd rijden WORDT al erg hard aangepakt... Alleen met de hoeveelheid auto's op de weg en de capaciteit aan politiemensen, is de kans op controle gewoon minimaal...

Maar wordt je gecontroleerd en ben je onverzekerd, dan is het heel simpel.... AUTO ACHTER SLOT EN (POLITIE)grendel...

En dan mag je hem weer komen halen als ie braaf verzekerd is Knipoog

Heb hier al menig autobestuurder ongelukkig meegemaakt Bloos net zoals controle op overbelading Vork

Nou niet goed genoeg als sommige mensen die toch vrij veel op de weg zijn al zeker nu 4 jaar onverkerd rond rijden Bloos

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 00:03

Citaat:
Alleen met de hoeveelheid auto's op de weg en de capaciteit aan politiemensen, is de kans op controle gewoon minimaal...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 00:05

Is natuurlijk onzin, zijn genoeg andere mogelijkheden om deze mensen te bekeuren zoals ze het aanpakken van het rijden met verlopen APK kunnen ze ook mensen aanpakken die onverzekerd rond rijden. Maar helaas komen deze mensen altijd overal mee weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 00:05

Klopt....ken die verhalen HELAAS ook....Vroeger was het nog veel erger, toen was wegenbelasting vrij om te betalen...Dus je raadt het al half nederland betaalde dat dus ook niet.
Ik wel, want als ik één verplichting niet betaal, hang ik al bij de eerste keer gas geven
of mn kop te laten zien....
Wil dat risico ook echt niet lopen, schaam me rot

.
MISTRAL94 schreef:
Is natuurlijk onzin, zijn genoeg andere mogelijkheden om deze mensen te bekeuren zoals ze het aanpakken van het rijden met verlopen APK kunnen ze ook mensen aanpakken die onverzekerd rond rijden.

Presies, automatisering is het sleutelwoord, komt geen blauw aan te pas.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 00:06

Overigens vind ik onverzekerd rondrijden nog vele malen erger dan verlopen APK

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 00:07

MISTRAL94 schreef:
Is natuurlijk onzin, zijn genoeg andere mogelijkheden om deze mensen te bekeuren zoals ze het aanpakken van het rijden met verlopen APK kunnen ze ook mensen aanpakken die onverzekerd rond rijden. Maar helaas komen deze mensen altijd overal mee weg.

Is heel moeilijk te controleren omdat het systeem van de RDW niet zaligmakend is. Vaak als uit RDW controle blijkt dat een voertuig niet verzekerd is, is de verzekering gewoon niet aangemeldt bij de RDW (is ook niet verplicht).

Daar kan de betreffende eigenaar helemaal niets aan doen (weten ze vaak niet eens) en die splits je dan wel een boete in de maag van 380 euro waar ze tegen in bezwaar moeten gaan...

Dus vandaar dat men dat niet doet... anders was er vast wel een wijsneus geweest die dat zou hebben bedacht.

De RDW registercontroles zijn er al jaaaaaaren, alleen gaan ze nu daadwerkelijk alles door de molen halen...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 00:10

Chiqa schreef:
Presies, automatisering is het sleutelwoord, komt geen blauw aan te pas.

En praktijk leert, dat dit dus niet werkt...

Heb menig verzekerd voertuig al aan de kant van de weg gehad, omdat uit RDW melding bleek dat het onverzekerd zou zijn. Na controle blijkt het voertuig dan gewoon keurig te zijn verzekerd. En geloof me, dat zie je vaker dan dat ze daadwerkelijk onverzekerd blijken te zijn...

Daarom is er een wettelijke marge waar je je aan moet houden van 28 dagen waarin de eigenaar moet aantonen dat het voertuig verzekerd was of inmiddels is, voordat je de auto daadwerklijk inbeslag mag gaan nemen... Die boete schrijf je ook pas uit, als zeker is dat er daadwerkelijk geen verzekering is...

Automatisering is hierin vooralsnog dus gewoon geen optie...