Aanval op Iran verwacht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Aanval op Iran verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:04

Aanval op Iran verwacht

Joost de Haas en Bart Mos

AMSTERDAM - De Nederlandse inlichtingendienst AIVD heeft de afgelopen jaren een ultrageheime operatie laten uitvoeren in Iran met als doel infiltratie en sabotage van de wapenindustrie in de islamitische republiek.

De als uiterst succesvol omschreven operatie is onlangs stopgezet in verband met plannen voor een ophanden zijnde Amerikaanse luchtaanval op Iran. Daarbij zouden ook doelen worden gebombardeerd die in verband staan met de Nederlandse spionageactie. Dat verklaren goed ingevoerde bronnen tegenover De Telegraaf.

Atoombom

Teheran werkt vermoedelijk aan een atoombom en weigert gehoor te geven aan de eisen van het Westen om te stoppen met het verrijken van uranium.

Een van de betrokken agenten, die onder supervisie van de AIVD wist te infiltreren in de Iraanse industrie, is recent teruggeroepen omdat in de VS de beslissing zou zijn genomen binnen enkele weken met onbemande vliegtuigen Iran aan te vallen. Tot de potentiële doelwitten behoren naar verluidt niet alleen nucleaire fabrieken, maar ook militaire installaties die mede door toedoen van de AIVD in kaart zijn gebracht. Informatie uit de AIVD-operatie is de afgelopen jaren gedeeld met de Amerikaanse inlichtingendienst CIA, aldus bronnen.

Ook konden diverse leveranties worden gesaboteerd en tegengehouden. Het ging om onderdelen voor raketten en lanceerinstallaties. Iran is sinds 2006 drie keer getroffen door VN-sancties wegens het omstreden nucleaire programma. Westerse inlichtingendiensten vrezen dat het land van de ayatollahs in 2010 over kernwapens kan beschikken. De Iraanse president Ahmadinejad dreigt regelmatig Israël van de kaart te vegen.

Bron: telegraaf.nl

Ben ik de enige die bang is voor een derde wereldoorlog op korte termijn?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-08-08 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Re: Aanval op Iran verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:06

Nee hoor, zeker nu china en rusland samenspannen. Is ook al een groot potentieel groot gevaar Nagelbijten / Gniffelen
Ze zijn apart niet te vertrouwen laat staan samen aan één kant Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:07

Rusland zit met Georgië te rotzooien, Amerika valt Balkanland na Balkanland binnen... No Cheer

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:07

Rock schreef:
Rusland zit met Georgië te rotzooien, Amerika valt Balkanland na Balkanland binnen... No Cheer

Ik ben er ook bang van, als ik de verhalen hoor van vroeger. Wat mijn oma heeft gezien/ afgezien.
Dan denk ik er liever niet aan Nagelbijten / Gniffelen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:47

Ik ben er ook wel bang voor, vooral sinds dat Rusland en Georgie met elkaar overhoop liggen!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:52

Bah nou.. ik probeer er niet teveel aan te denken , maar het komt steeds dichterbij.
Bah stomme lui, waarom laten ze elkaar niet gewoon met rust?

Veel paragnosten hebben in de afgelopen jaren ook voorspeld dat er een 3e wereldoorlog zou komen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:55

China staat trouwens niet achter de actie van Rusland in Georgië. Tijdens de top van Azië landen een paar dagen geleden kwam Rusland van een koude kermis thuis, geen steun vanuit Azië Go jij! Go jij!

Amerika for world domination Misselijk en onze Harry Potter die er blind achteraan rent . Ik hou mn hart vast.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:56

Juliette86 schreef:
China staat trouwens niet achter de actie van Rusland in Georgië. Tijdens de top van Azië landen een paar dagen geleden kwam Rusland van een koude kermis thuis, geen steun vanuit Azië Go jij! Go jij!

Amerika for world domination Misselijk en onze Harry Potter die er blind achteraan rent :n . Ik hou mn hart vast.

Ja echt belachelijk he!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:57

Is dit dan de laatste stuiptrekking van Bush? Ik mag het hopen!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:57

Ja, mag hopen dat die nieuwe niet zo oorlogslustig is!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:59

Ja en dan nog afwachten wat de volgende president gaat doen want USA is nu eenmaal een oorlogszuchtig land en ziet altijd overal wel weer een reden om al die belastingcenten van de arme Armerikanen ergens in te pompen.
Obama gaat vást weer richting Afghanistan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 13:00

Nee, ik denk dat het met Obama wel mee zal vallen. De democraten zijn tot nu toe net iets minder oorlogzuchtig gebleken... Maar we zullen moeten zien...

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 13:01

Ik denk ook dat Obama wel mee valt.
Maar er worden wel vaker voorspellingen gedaan over oorlogen dus ik moet het eerst zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 13:11

Ik heb ook wel vertrouwen in Obama. Lachen Meer dan in Bush.. Maarja, dat heb je meestal in het begin. Who knows what comes.. Over die oorlogen, dat wordt idd erg vaak voorspeld *media media media*. Het is eng, maar eerst zien (liever niet natuurlijk) dan geloven. Misschien komt er pas over 80 jaar een 3e WO, of kom ik morgen onder een auto of whatever en maak ik het geeneens mee..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-08-08 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 13:11

Probleem is alleen dat wanneer Bush deze puinhoop nog verder laat escaleren en daar heel het midden oosten en Rusland bij gaat betrekken dat Obama echt niet kan zeggen; het was gezellig en tot ziens. Met het terugtrekken van alle troepen is de "oorlog" echt niet ineens vertrokken alsof het nooit bestaan heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 13:12

Juliette86 schreef:
Probleem is alleen dat wanneer Bush deze puinhoop nog verder laat escaleren en daar heel het midden oosten en Rusland bij gaat betrekken dat Obama echt niet kan zeggen; het was gezellig en tot ziens. Met het terugtrekken van alle troepen is de "oorlog" echt niet ineens vertrokken alsof het nooit bestaan heeft.

True. Obama zal het moeilijk krijgen, dat sowieso. Ja

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 13:35

Ik geloof niet dat de volgende pres. het ooit zal kunnen gaan oplossen. Het blijft een politiek spelletje en het land wordt niet bestuurd door de pres. maar door alle mensen eromheen, alle mensen die alleen maar persoonlijk belang erbij hebben.
Ik geloof gewoon geen enkele van die viezeriken, oh zo mooie verhalen maar als het erop aan komt doen ze het allemaal in eigen belang en tja, als het in eigen land zo slecht gaat met de mensen, moet je de aandacht dáárvan afleiden en richt je gewoon even je pijlen op iets anders. De Amerikanen gaan nu op de fiets naar hun werk vanwege de gestegen olieprijzen en dreigden wat in opstand te komen, oh joh, dan vindt Bush wel weer even een zondebok om lekker dat patriottisme en saamhorigheid er weer in te brengen! En wat vinden ze zichzelf toch geweldig en fantastisch, bleh!

Maar goed, ik ben niet zo pro-Amerikaans en dat is nog zwakjes uitgedrukt….

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 13:44

Brr.. ik moet er niet aan denken. Vind die dreiging maar niets. Poetin die Amerika beschuldigd.. Men, als dat waar is Scheve mond

crossmonster schreef:
Bah nou.. ik probeer er niet teveel aan te denken , maar het komt steeds dichterbij.
Bah stomme lui, waarom laten ze elkaar niet gewoon met rust?

Veel paragnosten hebben in de afgelopen jaren ook voorspeld dat er een 3e wereldoorlog zou komen.....

Je gaat dan toch stiekem hopen dat paragnosten oplichters zijn. Ik wil GEEN derde wereld oorlog!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 13:50

Bedankt die viezeriken en oorlogsbeluste mensen er maar voor.
En waar denk je dat het uiteindelijk allemaal om draait? precies OLIE!!!
En in die landen zit…drie x raden: OLIE!!!
Waarom is er heibel in Amerika? precies: gestegen OLIEprijzen!
Conclusies??? Trek die maar voor jezelf
Gevolgen: kun je dan op je vingers natellen…en alleen maar hopen dat het zover niet zal komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 13:55

Wat Amerika doet met Rusland en het Midden Oosten zal me een hol wezen. Het grote probleem is dat met de huidige misselijke politieke spelletjes we ons als Europa (lees Nederland) ons nooit meer als Zwitserland kunnen opstellen. Amerika maakt er 1 grote puinhoop van en wij worden er in meegesleurd zonder ook maar enige inspraak of invloed.

Inderdaad ik wordt misselijk van dat hele circus daar rondom die verkiezingen. Het omlaag halen van het huidige beleid of je concurent is het laagste van het laagste wat je maar kan doen. Zelf roepen ze een hoop maar als je goed luisterd hoor je dat ze eigenlijk helemaal niets zeggen. Ja, lagere belastingen en gratis zorg klinkt heel mooi maar hij heeft volgens mij geen flauw idee dat dat geld ook ergens vandaan moet komen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:00

Obama ís nog niet eens gekozen hoor jongens Nagelbijten / Gniffelen Beetje voorbarig om daar meteen mee te gaan smijten Nagelbijten / Gniffelen
Daarnaast, laat Iran lekker met rust. O jee, ramp, Iran heeft kernwapens! So? Rolleyes Ze zijn echt niet de enige Nagelbijten / Gniffelen

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 15:19

Eerst bewijzen, dan geloven. Ze zijn niet de enige, maar wel gevaarlijk, maar ja dat zijn die maffe dronken Russen ook en ik denk dat die er ook nog wel een stuk of wat hebben staan. Zo n dronken maf zal eens op die rooie knop rammen, ben je mooi zuur. Maar goed, die staan toch op de VS gericht, zijn ze daar in 1 klap weg en Europa wordt geraakt door de fall-out…nóg erger!
Denk dat plaatjes ervan makkelijk op internet te vinden zullen zijn.
Obama kan wat mij betreft nog beter op die stoel komen dan zijn tegenstander overigens, dus kun je nagaan!

Wat is iedereen bang voor 3e WO? Ik denk dat het opraken van de olie, het verloederen van het milieu en klimaat nóg dreigender zijn om al te zwijgen over dodelijke ziektes en virussen die immuun lijken te worden: ebola, de pest, aids etc. Als moedertje natuur wraak gaat nemen, ben je denk ik nóg minder gelukkig. Ga liever meteen dood door een bom op mijn kop dan dood te moeten gaan aan ebola of de pest hoor…Klinkt even heel grof maar heb dan maar liever dat het in 1 klap is gebeurd…

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 15:37

Dit is een beetje als tegen iemand met vliegangst zeggen dat de kans dat je met de auto in een ongeluk terecht komt vele malen groter is. Maar je hebt helemaal gelijk hoor wat betreft andere dreigende zaken, die zijn ook zeker heel reeel. Maar het l*llige van een oorlog is dat je er geen invloed op hebt en dat je bijv. bombardementen niet kan voorkomen of kan verplaatsen, terwijl ze zo definitief zijn.

Ik wil geen derde wereld oorlog omdat ik graag oud wil worden, en dan het liefst zonder de ellende van een oorlog.
Gezien de traumatische ervaringen van onze voorvaderen lijkt me die wens heel logisch. Want wat als jij niet geraakt wordt door de bom, maar man, kinderen en ouders wel?

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 15:46

Ook dat, maar nu een WO zal niet zo zijn als de 1e en 2e WO, eenvoudigweg omdat er nu veel geavanceerdere wapens zijn die de hele wereld in 1 klap kunnen uitroeien. Ik hoop 1 ding: dat de AARDE wel overleeft…De natuur herstelt zich wel weer (in miljoenen jaren gezien dan…). Dan kan de directe impact van 1 enkele bom wel je complete familie raken maar zelf ga je uiteindelijk ook…fall out…wees dan maar blij dat het je familie dan bespaard is gebleven.

Op een oorlog heb je geen invloed nee, maar heb je dat wel dan in de olie-oorlog? In het uitbreken van ziektes? Nee, heb je ook niet. Enige wat je kunt doen is je eigen steentje bijdragen maar op wereldniveau gezien is het natuurlijk een schijntje.
Ik draag mijn steentje op mijn manier bij hoor maar ik denk meer voor mijn eigen gemoedsrust dan dat het echt invloed heeft. Flikker eerst al die luchtvervuilende fabrieken eens van de wereld af, stop met bomenkap en uitroeien van de regenwouden (genezende planten die nog niet eens allen ontdekt zullen zijn, diersoorten sterven per dag zoveel van uit etc. etc.).

Weet je wat ik werkelijk en misschien heel erg grof denk over al dat gebroei? laat ze lekker elkaar maar uitroeien en het ver van mijn bedje houden. En al die pro-leger mensen: als niemand ter wereld, maar dan ook wérkelijk niemand de wapens oppakt, dan hoeft er niemand te vechten, hoeven er geen (onschuldige) mensen te sterven.
En als finale nog een utopie die ik me heb laten vertellen: als over de hele wereld geen enkel leger meer zou bestaan, dus geen dure tanks en F16’s en al die ellende gemaakt zouden worden, zóveel kost het leger…dan zou iedereen in de hele wereld maar 2 dagen hoeven te werken, geen staatsschulden bestaan en niemand ooit meer honger hebben. Fantastisch toch? maar ja, dat is maar even een utopie natuurlijk want mens blijft mens en mensen willen macht…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:23

Trouwens geen slecht woord over de Telegraaf verder, maar dit stukje kómt wel uit de telegraaf. En die zijn heel goed in dingen opblazen (figuurlijk Knipoog) en onrust zaaien..........