Leraren gewapend voor de klas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

esperance

Leraren gewapend voor de klas.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 13:29

HOUSTON - Een plattelandsdistrict in Texas geeft leraren toestemming om gewapend voor de klas te gaan staan.

Volgens deskundigen gaat het om een primeur voor de VS. In scholen in dat land kwam het de afgelopen jaren vaker tot schietpartijen met dodelijke afloop. Daarom is het een kwestie van 'gezond verstand' dat leraren in het kleine Harrold Independent School District gewapend voor de klas gaan staan, aldus districtsbestuurder David Thweatt.

Bron: http://www.destentor.nl/algemeen/buiten ... e-klas.ece

Wat vinden jullie daar nou van?
Zal het echt helpen? Denk het zelf eigenlijk niet zo. De leraren zullen zich misschien wel wat veiliger voelen.
Vind het eigenlijk niet kunnen. Het gaat wel erg ver zeg..

Dana82

Re: Leraren gewapend voor de klas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:32

Moet daar eigenlijk stiekem om lachen. Precies of dat gaat helpen! Zie je zo'n leraar al wat leerlingen omver schieten, ja misschien, als er eentje helemaal doordraait van zo'n stel pubers...

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:33

Zo, dit gaat wel heel erg ver. Ik zou me als leerling wat ongemakkelijk voelen. Maargoed, de leerlingen zijn daar dus waarschijnlijk wel gewend aan wapens e.d.
Als leraar zijnde zou ik het wel fijn vinden. Lastig hoor.

Blij dat ik in Nederland woon. Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:34

Dat is toch al een oud feit hoor, is nog een overblijfsel van de schoolmassamoorden.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:37

Ik zie het al voor me, leraar Wiskunde die met een uzi op de klas gericht staat als ze het antwoord niet weten Nagelbijten / Gniffelen

Opzich is het wel begrijpelijk dat ze deze maatregelen gaan treffen. Er lopen tegenwoordig zoveel gekken rond en een aantal daarvan zullen wel in de klas zitten. En nu ben je tegenwoordig als leraar toch al snel de pineut...

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:12

Ik vind dit wel heel ver gaan..
Misschien dat de leraar zich met een wapen op zak veiliger zal voelen, maar ze zullen 'm toch niet mogen gebruiken en dat zullen de leerlingen vroeg of laat ook wel doorhebben en dan gaat het weer net als voorheen.
Tótdat een leraar echt helemaal doordraaid en misschien wel een keer de trekker overhaald op een leerling gericht...

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:13

dan ga ik dus mooi de les daar neit meer in hahah, als je dat een grote mond geeft ofzo en het staat ze niet aan schieten ze je gelijk neer !

ik vind het tever gaan

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:14

Ja en als je het vervolgens gebruikt draai je de bak in.. Juist.. Weer lekker krom. Clown

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:15

Nee. Dat is een lekker voorbeeld stellen voor je leerlingen. Lips are sealed
Ik vind het echt niet kunnen...

Sentido

Zo kun je door blijven redeneren met je "gezond" verstand, net zolang tot iedereen op de wereld in kogelvrije vesten en tot de tanden toe bewapend rondloopt.

@Joychuh: Maar is dit een goede oplossing dan? Het probleem zit hem er toch in dat die gekken aan wapens kunnen komen, en dat ze uberhoubt zo gek zijn.. Daar moeten oplossingen voor gezocht worden.

lesilla

Als de leraren in de tijden van de massamoorden een wapen hadden, zou dit veel levens gespaard hebben. Dus ik zie het nut er eigenlijk wel van in.

Maar sowieso kunnen we het wel voorstellen, het gaat over een vrije wapenwet land. Waar veiligheidsmensen in school rondlopen, en je door een metaalsensor moet gaan voor je binnen mag.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:36

Sentido: Nou ja, DE oplossing is het niet, maar ik begrijp best waarom ze deze maatregelen daar toepassen. Het is toch best vaak gebeurd dat er een leerling compleet door draait en in het wilde weg begint te schieten. Tja, als dan een leraar een geweer op zak heeft en die kan de leerling neerschieten, blijft de schade misschien beperkt...

Uiteraard moet het niet zo zijn dat de leraren zomaar op leerlingen gaan schieten, maar in tijden van nood, dus leerlingen die doordraaien en gaan schieten, vind ik het best wel kunnen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:37

Heb je in ieder geval een reden om je huiswerk wél te maken. Clown

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:38

De dag dat dit hier wordt ingevoerd stop ik met lesgeven Scheve mond
Dit staat wel heel ver af van de beginselen van het vak...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:40

Joyckuh schreef:
Sentido: Nou ja, DE oplossing is het niet, maar ik begrijp best waarom ze deze maatregelen daar toepassen. Het is toch best vaak gebeurd dat er een leerling compleet door draait en in het wilde weg begint te schieten. Tja, als dan een leraar een geweer op zak heeft en die kan de leerling neerschieten, blijft de schade misschien beperkt...

Uiteraard moet het niet zo zijn dat de leraren zomaar op leerlingen gaan schieten, maar in tijden van nood, dus leerlingen die doordraaien en gaan schieten, vind ik het best wel kunnen.

Inderdaad, maar ik snap jullie ook. Het blijft een gevaar want als de leraar dan eens doordraait.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:43

Mij lijkt het nou niet een goede oplossing, maar aan de andere kant is het net wat Joyckuh zegt.
Al moet die leraar dan ook zelf niet doordraaien...

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:18

Tjah, ik vind het gewoon niet kunnen. Ik snap dat het verschrikkelijk is wat daar allemaal gebeurt is en dat mensen graag een oplossing zien maar hierdoor kom je gewoon in een neerwaartse spiraal terecht. Wat komt hierna dan als dit niet goed blijkt te gaan?

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:20

Dat is lekker als je leraar geestelijk knapt ofzo weet je nooit of hij zomaar het vuur opent

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:28

Pelryo schreef:
Dat is lekker als je leraar geestelijk knapt ofzo weet je nooit of hij zomaar het vuur opent

Dat ook. Maar wat denk je van het feit dat een leraar ook een voorbeeld functie is. Zo worden die kinderen dus alleen maar aangeleerd dat het normaal is om met vuurwapens rond te lopen..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:30

Tellie schreef:
Pelryo schreef:

Dat ook. Maar wat denk je van het feit dat een leraar ook een voorbeeld functie is. Zo worden die kinderen dus alleen maar aangeleerd dat het normaal is om met vuurwapens rond te lopen..

Je vergeet wel dat het daar gewoon normaal is, veel kinderen daar krijgen een wapen voor hun tiende verjaardag.
Dat is het probleem van de vrije wapenwet Knipoog

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:33

katiavl schreef:
Je vergeet wel dat het daar gewoon normaal is, veel kinderen daar krijgen een wapen voor hun tiende verjaardag.

Dus omdat het daar normaal is moeten ze daar maar aan mee doen. Dat is toch alleen dat beeld van 'het is normaal om met vuurwapens te lopen' versterken. Zo gaat het alleen van kwaad tot erger. Dit probleem los je niet op door meer vuurwapens te gebruiken. Scheve mond

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:41

Probleem is niet het makkelijk kunnen krijgen van vuurwapens.
Maar de houding van de persoon die hem op zak heeft.
Er lopen in Canada procentueel gezien ong. net zoveel mensen met vuurwapens rond, maar daar is de cultuur anders en gebeuren er veel minder van dit soort dingen.
Het gevaar van een vuurwapen zit nl nog altijd in de houding van degene die het wapen vasthoud. Een vuurwapen kan nl niet zelf de trekker overhalen, dat moet de mens doen die het vastheeft.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:45

Tellie schreef:
katiavl schreef:

Dus omdat het daar normaal is moeten ze daar maar aan mee doen. Dat is toch alleen dat beeld van 'het is normaal om met vuurwapens te lopen' versterken. Zo gaat het alleen van kwaad tot erger. Dit probleem los je niet op door meer vuurwapens te gebruiken. Scheve mond

Dat zeg ik niet, ik haal alleen het punt aan dat de mentaliteit daar anders is.

Verder gaat de vrije wapenwet niet snel weggaan, de gemiddelde persoon daar vind het een recht om een wapen te bezitten. Zelfs na massamoorden was de meerderheid er nog voor. En waren er pro wapenwet propagandas.
Het probleem los je er niet mee op, maar het garandeert wel een stuk veiligheid. Soort symptoom bestrijding, maar beter dan niks.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 19:49

Pelryo schreef:

Daar dacht ik ook gelijk aan ja..

zo'n electrogun (of hoe het ook noemt) zou toch al wat beter zijn..
Iid wat los je hier mee op? Er zullen telkens meer leerlingen wapens mee gaan nemen, want ja als je leraar al gewapend is.. En dan automatisch buitenschooltijd ook. Kinderen/pubers krijgen woordwisselingen. En hup, daar heb je het weer..

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:01

Electroguns zijn ook dodelijk. Dusja, dat is net zo gevaarlijk. Bovendien loop je niet even naar een schutter toe om hem te stungunnen. Clown