Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Misser schreef:Wat zouden jullie ervan vinden als je een zakelijke brief kreeg met daarin zulke fouten?
Edit:
@Melkbus: die school zou ik dus inderdaad niet serieus nemen...
Misser schreef:Wat zouden jullie ervan vinden als je een zakelijke brief kreeg met daarin zulke fouten?
Juul schreef:Misser schreef:Wat zouden jullie ervan vinden als je een zakelijke brief kreeg met daarin zulke fouten?
Edit:
@Melkbus: die school zou ik dus inderdaad niet serieus nemen...
Ik zou het niet eens merken omdat ik het zelf niet weet.
katiavl schreef:Ik ook, als ik mensen daarop moet beoordelen vind ik zeer kortzichtig.
*gooit alle cursussen van universiteit uit het raam in elke cursus staat een foutje* Nemen we de hele universiteit gent ook niet meer serieus.![]()
Hoeveel topmensen, wetenschappers er zijn met niet perfecte spelling.....
Misser schreef:katiavl schreef:Ik ook, als ik mensen daarop moet beoordelen vind ik zeer kortzichtig.
*gooit alle cursussen van universiteit uit het raam in elke cursus staat een foutje* Nemen we de hele universiteit gent ook niet meer serieus.![]()
Hoeveel topmensen, wetenschappers er zijn met niet perfecte spelling.....
Ik zou het anders niet op prijs stellen als een school, die mijn kind moet leren spellen, zelf fouten maakt...
katiavl schreef:Ik ook, als ik mensen daarop moet beoordelen vind ik zeer kortzichtig.
Hoeveel topmensen, wetenschappers er zijn met niet perfecte spelling..... Menselijk wezen bestaat uit verschillende niveau's, spelling is misschien een klein procent dat talent/ intelligentie maakt.
Zwerte schreef:er staat nog in de stelling dat dyslectie een hele andere "discussie" is. Dat is gewoon een goede reden voor fouten en ik zie over het algemeen duidelijk verschil tussen een tekst van een dyslectisch persoon en iemand die uit luiheid/gebrek aan interesse/gebrek aan het inzicht waarom het belangrijk is etc. veel fouten maakt.
Totaal andere situatie lijkt mij! Iemand met dyslectie reken je niet op het taalgebruik af, daar kan je gewoon niks aan doen en zolang je je best doet is het toch goed? Vind ik ook voor mensen zonder dyslectie maar met ontzettend grove fouten die je soms ziet langskomen doe je in mijn ogen niet eens je best.