Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:De wolf in Frankrijk
Sinds 1992 zijn er waarnemingen van wolven in Frankrijk. In de Alpen, de grensstreek met Italië, in de Mercantour en daarbuiten. DNA-analyse heeft aangetoond dat deze dieren uit Italië komen. Tijdens de Tour de France werd er zelfs door boeren actie gevoerd tegen de wolven in de Alpen omdat er slachtoffers bij de schapen vielen. In 2005 schatte men dat er ongeveer 80 wolven in Frankrijk leven in 7 tot 11 roedels. Het jaar daarop wordt een aantal op meer dan honderd dieren geschat. Er is dat jaar een vergunning afgegeven om zes wolven af te schieten als deze meerdere malen schapen doden. In 2004 zijn er daadwerkelijk drie dieren afgeschoten. In de winter van 2004/2005 is er een permanente aanwezigheid van wolven vastgesteld in de volgende gebieden en Departementen van Frankrijk.
Citaat:Helaas vrees ik dat dit weer zo'n nieuwsbericht zonder vervolg wordt...
Miss_Montana schreef:Wolven gaan écht niet zomaar iemand aanvallen.
Oakland1990 schreef:Ligt het nou aan mij of blaffen wolven helemaal niet? Lijkt me ook heel sterk dat een wolf hem zou aanvallen, doden, en dan achterlaten. Zou hij zijn "buit" dan niet eerder meenemen of op zijn minst een stuk oppeuzelen?