Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Melissa schreef:Wat staat er als gedraging (overtreding) op je bon? of weet je dat niet?
KiWiKo schreef:dat is niet strafbaar dacht ik
www.boete.nl schreef:Geen voorrang verlenen
Aan bus bij bushalte € 75,00
Aan een blinde met blindenstok € 130,00
Aan een tram € 130,00
Aan in/uitstappen passagiers openbaar vervoer € 200,00
Aan overig verkeer bij achteruitrijden € 130,00
Aan overig verkeer bij keren € 130,00
Aan overig verkeer bij wegrijden € 130,00
Aan overig verkeer bij wisselen van rijstrook € 130,00
Aan overig verkeer komende uit een uitrit € 130,00
Aan overig verkeer oprijden inrit € 130,00
Aan trein/overweg blokkeren € 130,00
Aan voetganger op/bij zebrapad € 130,00
Militaire kolonne doorsnijden € 50,00
Waar dat verplicht is € 130,00
KiWiKo schreef:Ik dacht dat alleen misdrijven strafbaar waren![]()
![]()
![]()
ongelovelijk, de BV Nederland moet zelfs geld verdienen aan andermans ellende..............
knooopje schreef:ik heb dus hetzelfde megemaakt, alleen was ik degene die over het hoofd gezien werd,ik kreeg mijn auto en letselschade pas uitgekeerd toen de tegen partij de boete heeft betaald,ik heb daar dus dik een jaar op moeten wachten,omdat de tegenpartij ook de boete niet wou betalen.
je hebt een fout gemaakt en dat staat te boek als geen voorrang verleent,jij was fout door niet goed opgelet te hebben,waardoor je een ongeluk veroorzaakt,en dat je zelf net zo geschrokken bent en schade hebt opgelopen,is gewoon heel rot.ik werd ook over het hoofd gezien,en daar kon die meneer ook niks aan doen,hij had me niet gezien,anders rij je toch niet zomaar de weg op!
op het moment dat je de weg op rijd,geef je de ander geen voorang of je hem nu gezien hebt of niet.
lees net reacties van ik zou niet betalen en zo.
nou dat deed de gene dus ook niet die mij over het hoofd heeft gezien,waardoor ik 1 jaar moest wachten tot ik mijn auto uit betaald kreeg en 2 jaar voor mijn letsel schade,want het politie rapport word niet eerder vrij gegeven tot de boete betaald is!
en dat rapport heb je nodig,om je schade uit betaald te krijgen.
Ludora schreef:Dan zou je dus op zijn hoogts een boete van 130 euro mogen krijgen als het lijstje hierboven klopt.
Maar ik heb het nog nooit gehoord !! Wel balen dat je als slachtoffer dan op de hele zaak moet wachten.
Mijn man had een paar maanden geleden een ongeluk veroorzaakt, bij het wegrijden bij het stoplicht wilde hij naar een andere baan, kijkt over zijn schouder en wil naar de andere baan gaan en ineens staat zijn voorganger vol op de rem (oranje licht) Mijn man dus veroorzaker, maar geen boete gehad hoor en het slachtoffer heeft zijn schade al uitgekeerd gekregen !!
kaatjemuts schreef:zowiezo moet je, als je bezwaar maakt tegen de boete (altijd doen!!), moet je de boete eerst betalen, anders wordt het bedrag elke maand groter.
je moet eerst binnen 4 weken schriftelijk bezwaar maken, daarna kun je t evt voor laten komen.
omschrijf je probleem duidelijk en in gewone taal en controleer of de straat waar de boete op is uitgeschreven wel de juiste is. alleen daarop kan de boete al vernietigd worden.
hetzelfde geldt voor de 'cautie' (je mag antwoorden, maar bent niet verplicht), moet wel zijn gevraagd en aangetekend zijn op de bon. is dit niet gebeurd dan is de bon ook niet geldig (geldt alleen voor n staandehoudingsbon). zo zijn er heel veel dingen om onde bonnen uit te komen....
KiWiKo schreef:ongelovelijk, de BV Nederland moet zelfs geld verdienen aan andermans ellende..............