Moeder opgehangen peuter (3) vast..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SannevdM

Moeder opgehangen peuter (3) vast..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 19:49

STAPHORST - De 29-jarige moeder van de 3-jarige Andrea uit Staphorst is gisteravond aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij de dood van haar dochtertje, heeft het OM net in een verklaring laten weten.

Persverklaring OM Staphorst
Het levenloze lichaam van het meisje werd gistermiddag door familieleden hangend aan een touw in de woning van het gezin aangetroffen. Reanimatie mocht niet meer baten. Om de exacte doodsoorzaak vast te stellen wordt sectie op het lichaam verricht.

De echtgenoot en vader van de vier kinderen was op het moment dat het drama zich voltrok niet thuis. Volgens de hoofdofficier van Justitie waren twee kinderen wel in de woning aanwezig. Nadere medelingen hierover kon hij vanmiddag nog niet doen. De kinderen en de vader van het meisje worden in familiekring opgevangen. De vrouw wordt vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris.

Het is niet bekend of het gezin bekend was bij hulpverleningsinstanties. Volgens de gemeente Staphorst is dat niet het geval. Burgemeester Joop Alssema liet vanmiddag weten contact te hebben gehad met diverse hulpverleningsinstellingen en volgens hem is er geen hulpvraag geweest vanuit het gezin. Alssema zei geschokt te zijn door het gezinsdrama. Hij heeft inmiddels contact gehad met de familie en zijn deelneming betuigd.

Bron: http://www.destentor.nl/regio/nwoverijs ... 3-vast.ece

Het moet ook niet gekker worden. Het arme meisje, pas 3 jaar.

mr_blue

Re: Moeder opgehangen peuter (3) vast..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:03

ik wordt helemaal koud van dit soort dingen

hoe kan jeen weerloos kind zo iets aan doen kan er niet bij met m'n gevoel

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:04

Het was inmiddels duidelijk dat het gezin niet bekend was bij hulpinstanties.
Afschuwelijk, hoe kun je je kind zoiets aandoen.... hoewel eerst bewezen moet worden dat moeder er iets mee te maken heeft.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:05

en dat nog wel in Staphorst.....Nagelbijten / Gniffelen Zou dat kind zichzelf opgehangen hebben? Kan het niet geloven...

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:06

Oh verschrikkelijk.. Ik denk dat het wel duidelijk is wie het heeft gedaan.. Maar het moet eerst bewezen worden..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:31

Wat verschrikkelijk! Ook voor de 2 kinderen die toen ook thuis waren. Hoop dat diegene die dit heeft gedaan lang in de bak zal blijven..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:33

_Skess_ schreef:
en dat nog wel in Staphorst.....Nagelbijten / Gniffelen

Verward

Die snap ik niet.

Anyway, ik ben heel benieuwd wat er achter dit drama zit.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:35

Staphorst is heel Christelijk. Het gebruiken van voorbehoedsmiddelen is daar volgens de kerk streng verboden. Het krijgen van kinderen is daar ook erg belangrijk. Kinderen spelen daar een zeer belangrijke rol in de samenleving. Het krijgen van veel kinderen is daar zeer belangrijk. Een gezin bestaat uit minstens 4/5 kinderen.

Omdat kinderen daar zo belangrijk zijn, verbaast het me dat er een kind om het leven wordt gebracht in Staphorst Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:37

Ja, ik weet heel goed waar Staphorst om bekend staat. Maar de link met deze gebeurtenis snap ik toch echt niet. Alsof Staphorst voor 100% uit gereformeerde gezinnen bestaat en alsof dit soort dingen niet kunnen voorkomen in alle lagen en 'zuilen' van de bevolking. Maar goed, dat zal dan wel aan mij liggen.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:38

_Skess_ schreef:
Staphorst is heel Christelijk. Het gebruiken van voorbehoedsmiddelen is daar volgens de kerk streng verboden. Het krijgen van kinderen is daar ook erg belangrijk. Kinderen spelen daar een zeer belangrijke rol in de samenleving. Het krijgen van veel kinderen is daar zeer belangrijk. Een gezin bestaat uit minstens 4/5 kinderen.

Omdat kinderen daar zo belangrijk zijn, verbaast het me dat er een kind om het leven wordt gebracht in Staphorst;)

Vreemd, dat mensen in een dorp als Staphorst allemaal met een andere bril bekeken worden en over een kam geschoren worden...ook (streng) gelovigen zijn soms net mensen, en bovendien is het helemaal niet zeker of dit gezin ook zo streng gelovig is... in ieder geval vind ik het not-done om bij zo'n drama als dit deze Nagelbijten / Gniffelen smiley te gebruiken, alleen omdat het in Staphorst gebeurd is.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:39

Dat bedoelde ik idd te zeggen Beantsje.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:40

juist omdat ook in de krant stond dat het gezin gelovig is

Citaat:
Ook krijgt de vader pastorale steun van ds Tj de Jong van de Hersteld Hervormde Gemeente in Staphorst, waartoe het gezin behoort.

Volgens de 'uitermate geschokte' dominee waren er geen signalen dat het gezin in nood verkeerde. "Het is een keurig, net en plezierig gezin."
Laatst bijgewerkt door annastasia op 16-07-08 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:40

Ik scheer ze niet over een kam, maar Staphorst is gewoon heel christelijk. Ik heb er vlak in de buurt gewoont en heb het dus niet van een vreemde Knipoog

deze smiley Nagelbijten / Gniffelen betekend voor mij dat ik het erg vind. Heeft voor iedereen weer een andere betekenis.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:43

Het is nog helemaal niet duidelijk of de peuter door de moeder opgehangen is, lees ik uit het bericht. Scheve mond
Het wordt gebracht alsof de moeder het gedaan heeft, maar eerst maar even meerdere feiten afwachten. Ik weet ook hoe de media iets kan brengen.

Misschien heeft het kind zich opgehangen tijdens het spelen? Ik heb zelf een 3-jarige dochter, die je goed in de gaten moet houden. Niet dat het in dit geval zo hoeft te zijn, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat je je kind ophangt. Verdrietig
Maar goed, ik weet ook dat er een hoop idioten rond lopen die wel tot hele nare dingen in staat zijn. De krant staat er bol van, I know........

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:44

Alleen psychisch zeer verwarde mensen zijn tot dit soort dingen in staat, als de moeder het al gedaan heeft.
Helaas is geen enkele levensbeschouwelijke opvatting een recept tegen geestesziekten.

Mijn medeleven gaat uit naar de directe verwanten en betrokkenen, het zal je maar gebeuren... Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:46

Misschien was het helemaal niet de moeder.. ik weet niet hoe oud die andere kinderen waren die aanwezig waren toen het gebeurde.
Mijn vader en zijn broers hebben ook een keer 1 van hun bijna opgehangen in de schuur.. waren galgje aan het spelen, hele strop geknoopt zoals uit de films (een echte die dichttrekt dus niet een los lusje..) en toen viel perongeluk het krukje waar er 1 opstond. De rest stond rondom om de straf zogenaamd uit te spreken en dat dan allemaal om de beurt. Gelukkig konden ze snel het krukje terug zetten.. maar anders had ik een oom minder gehad nu.

Maar wat er daar is gebeurd.. hopelijk komen ze er snel achter..
Ik kan aan de ene kant niet voorstellen dat een moeder dit zou doen, maar ja, het is allang gebleken dat ouders wel tot zulke gruwelijkheden in staat zijn. We weten het niet, kunnen er niks over zeggen of over oordelen. Alleen afwachten wat de nieuwsberichten brengen.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:47

_Skess_ schreef:
Ik scheer ze niet over een kam, maar Staphorst is gewoon heel christelijk. Ik heb er vlak in de buurt gewoont en heb het dus niet van een vreemde Knipoog

deze smiley Nagelbijten / Gniffelen betekend voor mij dat ik het erg vind. Heeft voor iedereen weer een andere betekenis.

Het bijschrift van deze smiley is nagelbijten/gniffelen. Ik heb het dus opgevat als gniffelen.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:50

Dat was niet mijn gedachte achter deze smiley Knipoog

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:54

oh vreselijk!!!

ik kan er niet bij dat je je eigen kind wat zou aandoen.

ik heb zelf 2 kleine kinderen van 5 en bijna 3 maar ik heb al een k*tgevoel in mijn maag als ik ze streng toespreek!

ik wens de nabestaanden van het meisje heel veel sterkte toe!!!

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:57

vreselijk nieuws Boos!

als de moeder het gedaan heeft moet ze wel erg ver heen zijn lijkt me, als ik naar me kinderen kijk en die zijn echt niet altijd even lief hoor Knipoog maar ik zou het nooit maar dan ook nooit over me hart verkrijgen om ze iets aan te doen. geef ze niet eens een tikje over de vingers als hij stout is Verdrietig

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:59

Ik kan mijn dochter ook vaak achter het behang plakken Bloos , maar mijn god, ik hou echt zielsveel van haar Lovers en owee, als haar iets overkomt, laat staan dat ik haar zelf iets aan zou kunnen doen. Kan me er niets bij voorstellen, ook niet op de momenten dat ik gek van haar wordt. Clown

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:04

nee idd, zou het ook nooit kunnen maar ja wie weet in welke staat de moeder geweest is om tot deze eventuele daad te komen

lijkt me toch dat een drie jarige geen lussen kan knopen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:07

__baron__ schreef:
nee idd, zou het ook nooit kunnen maar ja wie weet in welke staat de moeder geweest is om tot deze eventuele daad te komen

lijkt me toch dat een drie jarige geen lussen kan knopen

Je hoeft daar geen lussen voor te knopen, het is al meer gebeurd zulke dramatische gebeurtenissen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:08

Mijn 3-jarige kan best een lus knopen, die is handiger dan je denkt. Niet bewust, maar ze speelt wel eens met de centimeter en die maakt ze met een lus rustig vast aan haar speelgoedbeesten e.d.
Dus ik denk dat dat wel degelijk mogelijk is of heb ik zo'n wonderkind?????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:12

In Staphorst wonen ook niet christelijke mensen hoor. Je hebt daar ook mensen die gewoon hun centjes uitgeven op zondag of op zondag staan te timmeren en niet iedereen loopt daar in klederdracht.

Als de moeder dit wel heeft gedaan en dan wel bij volle zinnen, mogen ze haar om mij part ook opknuppen. Zo erg vind ik het dat je een driejarig onschuldig kleutertje ophangt, daar zijn in mijn boek geen excuses voor te verzinnen. Een kindje dat al zijn vertrouwen in papa of mama heeft gesteld, wordt door zijn of haar meest geliefde persoon van de wereld geholpen, verschrikkelijk.
Met drie jaar jezelf ophangen lijkt me stug of broertjes of zusjes hebben het gedaan.