Meisje (17) doodgereden op Texel.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BabsieJana

Meisje (17) doodgereden op Texel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 18:33

[Bron]: http://www.noordhollandsdagblad.nl/

TEXEL -
De twee mannen van 20 en 21 jaar uit het Duitse Ratingen, die zondagavond op Texel de 17-jarige Afira Hof uit Wieringerwerf dodelijk aanreden, blijven in de cel. Het tweetal wordt donderdag voorgeleid aan de rechter-commissaris in Alkmaar. Maandagmiddag legden de ouders en zus van Afira, samen met personeel van het strandpaviljoen Paal 28, waar het meisje werkte, bloemen op de plek van het ongeval.

De 20-jarige automobilist reed Afira Hof op de Krimweg aan. Zij fietste daar samen met haar vriendin uit Schagen over het rijwielpad. De bestuurder, die naar later bleek ruim viermaal teveel alcohol op had, reed met een hoge snelheid en verloor in een bocht de macht over het stuur. Hij ging door de berm en raakte het meisje op het fietspad, voor hem rechts van de weg. Afira werd door de klap als het ware gelanceerd en belandde tientallen meters verderop in het weiland. Ze is vrijwel direct overleden. Er is vergeefs getracht haar te reanimeren. Haar vriendin liep een shock op maar raakte niet gewond.

De bestuurder stopte niet maar reed door op de doodlopende Krimweg. Aan het einde keerde hij om en reed nogmaals langs de plaats des onheils. Een omstander die hem tegen probeerde te houden moest opzij springen om niet aangereden te worden. Deze man, een 54-jarige toerist uit Apeldoorn, deed maandag aangifte wegens poging tot doodslag. Aan de hand van het kenteken kwam een agent in een onopvallende auto de verdachten op het spoor in het plaatsje De Waal. Hij volgde de auto en deze stopte op een teken van een opvallende politieauto op de Pontweg in Den Burg.

De Duitse verdachte heeft meegewerkt aan een ademanalyse. Hij blies 540 milligram alcohol (tot 90 milligram is toegestaan voor een beginnend bestuurder). Er is ook nog bloed afgenomen.

Het rijbewijs van de bestuurder is ingenomen en zijn auto is in beslag genomen. Omdat ook de passagier zich wellicht heeft schuldig gemaakt aan het verlaten van de plaats van het ongeval is ook hij aangehouden.

Op de foto buigen hulpverleners zich in het weiland over het slachtoffer. Op de voorgrond de beide fietsen van de meisjes als stille getuigen van het drama op de Krimweg.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeetje wat erg zeg.. Schrik hier wel van.. Het zal je kind maar wezen.. zomaar doodgereden door een dronken automobilist..

elinebakker

Re: Meisje (17) doodgereden op Texel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:38

Jeetje wat een naar verhaal weer.

Sterkte aan familie en vrienden.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:38

Jeetje, dit is wel heel erg.. en dan ook nog het lef hebben om weer terug erlangs te rijden en niet eens stoppen/uitwijken voor een ander die hem probeert te stoppen Scheve mond
Erg triest. sterkte aan familieleden en vrienden

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:41

Opsluiten die lui en voorlopig ook niet meer buiten laten komen! Boos!
Verschrikkelijk!

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:42

weer zo een gek die met drank op gaat rijden.
En dan nog doorrijden die mag zijn rijbewijs nooit terugkrijgen.
En laat hem maar lekker lang zitten.
Die ouders hebben levenslang hun kond is er niet meer.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:43

Vreselijk, veel sterkte aan ouders en familie,.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:44

Echt verschrikkelijk Huilen ......... Gewoon geen woorden voor... Heel veel sterkte voor de nabestaande!!

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:47

Ongelovelijk hoe mensen het toch weer in hun hoofd halen om met drank op achter het stuur te gaan zitten!!!
Vreselijk!!!
Sterkte voor de familie en vrienden en iedereen die haar gekend heeft!

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:05

doodknuppelen die gasten.. heb hier geen woorden voor.
sterkte aan haar ouders,vriendin,en iedereen die haar gekend heeft.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:18

Vreselijk dat dit soort dingen gebeuren... Heb er gewoon geen woorden voor. Wie gaat er nou met drank op rijden

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:25

Ken het meisje niet, maar heb wel op dr hyves bij dr foto een r.i.p berichtje gezet.
Echt vreselijk.. zo jong nog..
Hoop dat het meisje die erbij was die shock goed kan verwerken..
En sterkte voor de nabestaande.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:39

Jeetje wat vreselijk! Heel veel sterkte aan de familie en vrienden en vooral ook aan het meisje!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:42

Jeetje Scheve mond
Voor altijd die rijbewijs afpakken van die gast.... Scheve mond

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:50

Afschuwelijk, net wat je zegt, het zal je kind wezen...

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:02

Oh jemig hier ben ik even stil van. Het zal je maar gebeuren, je dochter van 17 doet vakantiewerk op texel, had zich al tijden verheugd op een zomer vol vrijheid en blijheid (stel ik me zo voor)... en prompt eindigt daar haar leventje door toedoen van zo'n ... #&@(##@$( (scheldwoord dat de boktcensuur ongetwijfeld niet zal doorstaan). Die gast hoeft voor mij nooit z'n rijbewijs meer terug te krijgen en mag best een behoorlijk deel van zijn leven achter de tralies doorbrengen! Ik hoop niet dat 'ze' zo'n slapjanus eraf laten komen met een l*llig taakstrafje. Die knapen waren ook nog maar 20 en 21, wat bezíélt zulke jongens nou??? Mijn diep medeleven voor de ouders, familie en vrienden van dit meisje Vriendjes zijn?

missblonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:05

echt verschrikkelijk sterkte voor de nabestaande

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:48

x_Marr schreef:
Jeetje Scheve mond
Voor altijd die rijbewijs afpakken van die gast.... Scheve mond

Van mij mag hij beschuldigd worden van moord of iets dergelijks!!
je hebt toch helemaal geen gevoel in je lijf als je gewoon doorrijd na zo'n ongeluk!!
Echt verschrikkelijk dit, helemaal als het zo dichtbij komt!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 07:13

Dit verhaal gaat over Afira, een van mijn vriendinnen. Helaas was het echt waar hoewel wij dat allemaal niet wilde geloven. Bijna onze hele vriendinnengroep is op vakantie en er wordt nu dus continue de halve wereld over en weer gebeld om elkaar op de hoogte te houden. De vakantiegangers zijn druk bezig met het verkrijgen van vliegtickets terug naar Nederland maar als dat op tijd voor de begravenis gaat lukken is nog maar de vraag.

Nog veel zuurder maakt het dat dit al de derde is binnen slechts een maand of 10. Twee hebben een scooterongeluk gehad en nu zij, aangereden. Dan denk je wel eens, wanneer ben ik aan de beurt? Hoevaak kun je zoiets meemaken? Dit zal toch wel de laatste zijn? En toch gebeurt het gewoon weer.

Nee het is onbegrijpelijk en heel erg verdrietig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:57

opsluiten en sleutel weg gooien
Zulke zak hoort nooit meer op straat...gewoon moord met voorbedachte rade

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 11:20

Theeglas schreef:
Dit verhaal gaat over Afira, een van mijn vriendinnen. Helaas was het echt waar hoewel wij dat allemaal niet wilde geloven. Bijna onze hele vriendinnengroep is op vakantie en er wordt nu dus continue de halve wereld over en weer gebeld om elkaar op de hoogte te houden. De vakantiegangers zijn druk bezig met het verkrijgen van vliegtickets terug naar Nederland maar als dat op tijd voor de begravenis gaat lukken is nog maar de vraag.

Nog veel zuurder maakt het dat dit al de derde is binnen slechts een maand of 10. Twee hebben een scooterongeluk gehad en nu zij, aangereden. Dan denk je wel eens, wanneer ben ik aan de beurt? Hoevaak kun je zoiets meemaken? Dit zal toch wel de laatste zijn? En toch gebeurt het gewoon weer.

Nee het is onbegrijpelijk en heel erg verdrietig.

Wat afschuwelijk zeg.. dat je dat zo van dichtbij meemaakt nu.. en de derde al.. Bloos! zo erg..

Meis heeeeel veel sterkte. Kusje

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:19

Bedankt, het zal weer een zware tijd worden. Zeker nu de laatste pas 1,5 maand geleden is komt dit dubbel zo hard aan.

Èen vriendin heeft een ticket kunnen regelen, komt bij mij slapen. Gelukkig maar. En nu duimen dat de rest het ook kan halen. Want je mag toch op z'n minst nog wel even afscheid nemen.

Die man moet inderdaad voor altijd achter slot en grendel, maar helaas krijg je daar Afira niet mee terug en wordt de pijn er niet minder op...

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:25

@Theeglas: wat vreselijk voor je om dit mee te maken! Heel erg veel sterkte de komdende periode en ik hoop dat haar vrienden nog op tijd voor de begravenis zijn..

Die kerels moeten inderdaad achter slot en grendel, bah!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:32

@ Theeglas: Sterkte.

Ik hoord het ook al snel gister omdat in zo'n dorp nieuws snel gaat. Ik kende haar niet, maar dat het iemand uit het dorp is grijpt je toch aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:37

Ik had het al ergens zien langskomen.. echt afschuwelijk...

Die gasten mogen ze levenslang opsluiten, ik snap niet dat er nog mensen met drank op achter het stuur kruipen. Kan daar met mijn hoofd echt niet bij. En van mij mogen ze ze ook gewoon langs de weg zetten en er dan vol met een auto op inrijden en wegrijden. Walgelijk dat soort lui!!

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:39

@ Theeglas: Sterkte.

Tjee zeg wat een naar verhaal. Ben er stil van..
Echt erg zo'n lui.. Die mag echt niet meer zijn rijbewijs terug krijgen..