Fordham, die in januari 2004 in de finale op Lakeside Mervyn King versloeg, is inmiddels 70 kilo afgevallen. Hij deed dat voor het oog van de tv-camera’s in een programma van ITV, waarin sterren afslanken. De darter werd vorig jaar januari opgenomen in een ziekenhuis met ademhalingsproblemen.
Andy Fordham (46), die door zijn baard en lange haar de bijnaam ‘The Viking’ draagt, neemt de schuld volledig op zich. ,,Ik heb in de loop der jaren genoeg waarschuwingen gehad van artsen.’’ De Engelsman raakte er aan gewend veel alcohol te drinken voor belangrijke partijen. De eigenaar van een bar in Dartford vertelde dat hij zich ook in zijn eigen zaak nauwelijks kon beheersen. ,,Gemiddeld dronk ik iedere avond twintig flesjes bier, daarna ging ik over op iets sterkers als vodka. Mijn record staat op zestig flessen bier op één dag. Ik vierde toen mijn huwelijksdag.’’
Manager Steve Mottershead hoopt dat Fordham snel kan terugkeren. ,,Ik denk dat alle dartsliefhebbers er zo over denken.’’
Bron: http://www.sportwereld.nl/darts/2432244 ... nodig.html
dit is één van de redenen dat ik dus geen donor ben, en let op mijn woorden dat hij nog voorang krijgt ook