Blinde redt geleidehond uit kaken staffordshire

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 00:08

bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/1448 ... tml?p=33,2

Citaat:
.

DEN HAAG - Een 53-jarige blinde Hagenaar is gewond geraakt toen hij met gevaar voor eigen leven zijn geleidehond uit de kaken van een agressieve American staffordshire redde.

De man, die uit angst voor represailles niet met zijn naam in de krant wil, liep vorige week in de duinen bij Scheveningen met zijn trouwe labrador Mauritz. "Ik laat hem vaak ook even loslopen in het uitrengebied daar. Hij speelt dan lekker met de andere honden die daar komen. Maar dit keer hoorde ik dat er eentje op hem afkwam die erg agressief klonk en steeds gromde."

Even later hoorde hij zijn blindengeleidehond ineens hard piepen en gillen. "Ik heb geen moment getwijfeld en ben om me heen gaan grijpen. Het lukte me om die stafford van Mauritz af te krijgen, maar toen werd ik ineens gebeten."

Met twee bebloede armen ging de man eerst naar huis, maar bracht uiteindelijk toch maar een bezoek aan het ziekenhuis. "Ik kreeg een tetanusprik, antibiotica en een hele zwik pijnstillers. Sindsdien durf ik de straat niet meer op", vertelt de aangeslagen man.

Schade

De man is vooral verbolgen over het feit dat de eigenaar van de agressieve hond niets deed om de honden uit elkaar te halen. "Over mijn verwondingen zei hij zelfs dat ik er maar niet tussen had moeten springen. Maar ik laat mijn hond toch niet aanvallen."

De Stichting KNGF Geleidenhonden is erg geschrokken door het drama rond een door hun getrainde viervoeter. "We maken ons grote zorgen over het herstel van de cliënt. En we moeten gaan beoordelen of Mauritz zijn werk nog goed kan doen. Eventuele schade zullen we zeker verhalen op de eigenaar van de staffordshire", aldus directrice Ellen Greve.

De Haagse politie heeft inmiddels een bijtrapport gemaakt en gaat aan de hand daarvan bekijken of de hond in beslag genomen moet worden.

Triest zo iets. Ik denk idd dat die blindegeleidehond zijn werk nooit meer goed zal doen.
Arm dier en arme man. Ach gut

En dan moet ie ook nog bang zijn voor represailles Bloos!

Orange_peach

Re: Blinde redt geleidehond uit kaken staffordshire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 00:16

Echt erg dat iemand dit moet meemaken
vind het erg dapper van deze blinde man dat hij zijn hond op deze manier redde, moet erg schrikwekkend zijn om iets te willen doen maar gewoon niet kunnen zien wat er mis gaat ...
Ik hoop dat de hond en zijn baasje hier geen letsels aan overhouden, dat ze beiden snel hun angst weer overwinnen en dat er een goede oplossing wordt gevonden!

die staffordshire moet in beslag genomen worden ... de eigenaar verdient eeecht geen hond!
x

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:50

Vreselijk dat die man en zijn hond dit heeft meegemaakt. Hij had het erover dat hij de hond daar vaker loslaat zodat zijn hond met de andere honden kan spelen. Hopelijk waren er meer mensen daar die het gezien hebben. Vind het toch belachelijk van de andere hondeneigenaar dat hij zegt: Dan had hij er maar niet tussen moeten springen. Je helpt je medemens hier toch in? En als je al weet dat je hond zo agressief is, laat je hem niet los waar andere honden, personen lopen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:53

Schandalig wat hier gebeurd is. Snap niet dat er zulk soort mensen in onze maatschappij leven. Ik hoop dat de man en Mauritz er weer bovenop komen. Ach gut

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:54

Tis toch ongelofelijk.
Je medemens help je toch, wat is dat nou toch.
En zeker iemand waarvan je ziet dat deze blind is.
Echt verschrikkelijk, zulke verhalen.
Dat de eigenaar van Staf er maar flink voor gestrafd wordt, dit is echt te gek voor woorden.

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 10:07

Het zal je maar gebeuren. Als je weet dat je hond zo agressief is laat je hem toch niet los. Zou bijna hetzelfde bij de eigenaar willen doen, geblindoekt in een hok zetten. En dan... tja dan zijn wij eigenlijk net zo erg als hijzelf. Maar ik hoop echt dat hij er niet met een waarschuwing vanaf komt. Waar gaat de maatschappij naartoe als dit getollereerd wordt?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 13:06

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 13:09

Stafford in beslag nemen en afmaken.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 13:27

Bah, wat ellendig voor die man. Hopelijk komen hij en zijn hond er snel weer bovenop.

Met normale omstandigheden zal ik nooit tussen vechtende honden springen, laat ze het maar uitzoeken. Meestal is de rang binnen een paar seconde bepaalt en is het voorgoed over.
Met een hulphond/blindegeleidehond vind ik het inderdaad een ander verhaal. Zeker wanneer je ziet dat de blinde man zijn hond probeert te helpen.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 13:57

Absurd!!! Ook dat niemand het lef heeft om die man te helpen!!

Ik hoop echt dat die man en zijn trouwe hond er boven op komen.

Wat de eigenaar van de andere hond betreft, die mag van mij wc's schoonmaken in de gevangenis!!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:01

Wat asociaal van de stafford eigenaar om dat te zeggen.
Als je hond toch met een andere hond gaat vechten dan probeer je ze toch uitelkaar te halen, al is het met een stok oid.
Niet te geloven dit, hoop dat die man en zijn hond er geen echte trauma's van overhouden, hij durft nu al de staat niet meer op

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:02

Adriana dat viel me ook op in het stukje, men stond erbij en keek ernaar. Als je dan ziet dat die man blind is en zijn hond wordt aangevallen dan help je toch?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:15

Absoluut!

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:24

bah bah, dat idd Niemand geholpen heeft en vooral de eigenaar van die "bijtgraage" american stafford niet en dan ook nog idd zo'n leuke lekkere uitspraak loslaten van:" ja dan had je er niet tussen moeten springen" nee wat had ie dan moeten doen, z'n hond laten vergammelen door die Keuter van hem? (sorry dat k 't zo zeg, en zijn zker ook mensen die wél goed omgaan met hun Stafford denk dat het idd 't beste is in belang van de hond (en voor andere honden en mensen)) om 'm te laten in slapen, want als ie eenmaal gebeten heeft zal hij blijven bijten.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:28

Arme man... arme hond!!
Ik snap best dat je bij een échte aanval er tussen springt hoor, dat heb ik ook een keer gedaan voor mijn hond... als de aanvallende hond niet stopt, moet je toch wat? (mijn hond was nog geen jaar oud, toonde zich onderdanig, en de hond bleef knokken...) Ik heb een litteken van een hoektand nog in mijn hand staan.

Of deze hond zijn werk nog kan doen, hangt ervanaf. Zolang hij geen lichamelijk letsel heeft waardoor hij niet kan werken, en geen enorme angst voor andere honden aan dit voorval overhoud, zou het moeten kunnen lukken...

Hoe dan ook... echt een verschrikking!!

Voor baas en hond... beterschap!

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:30

ah bah.. wat erg.. :S voor die man en die hond..
.. geen woorden voor, verschrikkelijk! Boos!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:56

slimmerik schreef:
De arme man moest er ook wel tussen springen. Hij is natuurlijk helemaal afhankelijk van zijn hond.

http://www.geleidehond.nl/nieuws.asp

idd wat stom dat die man zo denkt Scheve mond had je er maar niet tussen moeten springen... euh nou wat denk je van dat zn hond zn rechterhand is..

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 16:00

Adriana schreef:
Absurd!!! Ook dat niemand het lef heeft om die man te helpen!!

Ik hoop echt dat die man en zijn trouwe hond er boven op komen.

Wat de eigenaar van de andere hond betreft, die mag van mij wc's schoonmaken in de gevangenis!!

Met z'n eigen tandenborstel!! Clown

Belachelijk voor woorden dit. Arme man.
En arme mauritz, die stafford mag in beslag genomen worden.
Kijken of de stafford nog heroptevoeden is, anders inderdaad spuitje.

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 16:02

Quellian schreef:
Stafford in beslag nemen en afmaken.

Mee eens. De eigenaar mag daarnaast wat mij betreft een fikse boete krijgen.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 21:01

Wat vreselijk. Afmaken die staf. Volgende keer is het een kind...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 23:00

En dan zeggen ze dat een hond of een mens bijten verschillende soorten agressie is. Deze kon het iig allebei.

Begrijp uit het verhaal nog niet of de hond nu wel of niet in beslag is genomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:09

Het stoort me vreselijk dat niemand blijkbaar zo'n man of hond helpt.

Ik laat bij( normale)rassen ook de honden meestal uitvechten.Maar ben 2 x tussen de hond van mijn moeder en mijn eigen hond gekomen.Mijn ouders hadden een bull en deze had mijn kees vast.Als we hem niet hadden doen lossen had de kees er niet meer geweest.Ik heb de litekens ook op mijn hand.Maar liever dat dan geen hond.Hoe dom het dan ook mag zijn.

ik hoop dat voor deze blinde man en zijn hond alles nog in orde komt.

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:10

Nou, ik zou niet gelijk zeggen afmaken Verward
Het dier heeft een ander hond aangevallen, maar om een dier gelijk af te laten maken? Die eigenaar is totaal onverantwoord bezig, een dominante en vechtlustige hond mag je gewoon niet loslaten. Die moet zeker aansprakelijk gesteld worden.

Mijn herder was ook agressief en heeft ook meerdere honden gepakt. Niet omdat het zo'n verschrikkelijk valse hond was, maar omdat hij zelf altijd de 'underdog' was in zijn jongere jaren, hij werd altijd gegrepen (zelfs door de kleinste Jack Russells). Totdat er iets in hem knapte op tweejarige leeftijd, en reutjes van een bepaald ras aanvloog (oa Jack Russels). Gevolg was dat hij nooit meer los mocht.

Dus om gelijk te zeggen dat hij is afgemaakt is erg cru, ook al is het heel zielig voor de labrador... Die eigenaar, en alleen de eigenaar, was fout bezig.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 23:12

Als je weet dat staffords mensen levensgevaarlijk kunnen verwonden, honden en kinderen kunnen doodbijten, dan kan ik me best wel enige terughoudendheid voorstellen. Alhoewel een blinde man..... tja die help je....simpel zat. Ja

En natuurlijk afmaken. Die hond heeft zich echt gericht op die blinde man. Geen twijfel: spuit erin Ja

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:27

Volgens mij is die eigenaar van die stafford duidelijk ééntje van het soort "ik neem een stoere hond, want dat staat leuk bij m'n imago"... Zucht..

Geleidehondje en eigenaar komen er vast wel weer bovenop, maar ik kan me voorstellen dat het even flink schrikken is geweest voor beide