Gruwelijk verminkte vos gevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Gruwelijk verminkte vos gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 16:31

Citaat:
HAZERSWOUDE-DORP - Een doodgebloedde vos met afgesneden staart: het was de gruwelijke vondst die medewerkers van de dierenambulance afgelopen zondag deden.

Het verminkte dier zou wel eens de eerste in een serie kunnen zijn.
Dat vertelt Ginet Eijsackers van de dierenambulance Alphen aan den Rijn en omstreken. ,,Wij hebben het hier even over de toedracht gehad. Een paar jaar geleden was het ‘in’ om een vossenstaart aan helm of tas te dragen. Dat schijnt nu weer terug te komen. Maar het kan natuurlijk ook om een uit de hand gelopen grap gaan, we tasten voorlopig nog in het duister. Er zijn in elk geval geen andere gevallen bij ons bekend.’’
De vos werd gevonden aan de Burgemeester ten Heuvelhofweg in Hazerswoude-Dorp. ,,De vos had een forse wond in zijn buik, die vermoedelijk door een schot veroorzaakt is. Hij is doodgebloed, waarna de staart is afgesneden.’’ Inzittenden hebben het lijkje uit een auto gegooid. De dierenbescherming heeft aangifte gedaan. ,,Wij hopen dat getuigen zich nog zullen melden en dat het gaat om een eenmalig incident.’’

http://www.ad.nl/groenehart/alphen/2430 ... onden.html

Bron: http://www.ad.nl

Anoniem

Re: Gruwelijk verminkte vos gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 16:32

Waar gaat het heen met de wereld Verward En dat alles om mischien weer mee te doen met een rage?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 16:33

Wat een idioten

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 16:34

Ik krijg alleen al tranen als ik dit lees. Hier kan ik dus echt niet tegen hoor. Verdrietig
Ze zouden die mensen moeten opsluiten zonder licht of wat dan ook... Hamer

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 16:37

DAcht effe dat het om een Vos paard ging.. blijft even erg hoor, maar vond het al een raar idee..de staart van een paard afsnijden en het dier dat hierdoor doodbloedt..??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 16:41

jeetje he, ik snap dat niet, laat de dieren gwoon met rust! Dit is echt te erg gewoon Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 16:41

dacht ik ook even.

Arme vosje...
Wie doet nu zoiets, lekker dood laten bloeden... lekkere lange lijdensweg

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 16:44

Ik snap echt niet dat mensen dit kunnen doen! Zo'n onschuldig diertje.. Toen ik die foto zag kreeg ik echt wel brokken in mn keel.
Vind het al wagelijk als mensen van die dingen aan hun tassen hebben hangen, maar om het nou zelf te gaan doen??

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 17:05

Arm Vosje,

Het moet verschrikkeiljk zijn geweest voor dat vosje
Ach gut

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 17:08

Ik dacht dat ze een paard bedoelde met de kleur vos.. pas bij 'ze gooide het lijkje uit de auto' bedacht ik me..
erg zonde, dat zulke mensen bestaan, hou ingodsnaam komt het ook maar in je domme kop om zoiets walgelijks te doen.. Boos!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 18:59

Bah zeg wat een idioten! Boos!

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:01

vreselijk, dat mensen zoiets in hun hoofd kunnen halen :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 23:11

Aims schreef:
Vind het al wagelijk als mensen van die dingen aan hun tassen hebben hangen, maar om het nou zelf te gaan doen??

De meeste zijn gewoon mooi nep hoor... Knipoog
Pff idioten die dat doen zeg, maar ja worden vast niet gepakt zoals zo vaak helaas.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 23:13

heel erg triest dit tegenwoordig is niks of niemand meer veilig en een grap?? dan is dit wel een hele erge zieke grap.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 23:56

__Jesper schreef:
Waar gaat het heen met de wereld Verward En dat alles om mischien weer mee te doen met een rage?

Nou precies er lopen straks meer gekken rond dan "nomale" mensen Verward

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 23:59

Agut, die foto. Verdrietig Zo'n arm, onschuldig beestje, zo toegetakeld.
Wat een KLO.OTZAKKEN die dat gedaan hebben, stelletje zieken figuren.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 00:00

hier word ik dus echt misselijk van.
als ik ooit iemand in mn handen krijg die iets met wat voor dier dan ook flikt,grrrr.
ik word niet snel boos,maar het schijnt dat ik leuk uit kan halen:)
gadverdamme zeg,wat een verhaal weer.

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 00:07

sjonge jonge jonge... Verdrietig

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 00:07

Het blijkt uit dit verhaal maar weer wie hier de echte beesten zijn he?!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 00:09

Achterlijk zieke mensen

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 00:19

Op zich kan ik erin komen dat er soms vossen worden afgeschoten wanneer ze overlast veroorzaken of teveel zijn in een bepaald gebied.
Dat mensen dan de staart meenemen lijkt me dan ook nog niet zo'n probleem. Het is in ieder geval niet erger dan het lijk in zijn geheel achter te laten.

Ik krijg bij dit bericht echter de indruk dat het afschieten niet erg netjes, professioneel en/of humaan is gebeurd, en een duidelijk motief behalve de staart is ook niet genoemd. In dat geval kan ik het zeker niet goedkeuren wat hier is gebeurd. Áls het al nodig is om een vos af te schieten, doe het dan in ieder geval netjes en snel.

Over die rage met vossenstaarten:
De meeste van die staarten die overal aan werden gehangen zijn eigenlijk helemaal geen vossenstaarten, maar wasberenstaarten.
Vandaag was er op het nieuws dat er steeds meer wasberen in Nederland worden gesignaleerd. Deze exoten kunnen zich goed handhaven in onze natuur, hebben geen natuurlijke vijanden, graven holen (in bijvoorbeeld dijken) en eten eieren en jongen van (weide)vogels.

Misschien kunnen liefhebbers van staarten deze wasberen gebruiken als bron voor hun accessoires? Als ze het dan maar netter doen dan met deze vos is gebeurd.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 00:22

dat is vlakbij waar ik woon !

ik vind dat soort mensen zielig,, als je dat doet heb je toch wel hulp nodig..

hier in de buurt heb ik ook nog NOOIT een vos gezien ,, dus overlast zal er niet zijn lijkt me

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 00:49

oomens schreef:
Op zich kan ik erin komen dat er soms vossen worden afgeschoten wanneer ze overlast veroorzaken of teveel zijn in een bepaald gebied.
Dat mensen dan de staart meenemen lijkt me dan ook nog niet zo'n probleem. Het is in ieder geval niet erger dan het lijk in zijn geheel achter te laten.

Ik krijg bij dit bericht echter de indruk dat het afschieten niet erg netjes, professioneel en/of humaan is gebeurd, en een duidelijk motief behalve de staart is ook niet genoemd. In dat geval kan ik het zeker niet goedkeuren wat hier is gebeurd. Áls het al nodig is om een vos af te schieten, doe het dan in ieder geval netjes en snel.

De meeste van die staarten die overal aan werden gehangen zijn eigenlijk helemaal geen vossenstaarten, maar wasberenstaarten.
Vandaag was er op het nieuws dat er steeds meer wasberen in Nederland worden gesignaleerd. Deze exoten kunnen zich goed handhaven in onze natuur, hebben geen natuurlijke vijanden, graven holen (in bijvoorbeeld dijken) en eten eieren en jongen van (weide)vogels.

Misschien kunnen liefhebbers van staarten deze wasberen gebruiken als bron voor hun accessoires? Als ze het dan maar netter doen dan met deze vos is gebeurd.

Na mijn weten is bont verboden en dat is maar goed ook. Anders zie je nog veel meer van dit soort acties.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 01:17

MISTRAL94 schreef:
Na mijn weten is bont verboden en dat is maar goed ook. Anders zie je nog veel meer van dit soort acties.

Dan mag je toch wat beter gaan opletten.
Bont is niet verboden in Nederland, behalve wanneer het van beschermde diersoorten is of van soorten waarvan geen producten mogen worden verhandeld.
Het is in feite niets anders dan een stuk leer met de haren er nog aan. Wat denk je dat een lamsvachtje is? Precies, ook bont en legaal.

Bont mag volgens de wet ook gewoon gebruikt of gedragen worden, en er bestaan gewoon legale (grote) bedrijven die dieren (nertsen) fokken speciaal voor hun vacht.

Dat er een maatschappelijk taboe heerst op het dragen van bont, en dat een aantal dierenrechtenorganisaties tegen de nertsenfokkerij is, is weer iets anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:37

oomens schreef:

Dat soort werk moet je helemaal niet aan zulke 'liefhebbers' overlaten.

Laat dat gewoon over aan professionals die er tenminste wel verstand van hebben.