Citaat:In Amsterdam-Noord zijn zeker vier bedrijven door brand verwoest.
Het vuur brak 's middags rond 15.00 uur uit in een filiaal van Leen Bakker en sloeg al snel over naar de naastgelegen bedrijven, waaronder een kantoor van TNT Post.
58 mensen, onder wie 31 agenten, kregen ademhalingsproblemen. Veertien van hen moesten voor behandeling naar het ziekenhuis.
Omdat de rook de naastgelegen buurt introk, werden enkele straten, een school en een kinderdagverblijf geëvacueerd.
De bewoners van vijftig woningen mogen pas vrijdag terugkeren omdat de rook nog steeds in hun huis hangt.
De brand op het bedrijventerrein in Amsterdam-Noord was één van de grootste in Nederland in de afgelopen tien jaar, zegt de brandweer.
Informatienummer
Een groot gebied rondom de brandende gebouwen was afgezet. De rookwolken waren in de hele hoofdstad te zien.
De gemeente Amsterdam heeft een informatienummer geopend voor omwonenden: 14020
Dit is gisteren gebeurd. De school (ZMLK onderwijs) die ontruimd moest worden is de school waar ik op werk (tot gisteren, gisteren was toevallig mijn laatste dag!!). We waren bezig met het tuinfeest, volop spelletjes, eten, ouders, vrienden, collega's en alle kids natuurlijk. De rook kwam bij ons naar binnen via de voordeur, veel kids en collega's (waaronder ik) kregen ademhalingsproblemen. De rook sloeg echt op je. Ben samen met een collega naar boven gegaan in het gebouw waar ik was en heb alle lokalen gecontroleerd. Daarna moesten we er echt uit van de politie. Mijn spullen (tas met inhoud; camera, ID, pinpas, geld, zorgpas, sleutels, autosleutels etc) liggen nog in het andere gebouw. Mijn auto staat naast de Gamma die ook in de fik is gegaan (en er nu niks meer van over is), maar ik mocht er gisteren niet meer bij (je kon ook niks zien door de rook).
Ik heb nu net foto's op i'net gevonden waarop mijn auto te zien lijkt, ik hoop echt zó erg dat het hem is (hij stond niet op die plek, auto's zijn wrs verplaatst door politie), je kan het nummerbord niet zien.

M'n paard staat 18 km van huis en ik heb echt zó erg een auto nodig!! De kids en collega's zijn ongedeerd dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken

Alleen dat bord van de Gamma staat nog overeind..