Massazwangerschap op school VS

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Massazwangerschap op school VS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 18:35

Op een school in Glouchester in de Amerikaanse staat Massachusetts, zijn opmerkelijk veel jonge meisjes tegelijkertijd zwanger. Zeventien meisjes van nog geen zestien jaar oud, dat zijn vier keer zoveel zwangerschappen als de school normaal per jaar kent, verwachten een kindje.

De reden van de zwangerschappen kan directeur Joseph Sullivan niet vertellen. Sommige volwassenen geven veelgeziene films als Juno en Knocked Up de schuld voor het romantiseren van jonge, ongetrouwde moeders. Het lijkt erop dat de meisjes een pact gesloten hebben om allemaal tegelijkertijd zwanger te zijn en hun kinderen samen op te kunnen voeden.

In oktober van dit jaar werd er door de school aan de bel getrokken toen opmerkelijk veel meisjes een zwangerschapstest aanvroegen. In mei waren een aantal scholieren al een paar keer terug geweest voor de test. Volgens de directeur van de school leken sommige meiden ook extreem teleurgesteld als ze niet zwanger bleken.

De meisjes die het pact sloten om allemaal tegelijkertijd zwanger te raken, willen niet geïnterviewd worden. Ook hun ouders weigerden dit. Een oud-leerlinge van de school, Amanda Ireland, denkt dat ze wel weet waarom de meisjes zwanger zijn geraakt. Zelf is de 18-jarige Amanda in haar eerste jaar bevallen van een kindje. Zij merkte op hoe de meisjes die nu zwanger zijn haar regelmatig in de hallen op school benaderden en opmerkten dat zij echt geluk had dat ze een baby had. Volgens Amanda zijn de meisjes zwanger geraakt zodat ze iemand hebben die onvoorwaardelijk van ze houdt. "Ik heb nog proberen uit te leggen dat het moeilijk is je geliefd te voelen als een kind om drie uur 's nachts schreeuwt om gevoed te worden," aldus Amanda.

De school is nu aan het kijken welke mogelijkheden ze nog hebben om de seksuele voorlichting op school uit te breiden en om anticonceptiemiddelen uit te delen. Daarnaast gaan ze kijken hoe het verder moet met de opvang voor de baby's als de meiden na de zomervakantie weer naar school moeten.

Bron; fok.nl

jemig, ik vind dit best heftig, dat deze jonge meisjes opzettelijk zwanger proberen te worden met z'n allen.
Lijkt wel een hype..
Niks tegen tienermoeders hoor, vaak is dat ongepland, maar zulke jonge meiden, weten die uberhaupt waar ze aan beginnen?

LiNdA1986

Re: Massazwangerschap op school VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 19:31

Ja inderdaad, een hype!
Lekker vaag daar!
Vind het niet normaal!

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 19:34

dit is geen hype , meer een ziekte .
Niet slecht bedoelt.
Maar het brengt zoveel problemen.
Je wordt er echt niet beter op.
Het is wel leuk dat je samen iets doet , maar een baby ?

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 19:35

Ze sluiten zo'n 'pact', maar ze kennen de consequenties niet van hun daden. Hoe denken ze zo hun opleiding af te maken en nog kind te zijn? Hun hele jeugd vergooien ze zo. En de school moet er voor opdraaien door opvang te regelen. Ik vind dit niet normaal meer!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 19:39

Gatverdamme, net als van wat in engeland een poosje was, dat ze een pact sloten om zelfmoord te plegen...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 19:43

Mazzel-meid schreef:
Volgens Amanda zijn de meisjes zwanger geraakt zodat ze iemand hebben die onvoorwaardelijk van ze houdt. "Ik heb nog proberen uit te leggen dat het moeilijk is je geliefd te voelen als een kind om drie uur 's nachts schreeuwt om gevoed te worden," aldus Amanda.

De school is nu aan het kijken welke mogelijkheden ze nog hebben om de seksuele voorlichting op school uit te breiden en om anticonceptiemiddelen uit te delen. Daarnaast gaan ze kijken hoe het verder moet met de opvang voor de baby's als de meiden na de zomervakantie weer naar school moeten.

Bron; fok.nl

jemig, ik vind dit best heftig, dat deze jonge meisjes opzettelijk zwanger proberen te worden met z'n allen.
Lijkt wel een hype..
Niks tegen tienermoeders hoor, vaak is dat ongepland, maar zulke jonge meiden, weten die uberhaupt waar ze aan beginnen?

Als de motivatie inderdaad het onvoorwaardelijk houden van is hebben deze meiden een goede praatgroep en/of psych nodig ipv anticonceptie.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 19:48

Jeetje. Ik ben er wel even stil van zeg! Bloos!.

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 19:53

Zoiets gebeurd ook ech talleen in Amerika..

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 19:56

Ik hoorde het ook net op de radio, ik kreeg er spontaan een raar gevoel van Nagelbijten / Gniffelen
Als dat echt waar is, moeten die meisjes echt met iemand gaan praten.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:00

Raar verhaald..
Maar ik snap het waanbeeld van die meisjes ook wel een beetje..
Het verhaal dat je zwanger word een kindje krijgt die veel van jou houd en die samen met je goede vriendinen te gaan opvoeden.. Als je een sterke kinder wens hebt dan is dit wel een verhaal waarin je als meisje van 16 zo word mee gesleept Lachen

Blue_Dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:04

Miss_Malfoy schreef:
Gatverdamme, net als van wat in engeland een poosje was, dat ze een pact sloten om zelfmoord te plegen...

Serieus? want dat is wel heel erg..

Verder denk ik ook, dat deze meiden er later spijt van krijgen, als ze voor de rest van hun leven met een kind zitten..

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:15

Miss_Malfoy schreef:
Ja daar dacht ik ook aan. Nagelbijten / Gniffelen
Ik vind het erg zielig voor die kinderen, wat moet er van hun worden vraag ik me dan af.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:17

fiekhe schreef:
Miss_Malfoy schreef:
Ja daar dacht ik ook aan. Nagelbijten / Gniffelen
Ik vind het erg zielig voor die kinderen, wat moet er van hun worden vraag ik me dan af.

Inderdaad, kan me dat niet voorstellen. Zien ze echt niet in dat je met een kind, nergenst zult komen?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 20:19

Ben bang dat de kinderen hier idd de dupe van worden, als deze meisjes beseffen dat het allemaal niet zo leuk en makkelijk is...
Dat zelfmoordpact in Engeland was ook al zoiets raars ja Scheve mond

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:20

OMG! gezellig met de hele klas zwanger zijn. Nagelbijten / Gniffelen

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:20

Dat is wel heel erg cru gezegd Miss_Malfoy. Ook als tienermoeder kun je het nog ver schoppen, mits je maar je tijd goed weet in te delen en prioriteiten kunt stellen ed.

Ik vind het echt heel erg om te lezen dat meisjes nu al een pact sluiten om collectief zwanger te worden.
Het maak je jeugd toch voor een groot gedeelte tot een einde en je eigen gang gaan kan echt niet meer.
Bovendien worden de baby's vaak het slachtoffer van dit soort 'acties' en dat vind ik helemaal sneu.
Dat betekent niet natuurlijk dat je met een kind dus nergens meer kunt komen, dat ligt maar net aan je eigen instelling.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:30

Blinnii schreef:
Dat is wel heel erg cru gezegd Miss_Malfoy. Ook als tienermoeder kun je het nog ver schoppen, mits je maar je tijd goed weet in te delen en prioriteiten kunt stellen ed.

Ik vind het echt heel erg om te lezen dat meisjes nu al een pact sluiten om collectief zwanger te worden.
Het maak je jeugd toch voor een groot gedeelte tot een einde en je eigen gang gaan kan echt niet meer.
Bovendien worden de baby's vaak het slachtoffer van dit soort 'acties' en dat vind ik helemaal sneu.
Dat betekent niet natuurlijk dat je met een kind dus nergens meer kunt komen, dat ligt maar net aan je eigen instelling.

Sorry ik was iets te snel.
Ik weet niet hoe oud ze zijn, maar als ze dus moeten studeren, is dat kind waarschijnlijk op een leeftijd dat het 24 uur per dag een moeder nodig heeft... Scheve mond Das toch erg lastig.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:35

ben blij dat wij normale dingen hebben die een trent zijn ik moet er niet aan denken om nu al een kind te hebben gekke meiden daar

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:39

Miss_Malfoy ; Geeft niks. Lachen Het is zeker niet makkelijk om je leven voort te zetten zoals je dat misschien had willen doen, maar een kindje betekent natuurlijk niet dat je toekomstloos bent. Dat was het enige wat ik wilde zeggen. Knipoog

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:00

merrietje schreef:

Nee, hoor. In zuid afrika gebeuren soort gelijke dingen. Alleen dan op een dodelijk niveau. Bewust iemand verkrachten zodat die persoon ook aids krijgt. Aangezien aids daar taboe is willen de jongeren niet 'alleen' sterven, dus verkrachten ze een leeftijdsgenoot.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:43

Of de volwassen mannen verkrachten jonge meisjes of zelfs baby's omdat bepaalde stammen geloven dat je dan geneest. Scheve mond

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:46

Blinnii schreef:
Of de volwassen mannen verkrachten jonge meisjes of zelfs baby's omdat bepaalde stammen geloven dat je dan geneest. Scheve mond

Ja? dat is echt ziek!

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 20:28

Sammie schreef:
merrietje schreef:

Nee, hoor. In zuid afrika gebeuren soort gelijke dingen. Alleen dan op een dodelijk niveau. Bewust iemand verkrachten zodat die persoon ook aids krijgt. Aangezien aids daar taboe is willen de jongeren niet 'alleen' sterven, dus verkrachten ze een leeftijdsgenoot.

Ja goed, maar zo'n pact sluiten om allemaal zwanger te raken, als iemand dat zo noemt en ik moet er een land bij noemen, den kik toch ls eerst Amerika Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 20:48

was dat niet toevallig die school waar ze na een feestje een orgie hadden?

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:30

Lijkt me niets om naar mijn school te gaan en te vragen om een zwangerschapstest