Dronken baby geboren.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Robyn

Dronken baby geboren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 11:44

Bron: Spits

Dronken Baby geboren

WOENSDAG 11 JUNI 2008
In Polen heeft een compleet bezopen vrouw een dronken baby geworpen. Het kleine mensje kwam ter wereld met 2,9 promile alcohol in haar bloed, zo meldt de politie van Warschau.

De dokters alarmeerden de politie, na bleek dat de vrouw 1,2 promile alcohol in haar bloed had tijdens de bevalling. De moeder kan voor vijf jaar achter de tralies verdwijnen, wegens het in gevaar brengen van haar dochters gezondheid. "De dokters vrezen voor de impact op de verdere ontwikkeling", aldus een woordvoerder van de politie.

Ik vind dit echt ongelooflijk! Gelijk kind afpakken en zorgen dat deze vrouw nooit meer een kind kan maken..

piewie

Re: Dronken baby geboren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:47

te zot voor woorden

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:47

sorry maar dit is echt niet normaal :S hoe dom kun je zijn!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:48

Spits schreef:
In Polen heeft een compleet bezopen vrouw een dronken baby geworpen.

Geworpen? Tja, in zo'n geval is er ook geen ander woord voor denk ik. Clown

Hopelijk valt de schade voor het kleine meisje mee. Een fijne start is anders. Scheve mond

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:49

Robyn schreef:
Bron: Spits

Dronken Baby geboren

WOENSDAG 11 JUNI 2008
In Polen heeft een compleet bezopen vrouw een dronken baby geworpen. Het kleine mensje kwam ter wereld met 2,9 promile alcohol in haar bloed, zo meldt de politie van Warschau.

De dokters alarmeerden de politie, na bleek dat de vrouw 1,2 promile alcohol in haar bloed had tijdens de bevalling. De moeder kan voor vijf jaar achter de tralies verdwijnen, wegens het in gevaar brengen van haar dochters gezondheid. "De dokters vrezen voor de impact op de verdere ontwikkeling", aldus een woordvoerder van de politie.

Ik vind dit echt ongelooflijk! Gelijk kind afpakken en zorgen dat deze vrouw nooit meer een kind kan maken..

Zo zet je dit toch niet in een krant?!

Ik vind het ook te gek voor woorden, maar in de tijd waarin we nu leven, is het bijna normaal...Boos!

[edit] logische zin gemaakt.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:49

Arm kind....

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:52

En wat doe je dan met al die vrouwen die blijven roken als ze zwanger zijn? Wel eens een echo gezien wat er met de ongeboren baby gebeurd als de moeder inhaleert? Bleghhh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:55

Geworpen? Wat is ze, een beest? Nouja, eigenlijk wel een beetje, maar toch.
Belachelijk, zowel het nieuws zelf als hoe het in de krant wordt gezet.

Riemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:00

Ach ja, je moet maar zo denken dat deze mensen niet eens beter weten...
Zelfs hier in NL wordt nog gedacht dan alcohol, roken en drugs echt niet slecht is voor en tijdens de zwangerschap

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:02

Taalgebruik vind ik een beetje vaag.. maar goed.
Achtelijk zeg, lekker gezond voor je kind

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:05

Wow dat is echt niet normaal!! Hoe zou het met de hersentjes van het opgroeiende kindje zijn!! Wat een onverantwoordelijke moeder zeg!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:25

Ik vind het schandalig!
Moet je nagaan, als ze al dronken was tijdens de bevalling..
hoe het tijdens haar zwangerschap is gegaan..

Arm kind. Verdrietig Getekend voor het leven..en vrees ook voor zijn/haar ontwikkeling.

Sommige mensen kunnen gewoon beter geen kinderen krijgen Boos!

EDIT: taalgebruik is uiteraard niet zo netjes..maar ja ik kan er niet zo meezitten:
a) het is een gratis krant
b) verdiend zo'n vrouw respect? imo niet Bloos

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:54

Onvoorstelbaar dat er zulke domme mensen bestaan!
Arm kind!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:17

Als ik zoiets lees denk ik toch in de eerste plaats aan een serieus alcoholprobleem. Als je gezond bent in je hoofd haal je het volgens mij toch niet uit om zoiets te doen.

En dan acht ik tegelijkertijd de vrouw niet capabel om te zorgen voor een kind. Als ze al niet van de fles kan blijven wanneer ze moet bevallen, wil ik niet meemaken wat er gebeurd als ze niet van de fles kan blijven als ze op haar baby moet letten...
Kind laten plaatsen en voor het arme meisje hopen dat ze hier niet te veel schade van heeft ondervonden...
Triest toch eigenlijk, dat verslavende middelen mensen zo in hun greep kunnen hebben dat ze zelfs hun kind ervoor in levensgevaar willen laten lopen...

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:20

Ik weet niet zo goed wat hier nieuwswaardig aan is..
Hoeveel heroïne [en ander soort drugsverslaafde] baby's worden er dagelijks geboren. Je schrikt je rot als je de cijfers ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:21

Lizzle schreef:
Hoeveel heroïne [en ander soort drugsverslaafde] baby's worden er dagelijks geboren. Je schrikt je rot als je de cijfers ziet.

Maakt het niet minder belangrijk. Mag hopen dat we niet wennen aan dit soort dingen en dat het niet normaal wordt "omdat het toch al zovaak gebeurd."

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:36

Het taalgebruik in deze krant is meer gericht op de doelgroep; reizende studenten. Daarnaast laat de schrijver enigzins zijn mening doorschemeren in het bericht door deze woorden te gebruiken.

Kan me er niet aan storen. Vind het wel écht belachelijk dat dit kan gebeuren. Ik begrijp niet dat mensen kunnen blijven drinken (en roken for that matter) tijdens hun zwangerschap.

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 13:46

Om te bedenken dat je met 0,5 promille (of beginnend bestuurder 0,2) als niet meer mag rijden. Als je bijna 3 promile in je bloed hebt ben je gewoon stront lazerus. Ik wil niet weten wat dit voor schade heeft aangericht. Want als je met de bevalling al zoveel drinkt, wil ik idd niet weten wat er tijdens de zwangerschap allemaal in is gegaan.

Dat er ook veel kinderen worden geboren van heroineverslaafden maakt dit er niet minder erg op.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:48

Guernica schreef:
Lizzle schreef:

Maakt het niet minder belangrijk. Mag hopen dat we niet wennen aan dit soort dingen en dat het niet normaal wordt "omdat het toch al zovaak gebeurd."

Aan de ene kant geef ik je gelijk, maar mijns inziens bevestigen dit soort nieuwsberichten alleen maar de vooroordelen die Nederlanders over Polen hebben. In Nederland zie ik nergens dit soort berichten in de kranten staan, waarbij wordt vertelt wat er híer gebeurd.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:03

als slechts 1 alcoholconsumptie al schade aanricht aan een ongeboren kind, dan wil ik niet weten hoe het met dit arme meiske afloopt...

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 14:16

Wat heeft dit met vooroordelen te maken? Dat mens zuipt zelf zoveel, dat ze pools is heeft er volgens mij niets mee te maken. Als het in Belgie was gebeurd had het waarschijnlijk ook in de krant gestaan.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:36

Guernica schreef:
Lizzle schreef:

Ik vraag me af, als iedereen het zo ontzettend belangrijk vindt, waarom er dan niets aan gebeurt (of te laat)?

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:42

Robyn schreef:
Wat heeft dit met vooroordelen te maken? Dat mens zuipt zelf zoveel, dat ze pools is heeft er volgens mij niets mee te maken. Als het in Belgie was gebeurd had het waarschijnlijk ook in de krant gestaan.

Dat denk ik eigenlijk niet.
Waarom lees ik dan nooit in de krant dat er weer een baby verslaafd aan coke geboren wordt in een willekeurige stad in Nederland?

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:42

BraveSpots schreef:
Guernica schreef:

Ik vraag me af, als iedereen het zo ontzettend belangrijk vindt, waarom er dan niets aan gebeurt (of te laat)?

Dat vraag ik me bij heel veel dingen af, inderdaad. Sigaar

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 15:02

Lizzle schreef:
Dat denk ik eigenlijk niet.
Waarom lees ik dan nooit in de krant dat er weer een baby verslaafd aan coke geboren wordt in een willekeurige stad in Nederland?

Dit berichtje staat erin omdat dit het hoogste alcoholpromilage is wat ooit is gemeten bij een pasgeboren baby. Als elke baby die onder invloed van alcohol geboren wordt in de krant zou worden gemeld zou de krant denk ik ook vol staan. Net zoals bij alle heroineverslaafde baby's want daar worden er ook nog steeds schrikbarend veel van geboren, maar daar gaat het hier nu niet om. Begrijp ik nog steeds niet wat dit nou te maken zou hebben met vooroordelen tegen Polen..