waar gaat t met de wereld heen... stervende honden als kunst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mmouse

waar gaat t met de wereld heen... stervende honden als kunst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 18:11

Alweer gaat 'kunstenaar' Habacuc een hond laten sterven op de kunstbiënale in Midden Amerika. De jury heeft hem ondanks de massale protesten in oktober 2007 tóch uitgekozen om zijn land te komen vertegenwoordigen op deze prestigieuze expositie want ze vonden zijn 'kunstwerk' toch o zo origineel. Dit kunstwerk bestond uit het voor de ogen van het publiek laten sterven van een hond door uitdroging en verhongering... waar gaat het naar toe in de wereld als dit als kunst gezien wordt...

Wat voel ik me machteloos als het enige wat ik hiertegen kan doen het ondertekenen van een petitie is...

(gezien de ook jeugdige bezoekers van Bokt heb ik de gruwelijke foto's hier niet geplaatst...)

Mereltje_

Re: waar gaat t met de wereld heen... stervende honden als kunst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:35

Verschrikkelijk! Heb er verder eigenlijk geen woorden voor... Zo krom ook, dat dierenmishandeling niet toegestaan is, en dit 'kan' dan weer wél Nagelbijten / Gniffelen Hopelijk moet die 'kunstenaar' er snel mee stoppen!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:37

Wat ontzettend belachelijk. Niet normaal als dit onder kunst valt.. Misschien kan je de foto's plaatsen in link?

Maar kan je hier niet gewoon de dierenbescherming voor bellen dan? Of de dierenpolitie, als het toch in Amerika is.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:39

Belachelijk!
Inderdaad kunen de foto's niet via een link?
Jeetje en toen stonden wij machteloos!

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:00

waaom zou je hier in godsnaam de foto's van willen zien? Als mensen die willen zien spoor je deze 'man' alleen maar aan om hiermee verder te gaan Verward

Ik vind het een ziek en misselijkmakend iets...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:10

. Kunst. Tuurlijk.
Die vent is gewoon een zieke dierenmishandelaar die op deze manier zijn perverse, zieke handelingen toont zonder ervoor gestraft te worden...

Bah, dat dit toegestaan wordt zeg

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:10

Ik vind het ook ziek. Jeetje. Snap niet dat iemand dat kunst vind. Op zo'n manier komt het slechte in mij boven, god wat zou ik hém graag uitdrogen en uithongeren.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:20

Dierenmishandeling is in veel spaanstalige landen gedoogd of zelfs gerespecteerd...

Veel Spaanstalige landen kennen haast geen huisdierencultuur en hebben een heel ander beeld bij dieren. Ook veel rituelen (denk aan het bekende stierenvechten in Spanje, maar helaas ook vele anderen rituelen) betreffen een hoop dierenmishandeling.

Denk dat een petitie tekenen voor die ene hond weinig nut heeft maar dat je de kern moet aanpakken om echt iets te bereiken.

Vind het overigens wel verschrikkelijk, maar vind het dan weer jammer dat zoiets 'hot news' is, terwijl dierenmishandeling in deze landen een veel groter issue is. Daar hoor je dan weer nooit iets over.

Vind Nederlanders trouwens wel een beetje hypocriet hoor.. 1 stervende hond is o zo zielig.. maar kistkalveren, kooikippen, varkens castreren zonder verdoving, kippenvleesindustrie, kortom eigenlijk de hele bio-industrie daar zeggen de meeste mensen weer niks van en het grootste deel van de Nederlanders investeerd er zelfs dagelijks in.

Edit: spelfoutje Lachen
Laatst bijgewerkt door _Nelleke_ op 29-05-08 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:21

_Nelleke_ schreef:
Vind Nederlanders trouwens wel een beetje hypocriet hoor.. 1 stervende hond is o zo zielig.. maar kistkalveren, kooikippen, varkens castreren zonder verdoving, kippenvleesindustrie, kortom eigenlijk de hele bio-industrie daar zeggen de meeste mensen weer niks van en het grootste deel van de Nederlanders investeerd er zelfs dagelijks in.

Wie zegt dat ik dat niet zielig vind dan?

Ik denk trouwens dat dat ook te maken heeft met het feit dat veel Nederlanders meer begaan zijn met een hond omdat ze daar toch hun huisdier voor zich kunnen zien. Stel je voor dat het jóuw hond is. En je hebt minder snel zoiets van "stel je voor dat het míjn kip is". Want ja, meer mensen hebben nu eenmaal een hond dan een kip.
Laatst bijgewerkt door Ilzjuh op 29-05-08 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:22

Ik zeg toch ook de meeste mensen.. ik zeg niet iedereen. Clown

OnlyLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:25

_Nelleke_ schreef:

Helemaal mee eens Ja Daarom ben ik vegetariër.

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:25

Ik heb de foto's gezien een paar dagen geleden en ze spoken nog steeds door mijn hoofd. Mensen met een hapje en drankje die rondom die uitgehongerde hond stonden (niemand die dat dier aandacht schonk) en je zag deze hond, broodmager, iedere dag zwakker en zwakker worden.
Lag op de grond aan een korte ketting, koppie ineen. Kan echt wel janken dat mensen zoiets doen en vooral dat NIEMAND daar heeft ingegrepen. Hondje lag temidden van mensen, maar niemand die een vinger uitstak.Heel erg. Echt heel erg Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Parce op 29-05-08 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:26

Bah, echt ziekelijk is dat Wat een kunst zeg, echt geweldig!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:26

OnlyLoes schreef:
_Nelleke_ schreef:

Helemaal mee eens Ja Daarom ben ik vegetariër.

Ik overigens ook hoor. En ook biologische melk, boter en eieren e.d. Lachen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:39

Vreselijk, ik kan zoiets echt geen kunst noemen! Boos!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:45

Bah, wat vreselijk zeg! Het is maar wat je kunst noemt..
Kan er absoluut niet bij dat er niemand heeft ingegrepen en dat mensen er doodleuk naar staan hebben kijken...

[edit] Had al eerder gehoord van 'de stervende hond als kunst' via een doorstuurmail en daar stonden wel foto's bij.. Behoorlijk cru..

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:46

Deze heeft hier een paar dagen terug nog opgestaan:

[LZP] Verhongerde hond als kunststuk?

Ondanks dat blijft het vreselijk! Ik wil liever niet geloven dat er mensen zijn die naar zo iets verschrikkelijks durven te kijken en niet ingrijpen...

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:47

Verschrikkelijk. Ik walg van zulke mensen! Misselijk

OnlyLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:47

Aldewereld schreef:
Ik heb de foto's gezien een paar dagen geleden en ze spoken nog steeds door mijn hoofd. Mensen met een hapje en drankje die rondom die uitgehongerde hond stonden (niemand die dat dier aandacht schonk) en je zag deze hond, broodmager, iedere dag zwakker en zwakker worden.
Lag op de grond aan een korte ketting, koppie ineen. Kan echt wel janken dat mensen zoiets doen en vooral dat NIEMAND daar heeft ingegrepen. Hondje lag temidden van mensen, maar niemand die een vinger uitstak.Heel erg. Echt heel erg Verdrietig

Jeetje.. Verschrikkelijk! Wat een egoïstische, walgelijke, vreselijke mensen zijn dat zeg! Boos!
Ben blij dat ik het niet gezien heb.. Kan echt niet begrijpen dat mensen naar zoiets willen/kunnen kijken! Kunst.. Ja echtwel joh! Echt zo knap dat die man dat even verzint, en die uitvoering.. Wouw echt geweldig.. Nors opkijken

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:03

_Nelleke_ In spanje mag dat dan wel zo zijn (wat al erg genoeg is), de tentoonstelling vind plaats in midden amerika. Als mensen daar net zo dom zijn en zulke 'vreemde' (in mijn ogen) normen en waarden hebben.. Daar is dierenmishandeling namelijk wél een issue, dus ik hoop echt dat er daar wel iets aan gedaan wordt..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:12

OnlyLoes schreef:
Aldewereld schreef:

Jeetje.. Verschrikkelijk! Wat een egoïstische, walgelijke, vreselijke mensen zijn dat zeg! Boos!
Ben blij dat ik het niet gezien heb.. Kan echt niet begrijpen dat mensen naar zoiets willen/kunnen kijken! Kunst.. Ja echtwel joh! Echt zo knap dat die man dat even verzint, en die uitvoering.. Wouw echt geweldig.. Nors opkijken

Ongelofelijk dat die andere mensen dan niks doen, die zijn in mijn ogen net zo ziek! Boos!
Ik had dat dier echt gaan helpen.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:25

Wat ziek zeg. Laat dieren eens in hun waarde.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:37

BrittKitt schreef:
_Nelleke_ In spanje mag dat dan wel zo zijn (wat al erg genoeg is), de tentoonstelling vind plaats in midden amerika. Als mensen daar net zo dom zijn en zulke 'vreemde' (in mijn ogen) normen en waarden hebben.. Daar is dierenmishandeling namelijk wél een issue, dus ik hoop echt dat er daar wel iets aan gedaan wordt..

Ik had het niet over Spanje maar over Spaanstalige landen.. In veel midden en zuid amerikaanse landen spreken ze ook Spaans Clown

Maargoed, wat ik wilde aangeven is dat ik het cru vind dat er voor 1 hond een hele hijsa is.. terwijl er daar dagelijks honderden (danwelniet duizenden) honden en katten in erbarmelijke omstandigheden leven en op gruwelijke wijze sterven, waar je bijna nooit iets over hoort.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:53

_Nelleke_ schreef:
BrittKitt schreef:

Ik had het niet over Spanje maar over Spaanstalige landen.. In veel midden en zuid amerikaanse landen spreken ze ook Spaans Clown

Maargoed, wat ik wilde aangeven is dat ik het cru vind dat er voor 1 hond een hele hijsa is.. terwijl er daar dagelijks honderden (danwelniet duizenden) honden en katten in erbarmelijke omstandigheden leven en op gruwelijke wijze sterven, waar je bijna nooit iets over hoort.

Ik vind dit toch anders. In Nederland sterven bio-industrie dieren een zeer akelige dood (daarom doe ik er ook niet aan mee), in veel arme landen sterven dagelijks duizenden zwerfdieren en in het Midden Oosten worden ezeltjes afgebeuld omdat ze karren moeten trekken. Ik vind het wel een groot verschil dat dit hondje een 'kunstobject' is en daarom helemaal voor NIETS sterft, terwijl er zoveel potentiele mensen iets aan zouden kunnen doen. Met alle andere vormen van dierenleed ben ik 't ook niet eens, maar dat is ook voor een deel de 'harde wereld'. Die ezeltjes moeten werken omdat hun bazen anders niet kunnen eten en die zwerfdieren sterven vaak terwijl er in hetzelfde land in meerdere of mindere mate ook kinderen van de honger sterven. Of een dier is zielig terwijl niemand 't weet. En de bio-industrie dieren dienen tenminste nog als voedsel... maar dit, dit is zo ZINLOOS, en daarom vind ik het eigenlijk het allerergste... Niemand heeft iets aan zijn dood...

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:54

Als ik daar had gestaan had ik denk ik die hond meegenomen. Ze kunnen op zo'n moment echt allemaal m'n rug op. Laat niet zomaar zo'n dier daar lijden.