Psychisch onderzoek: noodzakelijk n.a.v. baby te koop op Eba

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Psychisch onderzoek: noodzakelijk n.a.v. baby te koop op Eba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 12:20

Zoals elders al aangegeven is staat er een artikel op www.nu.nl waarbij een Duitste vrouw haar zoontje op internet te koop aanbood op Ebay.

Ergens begrijp ik best dat men dit soort acties serieus moet nemen maar om zo'n vrouw meteen aan psychische test te onderwerpen gaat mij te ver; waarschijnlijk was het gewoon een flauwe grap.

Zijn jullie het daarover eens of denken jullie dat mensen die dergelijke advertenties plaatsen meteen moeten worden opgepakt, ongeacht welke intentie?

imo Kunnen ze dan een hoop mensen die hun afgeschreven, oude, önhandelbare"dieren te koop aanbieden dan ook gaan testen. Die mensen menen het nl wel echt. Clown

Ylana

Re: Psychisch onderzoek: noodzakelijk n.a.v. baby te koop op Eba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:24

Ik denk dat zo'n psychische test voor deze vrouw niet eens zo'n heel gek idee is...
Als is het maar om te kijken of ze eventueel hulp nodig heeft met het opvoeden van haar zoontje.
Ze gaf in de advertentie aan dat het vanwege het vele huilen was...
Misschien was dit haar roep om hulp...
Want wees nou eens eerlijk... als alles goed gaat verzin je het toch niet om een advertentie op Ebay te plaatsen...

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:28

ach, ik heb op marktplaats ook wel eens een advertentie zien staan van iemand die haar broertje te koop aanbood, voor elk aannemelijk bod. Duidelijk een grap, en ik moet zeggen dat ik die neiging ook wel gehad heb hoor, bij mijn broertje.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:32

Een broertje of zusje is iets héél anders dan je eigen kind.
Ik had vroeger ook best mijn broer op internet willen zetten... Hadden ze nog geld toe gekregen ook.
Maar ik zou toch niet goed bij mijn hoofd zijn om nu mijn eigen kindjes op internet te koop aan te bieden!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 12:34

sans6 schreef:
ach, ik heb op marktplaats ook wel eens een advertentie zien staan van iemand die haar broertje te koop aanbood, voor elk aannemelijk bod. Duidelijk een grap, en ik moet zeggen dat ik die neiging ook wel gehad heb hoor, bij mijn broertje.

HAHAHA!!! Haha!

Dat zou ik op het moment wel met een bepaalde collega willen idd, of het hoofd. Bloos

Mag weg voor elk aannemelijk bod, of gratis af te halen..

ERg he? Bloos

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 12:35

Ylana schreef:
Ik had vroeger ook best mijn broer op internet willen zetten... Hadden ze nog geld toe gekregen ook.
Maar ik zou toch niet goed bij mijn hoofd zijn om nu mijn eigen kindjes op internet te koop aan te bieden!

maar als dan iemand serieus is kun je toch zeggen:"Joh, was maar stom grapje?" Dan gebeurt er toch niks?

Misschien dat serieuse kopers in dit geval wel de Flippo's zijn! Knipoog

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:36

Nou, ze had geen bod gehad, dus in mijn ogen is er maar één flippo... Lachen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:36

ik denk dat het van de moeder inderdaad een schreeuw om hulp en aandacht is. Huilbaby's hebben een enorme impact op het gezin eromheen en je wordt letterlijk gek van het gejank.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:37

Ylana schreef:

nee ik moet er óók niet aan denken, mijn kindje is mijn alles, dus nee, zou ik ook niet doen nee. Maar goed, wij kunnen een ander alleen vóór de kop kijken en niet in de kop, dus ja, iedereen heeft een ander gevoel voor humor.

Zou blijken dat deze mevrouw het niet als grap ziet, ja dan moet er idd onderzoek gedaan worden.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 12:38

benangelique schreef:
ik denk dat het van de moeder inderdaad een schreeuw om hulp en aandacht is. Huilbaby's hebben een enorme impact op het gezin eromheen en je wordt letterlijk gek van het gejank.

Als het dan ff oplucht..misschien komen er dan wel bergen baby's op internet te staan..

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:43

Hm, kan ook een actie van de overheid zijn om illegale handel in baby's op te sporen???????

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 12:48

Zou het dan veel vaker gebeuren?..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 15:22

benangelique schreef:

IN Amerika knippen ze bij keffertjes de stembanden wel eens door. Misschien optie voor huilbaby's? (Oh jee, hangt nu psychiater boven mijn hoofd) Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:26

Nou, ik zie er zelf niet echt de humor van in om je kind op een verkoopsite te zetten. Echt niet.
Verder ken ik de omstandigheden niet, hoor, van dit verhaal (heb het amper gevolgd).

Oh, en over huilbaby's. Ik had ook zo'n onrustig kindje, die niet sliep, maar huilde. Inbakeren was ons wondermiddel. Ze miste gewoon geborgenheid, dus ze sliep lekker ingebakerd bij ons in bed. Werd ook aan alle kanten afgeraden, maar wat ben ik blij dat we het toch zo gedaan hebben. Ja
En nu hebben we het makkelijkste kind wat slapen betreft (ze is 3). Ze slaapt in het weekend zelfs uit tot ca. 10 uur. Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 15:29

Ja, dat deden ze bij mijn zus'd'r kindje ook, werkte formidabel, dat inbakenen, al vond ik het wel een sneu gezicht de eerste keer...

Klinkt goed verder!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:31

Ja, het is een heftig gezicht, maar als je ziet hoe rustig zo'n kind wordt, dan ben je zo om, hoor. Nikki heeft tot 15 maanden oud, ingebakerd geslapen (de laatste maanden in zo'n bakerzak, dan hebben ze wel wat meer vrijheid). Je moet wat, als je kind gewoon niet meer slaapt en zichzelf wakker houdt door onrustige bewegingen......

Maar ik ben blij dat die tijd voorbij is, want dat gehuil, man, door merg en been..... Verdrietig

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 15:32

ja, ik kan dus niet zo goed tegen dat geluid.
een van onze katten kan enorm jammeren. Dan krijg ik het Spaans benauwd.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:33

Hahaha, als onze Beer (kat) weer eens krols is, dan jankt ze ook de hele boel bij elkaar.... Herkenbaar.

Nee, dat huilen daar kan ik nog steeds niet goed tegen. Mijn hele zenuwstelsel schiet dan op hol. Nog steeds.....
Maar 'voor de grap' te koop zetten. Neee...... Ik zou niet meer zonder haar kunnen. Ze is mijn alles.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 15:35

Ik denk dat je als moeder nog meer bent afgestemd, zintuigelijk..

Ik denk dat het gewoon van je humor afhangt, ik vond de droge manier van adverteren erg grappig. Als het echter menens zou zijn, dan krijg ik ook jeuk, hoor!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:38

detour schreef:
Ik denk dat je als moeder nog meer bent afgestemd, zintuigelijk..

Ik denk dat het gewoon van je humor afhangt, ik vond de droge manier van adverteren erg grappig. Als het echter menens zou zijn, dan krijg ik ook jeuk, hoor!

Snap ik wel, hoor, dat je dat grappig vond, maar ik moet er niet aan denken om mijn kind zo voor alles en iedereen neer te zetten op zo'n site. Dat wil ik al niet eens met mijn paard, snap je? Knipoog

PB je later nog even uitgebreid terug, hoor, moet echt effe aan de slag hier. Time flies......

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 15:39

is goed hoor! Succes!

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:45

detour schreef:
Zoals elders al aangegeven is staat er een artikel op http://www.nu.nl waarbij een Duitste vrouw haar zoontje op internet te koop aanbood op Ebay.

Ergens begrijp ik best dat men dit soort acties serieus moet nemen maar om zo'n vrouw meteen aan psychische test te onderwerpen gaat mij te ver; waarschijnlijk was het gewoon een flauwe grap.

Zijn jullie het daarover eens of denken jullie dat mensen die dergelijke advertenties plaatsen meteen moeten worden opgepakt, ongeacht welke intentie?

imo Kunnen ze dan een hoop mensen die hun afgeschreven, oude, önhandelbare"dieren te koop aanbieden dan ook gaan testen. Die mensen menen het nl wel echt. Clown

psychische test lijkt me wel degelijk nodig.

alleen al als het om een grap gaat, heb je heel hard psychische hulp nodig.
pff, dit zijn toch geen geintjes.
Laatst bijgewerkt door rosanne1988 op 26-05-08 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:47

Die test lijkt me niet gek.
Mocht het zo erg niet met haar zijn is dat ook snel achterhaald...is het wel erg met haar gesteld heeft ze tenminste meteen goede hulp

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:58

Als je als moeder je baby voor de grap te koop zet ben je echt mesjogge! En als het geen grap is ook. Heel tercht dus dat onderzoek!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:51

runningkawa schreef:
Die test lijkt me niet gek.
Mocht het zo erg niet met haar zijn is dat ook snel achterhaald...is het wel erg met haar gesteld heeft ze tenminste meteen goede hulp

Vind ik ook, die test kan geen kwaad.