brand in TU delft

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verania

brand in TU delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 11:42

brand in de tu in delft
faculteit bouwkunde waarschijnlijk door kortsluiting koffiezetappartaat

http://www.ad.nl/denhaag/delft/2286891/Grote_brand_in_TU_Delft.html

http://www.ad.nl

DELFT - Een enorme brand heeft vanmorgen een groot deel van de faculteit Bouwkunde van de Technische Universiteit in Delft verwoest.

Niemand raakte gewond. Studenten en medewerkers konden het gebouw aan de Berlageweg tijdig verlaten. De brand woedt nog steeds en volgens bouwkundigen is er gevaar voor instorting.

De brand is omstreeks half tien ontstaan door kortsluiting in een koffieapparaat op de zevende verdieping. Grote zwarte rookpluimen waren tot op kilometers afstand zichtbaar. De brandweer moest vanwege de enorme hitte en de vallende brokstukken aanvankelijk een veilige afstand bewaren.

Bij de brand komen mogelijk asbestdampen vrij. Bewoners van met name de wijken Voorhof, Buitenhof en Tanthof worden geadviseerd om ramen en deuren gesloten te houden en niet naar buiten te gaan als dat niet strikt noodzakelijk is.

Volgens medewerkers was afgelopen weekeinde op de zevende etage een waterleiding gesprongen. Mogelijk is de kortsluiting het gevolg van de waterschade.

Milieu-inspecteurs zijn aanwezig om de hoeveelheid asbest in de lucht te meten. Gezien het bouwjaar van het gebouw van de faculteit bouwkunde bestaat de kans dat er asbestdampen vrijkomen.
Laatst bijgewerkt door Ann op 13-05-08 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Nieuwsartikel toegevoegd.

Mootje

Re: brand in TU delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 11:45

Ik zit nu op mijn werk in Vlaardingen en kan vanaf hier de rookwolken zien... Wel apart, de electriciteit niet afsluiten na een lekkage Bloos

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 13:04

Ik zit hier in Delft..Je ziet rookwolken en helaas ruiken wij het ook.

Net op de radio zeiden ze dat ze bang zijn voor instortingsgevaar, dus we zullen het zien/horen.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 13:08

mijn broer zit op school bij TU delft! Zijn toch geen mensen in gevaar he!?!

Edit:
*opgelucht* heb het filmpje net bekeken..niemand gewond ofzo gelukkig! sorry voor de te vroege reactie Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Evel_Knievel op 13-05-08 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 13:08

Macchiato schreef:
mijn broer zit op school bij TU delft! Zijn toch geen mensen in gevaar he!?!

Nee, iedereen heeft het gebouw op tijd kunnen verlaten volgens nu.nl.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 13:09

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 13:11

ja idd best wel heftig hoor zoon brand!

_Aise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 13:15

Zo inderdaad, en het is ook niet zo'n klein gebouwtje ook. Er zitten daar echt heel veel studenten en natuurlijk werknemers in de kantoren, dat zal wel een hoop gevolgen hebben waarschijnlijk.
Nou, schrikken hoor!

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 13:18

als het maar niet instort want dan zijn ze nog verder van huis
wij hadden dat hier al met een sporthal die door brand instorte en dan was al een hele hoop stof en gedoe laat staat n zoon hoog gebouw Gaaaap

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 13:28

Jee, heftig! Wij wonen ook vlakbij.

Er staat gelukkig idd dat iedereen het gebouw heeft verlaten. Vriendje studeert daar ook en rationeel gezien zou ik me dus geen zorgen hoeven te maken maar ik kan hem niet bereiken en dat vind ik toch niet zo'n heel tof gevoel. Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 13:32

Woon in 1 van de wijken waar het aangeraden word ramen en deuren te sluiten en binnen te blijven als het even kan. Houd me er maar braaf aan hoewel de zon wel verleidelijk is...

De gemeente is op mijn werk al gaan waarschuwen dat alles ook echt dicht moet blijven.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 13:37

Ja hier zien we de rook ook, ik krijg net een mail om ook de ramen etc. maar gesloten te houden.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 13:40

Jeetje dat ziet er wel erg heftig uit op de foto's. Hopelijk heeft het geen gevolgen voor de afstuderende studenten.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 13:43

De kans op instorten was geloof ik erg aanwezig..

Ik sta hier de paarden te doen, dus kan onmogelijk binnen blijven..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 13:46

Laatst bijgewerkt door Karin op 13-05-08 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 13:46

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 13:50

Ja, ik hoor dat het steeds erger word. Ben vanochtend al naar de paarden geweest, vanaf de weilanden kon je goed zien hoe erg de rookontwikkeling al was.

Jollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 13:51

Mijn paarden staan er vlakbij Nagelbijten / Gniffelen en het stinkt hier ook

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 14:05

volgens teletekst staat het gebouw op intorten en kunnen ze het niet bluyssen omdat de hoogwerker niet lang genoeg is Clown

Jollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 14:13

kelcy schreef:
volgens teletekst staat het gebouw op intorten en kunnen ze het niet bluyssen omdat de hoogwerker niet lang genoeg is Clown

Goed overna gedacht bij de ontwerp van het gebouw... en daar zit dan Bouwkunde in Vork

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 14:13

Humm heb ik dat, na mij HBO bouwkunde wilde ik misschien door gaan naar TU delft Bouwkunde.. dat kan voorlopig ook op me buik schrijven... Clown

Wat een brand is het zeg. Gelukkig niemand gewond Lachen

Wel erg dat een gebouw van afdeling bouwkunde, vrijsnel op in storten staat, je zou zeggen dat het daar goed moet zijn. En heel slecht met betrekking tot die lekage.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 14:34

Ik woon precies aan de andere kant van de weg (delfgauw) van dat gebouw. Had dus ook wat foto's vanuit mijn straat gemaakt ja. Onze kinderen mochten in eerste instantie ook niet de school verlaten om 12 uur en moesten allemaal overblijven.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:38

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:39

Heb net een filmpje gezien! Wat een rook zeg!

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:18

Het is inderdaad een flinke brand Scheve mond Ik studeer in Delft en toen ik vanmorgen van het ene gebouw naar het andere wilde zagen we ineens rookwolken en toen dus Bouwkunde in brand staan.. Brr, krijg er weer de kriebels van. Vanmiddag leek het even rustiger te worden (van een afstand gezien dan), tot inderdaad de brand oversloeg naar de oostkant.
Echt erg voor alle studenten die maanden aan (afstudeer)werk kwijt zijn en natuurlijk van alle andere dingen die verloren zijn. Maar gelukkig is iedereen veilig naar buiten gekomen.. dat is natuurlijk maar de vraag in een hoog gebouw.
Ben benieuwd hoe het er morgenochtend uit ziet.. Zal wel een triest gezicht zijn. In de TU-wijk zelf is verder niet echt gewaarschuwd om binnen te blijven, ik heb ook gewoon buiten gezeten, en ik begreep dat er tot in de middag geen hoge concentraties gevaarlijke stoffen zijn gemeten.

Tuurlijk is dat niet raar dat zo'n gebouw nu op instorten staat, heb je enig idee hoe snel zo'n brand alles aantast, zeker als er niet geblust kan worden!? Dat heeft weinig te maken met bouwkunde hè Knipoog Tsja, lekkage is natuurlijk niet goed, maar ach, daar kan je zo i.m.o. weinig over zeggen.