Geert Wilders wil fusie met Vlaanderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 13:27

De optie van een fusie tussen Nederland en Vlaanderen moet overwogen worden. Dat zegt de Nederlandse PVV-leider Geert Wilders vandaag in een interview met De Telegraaf. Wilders zegt dat de Vlamingen en de Walen elkaar zat zijn. Een fusie zou bovendien economisch goed zijn.

"Nederland krijgt er de haven van Antwerpen bij, een luchthaven, we hebben cultureel veel met elkaar gemeen, het zou goed zijn voor de werkgelegenheid, het zou ruimte geven, hun schoolsysteem is goed, de belastingen zijn lager", zegt Wilders van de Partij voor de Vrijheid (PVV).

"Dus laat premier Balkenende eens met zijn Vlaamse collega gaan praten om te kijken of er een nieuwe unie kan ontstaan." De PVV-voorman benadrukt dat een fusie wel vrijwillig moet zijn. "Het is niet de bedoeling dat we een of ander korps naar het zuiden sturen." Wilders stelt voor een referendum uit te schrijven in Nederland en Vlaanderen.

Toenadering tussen de PVV en het Vlaams Belang ziet Wilders niet zitten. Hij zegt in de krant niets met deze partij te maken te hebben, 'helemaal niet met buitenlandse partijen'. Wel zegt Wilders dat zijn partij zich oriënteert op de Europese Verkiezingen van volgend jaar. Bij welke fractie de PVV past, weet hij nog niet.

In het interview gaat Wilders ook kort in op de verschillen tussen zijn partij en die van de populaire Rita Verdonk, de ex-minister voor Integratie, die uit de liberale VVD-fractie werd gegooid en onlangs haar eigen partij Trots op Nederland boven de doopvont hield. "Wij hebben een mening waarvoor we steun zoeken en niet andersom. De PVV staat ergens voor. Wij gaan niet onze mening veranderen als veel mensen dat plots doen." (novum/sps/mvdb)

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buiten ... eren.dhtml

Nou, met alle respect maar Vlaanderen en Nederland samen? Frusty Doei, doei
Mooi niet! Het zijn twee héél verschillende volkeren met verschillende gewoontes ed. En ik heb gewoon iets met Wallonië, heb er ook familie wonen.

Dus, Belgen en Nederlanders, barst maar los en ik hoop op niet minder dan een heftige discussie voor een keer! Pling

Cyn_

Re: Geert Wilders wil fusie met Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 13:29

Denkt die Wilders dat dat zomaar kan ofzo ROFL Ik denk ook dat de rest van België dit niet leuk gaat vinden.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:54

Het ging 200 jaar geleden niet en nu zal het ook niet lukken. Wat voor domme ideeën heeft die kerel ook...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:21

Maakt niet uit wat er gebeurd, verschil zal er waarschijnlijk tóch altijd wel blijven hoor. Het zullen altijd nog wel 'De Nederlands' en 'De Belgen' blijven, een eenheid wordt het denk ik nooit.
Er zullen vast wel veel voordelen aanvast zitten, maar ben bang dat die ook snel wegvallen als het 1 land wordt.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 07:28

ach, gewoon Brabant en Limburg fuseren met Vlaanderen, met Eindhoven of Antwerpen als hoofdstad. Wiij wilden 200 jaar geleden ook al niet bij NL, zeker Limburg niet. Waar de vlamingen vandaan halen dat hun belastingcenten naar Nederland zouden verdwijnen ipv naar Wallonië, snap ik niet zo. Wallonie is een ontwikkelingsland, Nederland nou niet bepaald. Vraag is of de Nederlanders aan Vlaanderen willen betalen Knipoog Zo'n fusie zal beide volkeren veel kosten.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 09:31

Hij heeft veel te willen, maar ik vrees zo dat bijde kanten niet overlopen van entousiasme.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 14:42

Ik zie het nut er niet van in!

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 14:48

Hahahaah wat een onzin weer Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 14:54

Haha en Wallonie bij Frankrijk Vork Dan bestaat heel Belgie niet meer! Nee hoor, laat Belgie lekker Belgie zijn met de Walen en de Vlamingen. Het is een hartstikke leuk land en met die vijandigheid valt het imo ook best wel mee Knipoog

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 02:13

Ja, de vijandigheid is inderdaad meer quatch dan waarheid. Over all zijn we gewoon mensen en dat hele gedoe is meer een queeste tussen de politieke leiders. Leterme versus Elio di Rupo.
Bende nietstnutten ook Vork

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 05:17

Ah doe maar...gezellig toch Haha!

Nee, ik denk niet dat dit haalbaar is en zou ook niet weten waarom we dit zouden doen.
Laat Vlaanderen lekker Vlaanderen blijven en Nederland gewoon Nederland.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 06:49

de vlamingen zouden gek zijn als ze zich bij dit land zouden willen voegen Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 06:52

anderom ook..........
ik denk dat je er weinig mee opschiet,van beide kanten...

gekke wilders

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 06:54

wij als reserve belgen .. denk niet dat het gaat werken
als kan ik wel iets van begrip opwekken voor zijn standpunt
als alles geregeld is sta je economisch sterker ..
maar gevoelsmatig 1 land , neh dat zie ik echt niet gebeuren

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 18:45

KiWiKo schreef:
de vlamingen zouden gek zijn als ze zich bij dit land zouden willen voegen Lachen

Toch zijn er een hoop die het wel willen, gewoon om van die Waloniëers af te zijn.

Het voorstel van Wilders is best leuk, maar gaat natuurlijk nooit gebeuren. Voorop gesteld dat Nederland en Vlaanderen het zouden willen, is er natuurlijk nog een regering (gelegen in Brussel) en Wallonië (die als een wel erg klein land, met weinig economische ontwikkelingen verder moet gaan). Tenzij Wallonië en Frankrijk samen willen. Hahah Hup België weg.

Dit gaat nooit gebeuren, al zou ik in een referdum misschien nog wel voor ja stemmen ook.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 14-05-08 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 18:48

Een belgische vriend van me kwam gister ook al paniekrig op msn van, wát wil die politicus van jullie?

Ach, zei ik zo, das Geert Wilders. Die moet je niet al te serieus nemen. Koe

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 18:48

Wie wil van Vlamingen af, Wallonië die krijgen van ons teveel geld hoor.
Zie nederlandse bokkers graag, maar nu ook niet zo graag

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 00:10

We wonen net 2 jaar in Belgie en we missen NL voor geen meter. Als ze het in hun hoofd halen om B en NL samen te voegen, dan verhuizen we naar een ander land. Eindelijk van NL af, verzint Wilders dit weer. Wat heeft die vent, aandacht te kort / aandachtsgeil. Altijd van die domme ideeen en uitspraken. Zakelijk hebben we nog met NL te maken, maar verder is het Belgian rules.
Belgie en Nederland kan je niet vergelijken. 2 verschillende culturen. Al wonen we net 200 meter over de grens, het verschil is duidelijk te merken!!!!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 06:17

waarom ben je naar Belgie verhuisd?
gewoon nieuwsgierig hoor

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 08:21

geweldig, die politici. ROFL Laat maar mooi zo. Ik las gisteren een column in de krant, en zoals die mens zegt : witloof en asperges zijn wel onze specialiteiten, en geen Nederlandse. Nagelbijten / Gniffelen

Daarbij, dan kan ik niet meer op vakantie naar 't buitenland als ik naar Nederland wil. Haha!

Ach, de enige die problemen maken van Vlaanderen en Walllonië, zijn de politici, de gemiddelde Belg ligt daar toch niet wakker van ?

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:13

Snoevie schreef:
waarom ben je naar Belgie verhuisd?
gewoon nieuwsgierig hoor

Ik ken mijn man al zo'n 22 jaar en ik heb 20 jaar lang gehoord: IK WIL NAAR BELGIE!!!! Door omstandigheden is het na 20 jaar er van gekomen dat we naar Belgie zijn verhuisd.
De mentaliteit is hier anders, het weer is hier beter dan waar we gewoond hebben, de cultuur, het leven is rustiger en weinig stress. Kortom, we hadden het 20 jaar eerder moeten doen! Nooit meer terug naar NL.

jokari schreef:
Ach, de enige die problemen maken van Vlaanderen en Walllonië, zijn de politici, de gemiddelde Belg ligt daar toch niet wakker van ?

Zo gaat het meestal zo. Politiek heeft meer moeite dan de bewoners zelf. Als we om ons heen kijken dan heeft niemand problemen met een Wallonier en omgekeerd.
Belgie moet gewoon Belgie blijven en Nederland moet gewoon Nederland blijven.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 19:33

PhiaBink schreef:
Wallonier

een Waal. Lachen

(sorry Haha! )

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 22:03

Haha voor mij zou het wel heel gunstig uitkomen, vooral als VOOR september het gaat gebeuren Huilen van het lachen *wil in België gaan studeren maar mijn diploma is daar niet goed genoeg voor*

Maar jeetje.. Nee ik denk niet dat het gaat gebeuren.
Gaan we dan ook de naam van ons land veranderen?
Neldië? Belderland? Vlaanland? Nederen?
droom verder Geert!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 23:52

jokari schreef:
PhiaBink schreef:
Wallonier

een Waal. Lachen

(sorry Haha! )

Solly Haha! kzal het nie meer vergeten!!!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 08:20

[quote="PhiaBink
De mentaliteit is hier anders, het weer is hier beter dan waar we gewoond hebben, de cultuur, het leven is rustiger en weinig stress. Kortom, we hadden het 20 jaar eerder moeten doen! Nooit meer terug naar NL.
[/quote]

Hier wel een redelijke rij oneigenlijke argumenten, die wel heel gemakkelijk te weerleggen zijn.

Mentaliteit: De Limburgse mentaliteit is ook heel anders dan de groningse. Een herindeling zou daar niets aan veranderen volgens mij.

Cultuur: er zijn ook levensgrote cultuurverschillen binnen Nederland, ik zie dus ook niet hoe dat een herindeling dat zou veranderen.

Rustiger leven: in Limburg is het leven ook heel wat rustiger dan in pakweg Rotterdam. weinig te maken met herindeling.

Weinig stress: ook dat heeft weinig te maken met waar de landsgrenzen liggen.

Kortom, je bent verhuisd naar een andere regio. De invloed van de politiek daarop moet je niet teveel overschatten.

Een groter probleem is nou eenmaal de enorme kosten die zo'n operatie met zich meebrengen. E die wegen simpelweg niet op tegen de baten, waarvan ik me afvraag of die eigenlijk wel bestaan.