Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Vind wel dat er mensen zijn die niet meer terug mogen komen in de maatschappij!
Red_Savage schreef:Ik ben tegen. Doodstraf is niet meer terug te draaien, en als mensen dan de verkeerde hebben.
Daarbij vind ik het hoe dan ook niet kunnen dat opzettelijk een leven wordt afgenomen.
Wie is de mens om daar over te bepalen.
Lovely1 schreef:Vaak krijgen deze mensen een relatief lage gevangenisstraf met aanvullend TBS en komen daar vaak niet meer uit (in geval van echte ziekte). Daarnaast is de verpleegster in kwestie op dit moment vrijgelaten door fouten gemaakt tijdens het onderzoek en bestaat er een kans dat ze het toch niet gedaan heeft.
Juul schreef:Tegen. Een paar jaar in een celletje zonder leuke dingen vind ik een veel betere straf. Met doodstraf geef je mensen geen kans meer om te beteren, en iedereen verdiend die kans.
Maanling schreef:[naam] schreef:Tegen. Een paar jaar in een celletje zonder leuke dingen vind ik een veel betere straf. Met doodstraf geef je mensen geen kans meer om te beteren, en iedereen verdiend die kans.
Neehoor, als de daden té gruwelijk zijn, en iemand is gewoon in en in slecht, dan verdiend die zeker geen kans meer imo.
Red_Savage schreef:@Vjestagirl: Dat is idd een goeie. Dan lijkt me zoiets als levenslange behandeling (iig, zolang als nodig is) met veel voorzorgsmaatregelingen een optie?