4-jarigen gedwongen tot kickboxen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

4-jarigen gedwongen tot kickboxen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 12:30

Gitt

Re: 4-jarigen gedwongen tot kickboxen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 12:33

Vreselijk is dat zeg!! Dat laat je als ouder zijnde toch ook niet doen

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 12:35

zijn ze helemaal GEK geworden pff,
dat doe je je kind toch niet aan zeg.

rare lui op deze aardbol

upendo

Dat is echt idioot.
Dat filmpje daaronder ook, heb alleen het einde gekeken, dat "winnaartje" knielt ook meteen bij dat andere jochie..
Dat ouders zo ver kunnen gaan..

Kwanyin

Gaan later leuke persoonlijkheden worden die kinderen, als ze nu al aangemoedigd worden om elkaar tot moes te slaan wegens 'daar worden ze hard van'.
Ben ik blij dat ik een moeder had die me zei 'nee je mag het konijntje zo niet aaien dan doe je hem pijn'. Ik ben dan wel geen hard persoon, maar volgens mij mag ik daar de dag van vandaag alleen maar trots op zijn Haha! .

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 12:37

Vreselijk. ik heb er geen woorden voor.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 12:41

Dit is om te huilen! Er zijn zoveel dingen die in een mensenleven kunnen gebeuren en die een mens voorgoed kapot kunnen maken. Dit is helaas weer zo'n voorbeeld hoe ouders hun eigen kinderen in de vernieling helpen. Dat gezicht van dat meisje... Verdrietig Ach gut

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 12:44

Ziek! Ik kan niet begrijpen dat ouders dit met hun kind doen....Sommige mensen hadden nooit kinderen mogen krijgen!

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 12:45

ik hoor ze zegge.

"goh wat doet mijn kind het slecht op school"

jaaaaa door al die knallen pff maar goed wat doe je eraan.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 12:52

Dit gaat echt te ver. Dat je je kind vechtsport leert ok, maar dit is puur sensatie voor de ouders.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 12:54

Ziek.. Echt ziek.. Scheve mond Dat doe je je kind toch niet aan?!
Laat ze toch zelf een sport of hobby kiezen die ze leuk vinden!

xKatleentjex schreef:
Gaan later leuke persoonlijkheden worden die kinderen, als ze nu al aangemoedigd worden om elkaar tot moes te slaan wegens 'daar worden ze hard van'.

Even terzijde, Muay Thai is niet mekaar tot moes slaan Knipoog

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 12:58

Ik vind dat de ouders geen kinderen verdienen!!! Boos! Je kunt ze niet dwingen om gaan kickboksen en ze aanmoedigen in een ring. Whoosh! Laat ze zelf beslissen en dat is geen leuke sport wat ze moeten doen. Je kunt ze wel op speelse manier leren verdedigen zoals judo, maar dit is gewoon triest. Huilen

Wat mij betreft mogen de kinderen in een andere gezin gaan wonen waar ze wel liefde en geborgenheid krijgen. Duivel

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 13:08

Dit gaat echt te ver; te jong en een te harde sport. Laat die jonge kinderen eerst lekker beginnen met judo, eventueel karate, en dan als ze willen kunnen ze altijd nog door naar kickboxen, muay thai of iets dergelijks. Persoonlijk vindt ik dat je voor je 16e niet in de ring thuis hoort.

xKatleentjex schreef:

Om eerlijk te zijn; vechtsporten wordt je vooral heel veel discipline en respect bijgebracht. Zelf doe ik vanaf mijn twaalfde aan nunchaku, op een sportschool waar ook kickboxen, krav maga en freefight gegeven wordt. Stuk voor stuk keiharde jongens, maar die nooit iemand op straat zullen slaan!!! Dat is een regel die geldt binnen iedere sportschool, breek je die, behandel je de sensei (trainer) niet met respect, en dat laatste is iets wat je ten allen tijde wel doet!

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 13:12

Kan die niet gewoon gezien worden als een vorm van kindermishandeling?????? (ook al is er geen leeftijf gebonden aan dat vage boksen?? Er is toch wel een of andere mensen rechten organisatie die zich daar over kan buigen???)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 13:14

soesita schreef:
Dit is om te huilen! Er zijn zoveel dingen die in een mensenleven kunnen gebeuren en die een mens voorgoed kapot kunnen maken. Dit is helaas weer zo'n voorbeeld hoe ouders hun eigen kinderen in de vernieling helpen. Dat gezicht van dat meisje... Verdrietig Ach gut

Inderdaad.. Arm kind.. Verdrietig Huilen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 15:24

Gestoord!

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 16:06

Tjeetje zeg, wat een vresselijke iets!!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 16:15

dit is toch te zot voor woorden.....

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 17:18

This_is_me schreef:
Kan die niet gewoon gezien worden als een vorm van kindermishandeling?????? (ook al is er geen leeftijf gebonden aan dat vage boksen?? Er is toch wel een of andere mensen rechten organisatie die zich daar over kan buigen???)

Zoiets vroeg ik me inderdaad ook af toen ik dit zag ja...

Riejanne1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 17:23

Misselijk kinderen horen met elkaar te spelen op die leeftijd, niet tegen elkaar te vechten!
gadver, kan me echt niet voorstellen dat er zulke ouders bestaan Boos!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:24

mawaikee schreef:
Om eerlijk te zijn; vechtsporten wordt je vooral heel veel discipline en respect bijgebracht. Zelf doe ik vanaf mijn twaalfde aan nunchaku, op een sportschool waar ook kickboxen, krav maga en freefight gegeven wordt. Stuk voor stuk keiharde jongens, maar die nooit iemand op straat zullen slaan!!! Dat is een regel die geldt binnen iedere sportschool, breek je die, behandel je de sensei (trainer) niet met respect, en dat laatste is iets wat je ten allen tijde wel doet!

Maar dat is iets anders Knipoog .
Hier werk je aan respect voor elkaar, aan verdediging, aan eerlijkheid. De eerste kickbox-instructeur die tegen jouw zegt: "en nu leer ik je een goede slag voor een zielig zwak mens op zijn neus te slaan als hij per ongeluk je drankje omstoot op een feestje", mag van mijn part direct met zijn koffers naar de maan vliegen.

Hier gaat het om kinderen die zonder enige vorm van zelfbeheersing of respect elkaar maar het licht uit de ogen moeten kloppen. Heeft ook niets te maken met vechtsporten, gewoon pure aggresieve waanzin Lachen .

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:31

Sok schreef:
Even terzijde, Muay Thai is niet mekaar tot moes slaan Knipoog

Even voor de duidelijkheid, de echte sport zoals het hoort niet, maar aangezien er gesproken wordt van kleine kleuters/kinderen die met tranen in de ogen in de ring door hun ouders worden aangemoedigd om er flink op los te kloppen, noem ik dit in dezelfde categorie Knipoog .

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:52

[/quote]
Maar dat is iets anders Knipoog .
Hier werk je aan respect voor elkaar, aan verdediging, aan eerlijkheid. De eerste kickbox-instructeur die tegen jouw zegt: "en nu leer ik je een goede slag voor een zielig zwak mens op zijn neus te slaan als hij per ongeluk je drankje omstoot op een feestje", mag van mijn part direct met zijn koffers naar de maan vliegen.

Hier gaat het om kinderen die zonder enige vorm van zelfbeheersing of respect elkaar maar het licht uit de ogen moeten kloppen. Heeft ook niets te maken met vechtsporten, gewoon pure aggresieve waanzin Lachen .[/quote]

Groot gelijk in, zoals ik al zei ben ik hier ook absoluut geen voorstander van. Maar er is wel een verschil tussen trainingen en wedstrijden. En inderdaad, aangezien het nog kinderen zijn, die de zelfbeheersing, respect en technieken niet beheersen, vindt ik dus ook, zoals ik eerder zei, dat je niet voor je 16e in een ring thuis hoort

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 20:12

Gadverdamme wat is dit naar om te zien zeg Scheve mond

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:07

jeetje zeg ik doe zelf ook kickboksen en vind echt dat dit niks met vechtsport te maken heeft!

ieder die zo een kind laat sporten(trainer ,ouder of weet ik wie) is een grote prutser

dan is het in nederland wel iets beter geregeld al vind ik het zelf regeld over beschermijng en leeftijd