geen eigen tv meer voor tieners...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heb / had jij een eigen tv op je kamer als tiener?

ja
187 (60%)
nee
121 (39%)

Totaal aantal stemmen: 308

ikenindi

geen eigen tv meer voor tieners...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 15:06

Citaat:
Eigen tv is slecht voor tieners
Uitgegeven: 7 april 2008 14:18

Tieners die een tv in hun slaapkamer hebben, zijn over het algemeen ongezonder. Ook presteren zij minder goed op school.

In de studie gaven 62 procent van de Amerikaanse tieners aan een televisie in hun slaapkamer te hebben. Ook veel Nederlandse tieners hebben een eigen tv op hun kamer. In het onderzoek bleken tieners met een eigen televisie vijf uur meer tv te kijken per week dan hun tv-loze leeftijdsgenoten.

De Amerikaanse onderzoekers ontdekten dat meisjes met een televisie minder beweging kregen. Jongens in het bezit van een eigen televisie haalden minder hoge cijfers. Alle tieners eten ook minder groenten en fruit, drinken meer frisdrank en eten minder vaak met het hele gezin mee. Overigens hadden deze tieners geen hogere BMI dan tieners zonder eigen televisie.

Voor het onderzoek werden 781 tieners uit Minneapolis, met een leeftijd van tussen de vijftien en achttien, ondervraagd. Jongens blijken vaker in het bezit te zijn van een eigen tv dan meisjes. Ook bleek dat ouders met een hoog inkomen minder snel een tv in de slaapkamer van hun tiener toestaan.

bron: http://www.nu.nl/news.jsp?n=1514822&c=151&rss

opzich logisch nieuws wat iedereen kan verwachten. ik vraag me af of jullie als tiener een tv op je eigen kamer hebben of hadden en wat je er van vind dat ze dit zeggen?

Helderder

Re: geen eigen tv meer voor tieners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:09

Ik heb bewust geen TV op mijn kamer. Heb er wel lang over nagedacht want het lijkt me heerlijk; altijd een eigen TV en niet aan de wens van anderen hoeven aan te passen wat je gaat kijken.
Maar ik weet van mijzelf dat wanneer ik een TV op mijn kamer zou hebben ik 's avonds te laat ga slapen, teveel afleiding heb bij mijn huiswerk en weinig verder nog zou doen.

Resultaten verbazen mij dus ook niets.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:10

Ik vind het wel een beetje onzin moet ik zeggen.
Ik heb een eigen tv op m'n kamer, en ik eet gewoon mee met het gezin,
ik eet gewoon gezond, niet ongezonder als zonder tv iig, en op school gaat het niet slechter door m'n tv.
Ik kan zelf wel de discipline opbrengen om m'n tv uit te zetten tijdens het leren.
En ik ga veel liever paardrijden (dus bewegen) dan achter de tv te blijven hangen. Vork

Edit: Ik had toen ik 'm net had wel dat ik meer tv keek, maar nu niet meer hoor.
Vind het idd wel lekker, zelf kijken wat je wilt. En als ik moet gaan slapen doe ik dat ook.
Die paar keer dat ik het niet doe, word ik naar mijn idee niet ongezonder door. Tong uitsteken

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:13

Zelf had ik vanaf mijn vijftiende ongeveer wel een tv op mijn kamer en ik heb destijds best veel tv gekeken Bloos . In mijn tijd had je dan weer geen pc dus bokken e.d. was er niet bij Haha! , denk dat dit ook flink wat tijd zou schelen die bijvoorbeeld aan de studie, sport en/of persoonlijke contacten besteed zou kunnen worden Knipoog .

Ik ben trouwens wel benieuwd hoeveel kleuters (ja; je leest het goed) tegenwoordig al een tv op hun slaapkamer hebben...
De mijne heeft een pony en dus te weinig tijd voor veel tv Clown .

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:14

Ik ben al een oude sok (39), maar had vroeger al heel jong een eigen tv op mijn kamer.
Mijn vader had als hobby om aan electrische apparaten te knutselen en kreeg veel afgedankt spul weer aan de praat. Daarom kreeg ik al heel jong een tv (wel zwart wit...maar dat was al heel wat).
Ik keek er echter zelden of nooit naar. Alleen op zondag als mijn vader studio sport wilde zien en ik liever ergens anders naar keek.
Ik was een echt buitenkind en daarnaast...als ik wel binnen was, dan zat ik meer te lezen dan dat ik tv keek.
En dat is nog steeds zo....

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:15

Ik heb er al jaaaren een op mijn kamer en als hij eens in de 2 weken aanstaat is het veel Clown

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:18

ik heb vanaf mijn 5e een eigen tv op mijn kamer gehad, mijn zus ook dit was destijds niet zozeer om tv te kijken maar om met de spelcomputer op te zitten (wel kon ik er alle zenders op ontvangen). het was wel beter geweest als ik geen tv had gehad denk ik, als ik voor straf naar mijn kamer gestuurd werd dan zag ik dat niet als straf ik had immers alles binnen hand bereik, een tv een mini koelkastje.
ik ben wel heel veel buiten geweest toen ik jong was was en ben nog steeds meer een buitenmens, maar als ik nu in huis bezig ben aan het schoonmaken of koken dan moet de tv of radio wel altijd aan staan. ik moet nu altijd geluid om me heen hebben Verward"

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:18

ik denk dat het eerder aan de opvoeding ligt.
en of je zelf weet wat goed of slecht is.
mijn broertje en zusje en ik hebben er alle 3 een tv op de kamer. ik kijk niet veel tv. ik weet wanneer ik moet slapen. mijn broertje kijkt gewoon stiekem. en de volgende dag is hij chaggie. dus zijn tv word geregeld afgepakt. maar ik vind het eigenlijk wel fijn. zo hoef je niet te vechten voor welk tv programma. wij hebben er 1 in de huiskamer, 1 in de speelkamer, 1 op papa/mama kamer en wij alle 3 in. ook best overbodig.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:20

Nee had ik niet,omdat mijn ouders denken dat ik doorblijf kijkentot middennacht.
maar sinds kort heb ik de oude tv van beneden. en heb ik geen tv
(beeld Clown ) , maar kan ik wel dvd kijken Ja

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:22

mijn ouders hadden ook overal een tv, in de woonkamer tv op de pc in de keuken op alle slaapkamers. zelfs buiten hebben ze tv's bij het terras en bij de jacuzzi. maar kan nou niet zeggen dat ze vaak aan staan, eigenlijk bijna nooit!

MoonJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:23

Ik heb een tv op mijn kamer.
Beweeg voldoende, en eet meer dan genoeg fruit.
Slechte cijfers, dat komt niet door mijn tv maar dat komt door mijn o zo goede zelfdicipline.

Het is ook echt niet zo dat ik elke avond tv lig te kijken.
Meestal als ik de volgende dag later moet beginnen of in het weekend kijk ik tv.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:24

Ergens begrijp ik dit wel, maar ik heb mijn eigen tv maar ga hierdoor niet minder presteren/bewegen.
Ik sport iedere dag, leer hard, maar als ik 's avonds wat wil kijken, en dat kan beneden niet..Dan ga ik naar boven. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:24

Ja ik had er een vanaf mijn 13e ofzo. Maar 5u per dag erachter zitten? Eeeecht niet, ik had wel betere dingen te doen. Zoals buitenspelen etc. Ik keek alleen 's avonds en 's ochtends, nu kijk ik alleen 's avonds 1 of 2 uurtjes. Ben geen echt TV mens, ik vind series heerlijk om te kijken maar ook tot op zekere hoogte Knipoog

Daarnaast ligt het probleem toch echt bij de ouders, kinderen moeten gewoon vaker buiten komen. Niet achter die tv zitten, maar dat is aan de ouders om daar verandering in te brengen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 15:24

haha waarom dan zoveel tv`s passion?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:26

als mijn ouders ergens zitten b.v. buiten op het terras of in de jacuzzi dan zitten ze daar met gemak de hele avond (ruim 4 tot 5 uur) en om toch de verveling een beetje tegen te gaan hebben ze overal maar tv's ingebouwd en neergestald. vind het nogal een overbodige luxe maar moest er afgelopen weekend oppassen op de dieren en overnachten en het beviel me wel, m'n vriend en ik hebben de hele avond in de jacuzzi gezeten en hij heeft zijn voetbal niet gemist. Clown

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:28

Ik heb nooit een TV op mijn eigen kamer gehad dus ik weet ook niet wat ik gemist heb.
Ik vind het sowieso niet echt nodig, mijn kinderen krijgen het later denk ik iig niet
Ik heb er namelijk ook niks aan overgehouden Vork

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:29

ik heb wel een tv op mijn kamer maar kijk er bijna nooit naar, zit meestal op bokt Clown en als ik kijk is het heel even of een parelli dvd Tong uitsteken want daar worden ze gek van als ik dat benede doe dusja Tong uitsteken

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:30

ik heb tv waar je alleen dvdtjes op kan kijken.. doe ik heel af en toe..

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:30

mijn kinderen (nummer 1 is onderweg. nog een kleine 4 week) krijgen het later ook niet, als wij iets kijken wat hun niet aanstaat dan pakken ze maar een boek of gaan ze maar buiten spelen b.w.v.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:32

Buiten dat ken ik ook enkele kinderen in mijn omgeving die een pc/tv op de kamer hebben en die je dus nog zelden beneden ziet Verward
Dat gaat er bij mij niet in!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:35

pashon tegen de tijd dat jou kind een tiener is denk ik dat het niet meer dan normaal zal zijn dat er overal tv's staan.. neem aan dat je kinderen je behoorlijk ouderwets gaan vinden Knipoog Mijn ouders keken vroeger alleen tv bij de buren, haha daar hoeven ze bij ons ook niet mee aan komen, van luister eens kinderen pappa en mamma hebben besloten dat we voortaan op zaterdag avond tv bij de buren kijken, daar hebben wij ook nooit want aan over gehouden en dus kan het voor jullie ook geen kwaad Knipoog

Ik heb tv met alleen dvd op mn kamer en pc.. mijn broers hebben wel gewoon tv op hun kamer en ook pcs toch zijn we allemaal echte buitenmensen, sporten we erg veel, halen goede cijfers op school, eten gezamelijk, enz enz. Ik denk echt dat het ligt aan hoe je je kinderen opvoed.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:38

Elpatcho daar heb je wel voor een deel gelijk in, maar ik heb natuurlijk niks te maken met wat andere mensen in hun huis hebben en voor hun kinderen halen. ouderwets of niet ik weet uit ervaringen dat destijds mijn huiswerk er wel onder geleden heeft, ik ging wel op mijn kamer huiswerk maken en ondertussen kende ik alle serie's uit mijn hoofd en van huiswerk kwam niks meer terecht.

ja dat ken ik mijn nichtje van 13 heeft geen enkel vriendinnetje puur alleen omdat ze altijd achter de pc zit of achter de tv hangt. dat wil ik dus echt niet voor mijn kinderen, ik wil sociale kinderen die ook direct leren wat geven en nemen is. en dat ze niet alles maar krijgen.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:38

ik had geen tv op de kamer, maar ik presteerde ook slecht op school hoor Clown
Ik had wel een pc aan mijn 15j ofzo

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:39

Ik heb nooit een tv gehad op mijn eigen kamer en heb het ook niet gemist.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:44

Ik heb er wel een tv op mijn kamer sinds kort. Ik ben het er helemaal mee eens dat als je slaapproblemen hebt dat je dat ding de kamer uit moet werken. Ook zou ik hem niet te dich mij mijn bed moeten hebben hoor. Maar dat is bij mij niet het geval. Met mijn idioot grote kamer kan ik mijn tv op 5 meter van mijn bed hebben met een bank er tussen.